Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Nem meglepő módon a Yamaha körül forgott minden az Európai Nagydíj pénteki napjának estéjén. Egyfelől természetesen téma volt a csütörtökön napvilágot látott szelepügy, amely miatt csak a gyártót és a két csapatot sújtották pontlevonással, a versenyzőket viszont nem. Ennek kapcsán több rivális motoros is értetlenségének adott hangot, Alex Marquez például igen keményen fogalmazott: „Ami végső soron nyilvánvaló, hogy csaltak, vagy legalábbis nem feleltek meg a szabályoknak. Persze létezik az a kifogás, hogy „nem tudtam róla”, de a gyárak mindig nyitva állnak, és pontosan tudod, milyen motort használsz” – fogalmazott a repsolos újonc, akit a Motorsport.com szakoldal idézett. Bátyja, a sérülésből lábadozó Marc Marquez amúgy már csütörtök este a Twitteren ironikus posztot tett közzé ennek kapcsán: „Most kiderült, hogy a versenyzők nem profitálnak a technikai előnyökből” – írta a nyolcszoros világbajnok.
Andrea Dovizioso – aki amúgy a szóban forgó jerezi idénynyitón két yamahás, Fabio Quartararo és Maverick Vinales mögött lett harmadik – ugyancsak nem értette a szankciót, ahogy azt sem, hogy a többi gyártó miért fogadta el a büntetést. Egyedül a világbajnokságot vezető suzukis, Joan Mir fogalmazott úgy, hogy „örül”, hogy a szelepügy nincs hatással a vb-címért folyó csatára, így az a pályán dőlhet el – pedig saját főnöke, Davide Brivio is azt mondta, hogy amennyiben yamahás motoros lesz a világbajnok, annak sikerére árnyék vetül emiatt.
Emellett az is téma volt, hogy Vinales csak a bokszutcából rajtolhat a vasárnapi versenyen, miután a Yamaha kénytelen volt egy hatodik motorblokkot is csatasorba állítani (a szabályok öt blokk használatát engedik egy szezonon belül). Ennek kapcsán a Suzuki másik versenyzője, Alex Rins nyilatkozott úgy, hogy szerinte a spanyolnak nemcsak a mostani, hanem az összes hátralévő futamon a bokszból kellene indulnia, hiszen így csupán egy nagydíja „megy rá” a büntetésre, miközben a riválisoknál sokkal frissebb blokkal teljesítheti a további viadalokat.
Persze kis híján komolyabb gondjai is adódtak Vinales Valenciában, péntek este ugyanis kiderült, hogy az egyik mérnöke pozitív koronavírustesztet produkált, így felmerült, hogy a vb-tabellán 19 pontos hátránnyal harmadik helyen álló versenyzőnek is karanténba kell vonulnia. Végül ezt megúszta Vinales, ugyanis úgy ítélték meg, a motoros nem volt szoros kontaktban a szóban forgó mérnökkel, a Yamaha viszont nem teljesen: összesen öt szakember dőlt ki erre a hétvégére, közöttük a sportigazgató Massimo Meregalli is.
Ilyen előzmények után érkezett meg a mezőny a szombat délelőtti harmadik szabadedzésre, amely viszont a korábbi esőzések miatt ismét vizes pályán zajlott, így értelemszerűen meg sem tudták közelíteni a péntek délutáni eredményeket. Ezen az sem változtatott, hogy a tréning vége felé kisütött a Nap és megjelent néhány kanyarban a száraz ív. A legjobb kört Johann Zarco motorozta az Avintia Ducatival, jelentős különbséggel megelőzve Vinalest és Takaaki Nakagamit. A koronavírus-fertőzésből kigyógyulva visszatérő Valentino Rossi a nyolcadik időt érte el. Mir tizedik lett, fő üldözője, Quartararo viszont látványosan elégedetlen volt, és csupán 19. helyen zárt. Persze a Q2-be kerülést mindez nem befolyásolta: az összesített top 10 – Jack Miller, Aleix Espargaro, Franco Morbidelli, Nakagami, Pol Espargaro, Alex Rins, Brad Binder, Andrea Dovizioso, Quartararo, Mir – megegyezett a pénteki második gyakorlás eredményével.
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'40.007 | |
2. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'40.743 | 0.736 / 0.736 |
3. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'41.071 | 1.064 / 0.328 |
4. | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'41.193 | 1.186 / 0.122 |
5. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'41.285 | 1.278 / 0.092 |
6. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'41.352 | 1.345 / 0.067 |
7. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'41.589 | 1.582 / 0.237 |
8. | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'41.642 | 1.635 / 0.053 |
9. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'41.779 | 1.772 / 0.137 |
10. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'41.864 | 1.857 / 0.085 |
11. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'41.884 | 1.877 / 0.020 |
12. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'42.009 | 2.002 / 0.125 |
13. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'42.301 | 2.294 / 0.292 |
14. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'42.506 | 2.499 / 0.205 |
15. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'42.547 | 2.540 / 0.041 |
16. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'42.824 | 2.817 / 0.277 |
17. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'42.831 | 2.824 / 0.007 |
18. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'42.957 | 2.950 / 0.126 |
19. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'43.234 | 3.227 / 0.277 |
20. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'43.534 | 3.527 / 0.300 |
Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati |
A három szabadedzés összesített eredményei (az első tíz bejutott a Q2-be):