DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Motor

Alex Marquez az élre állt, majd bukott

Folytatja remek formáját a Repsol újonca, aki a legjobb időt érte el a Terueli GP első edzésén, ráadásul három Honda is befért az első négybe – csak a vb-éllovas Mir tudott befurakodni közéjük.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Egy héttel az Aragóniai Nagydíj után ismét a Motorland Aragon versenypályán gyűlt össze a MotoGP mezőnye, csak immár Terueli Nagydíj névre hallgat a hétvége, amelynek programja a reggelre várt hűvös miatt egy órával elcsúsztatott első szabadedzésével kezdődött meg – igaz, a múlt hetinél némileg melegebb körülmények fogadták a versenyzőket. A mezőny amúgy nem volt teljes: Marc Marquez továbbra is a kartöréséből lábadozik, míg Valentino Rossi a koronavírus-fertőzése miatt hiányzik – őt a Yamaha ezúttal sem pótolja, mivel elmondásuk szerint nem akarják a kelleténél jobban megterhelni egy beugró motorossal.

alex-marquez-repsol-fp1-aragon



Az edzésnapot megelőző csütörtöki sajtónapon természetesen főként a vb-aspiránsok voltak középpontban: az összetettbeli vezetést múlt héten magához ragadó Joan Mir például elmondta, hogy nem látja még értelmét, hogy csapatutasítással küldjék mögé Alex Rinst, amíg neki is van esélye a címre. A Ducatinál is előkerült a csapatutasítások témája – vagyis épp, hogy nem került elő, Andrea Doviziosóék ugyanis elmondták, hogy a múltkori időmérős kifakadása (Danilo Petrucci az ő szélárnyékát kihasználva jutott tovább a Q2-be, kiszorítva épp a vb-elsőségért harcoló kollégáját is) ellenére sem beszéltek erről a gyártón belül.

A mostani tréning első fele viszont a Hondáról szólt: Takaaki Nakagami vezetett Alex Marquez előtt. Előbbi kapcsán fontos hír, hogy két évvel meghosszabbította a szerződést az LCR-rel és a Hondával, ráadásul jövőre immár ő is 2021-es technikán ülhet majd, azaz a japánok mind a négy motorosa a legfrissebb géppel versenyezhet a következő idényben. Alex Marquez pedig szépen helyretette az állandóan a bátyja, Marc visszatéréséről érdeklődő újságírókat a csütörtöki sajtótájékoztatón: elmondta, hogy nem kíván többet válaszolni a nyolcszoros vb-győztes állapotával kapcsolatos kérdésekre, mert szeretne csak magával foglalkozni – ami az utóbbi két versenyen elért második helyei után érthető is.

A hajrában annyi változott, hogy megfordult a két márkatárs között a sorrend, így Alex Marquez zárta az élen az első gyakorlást – igaz, a legvégén még egy kicsúszást is begyűjtött. Előnye viszont bő négy tized volt Nakagamival szemben, akit Mir követett a Suzukival, viszont a negyedik helyen is egy Honda jött Stefan Bradl révén. Franco Morbidelli ötödik helyével a legjobb yamahás, megelőzve Maverick Vinalest, míg az első tízbe Jack Miller, a két Espargaro és Cal Crutchlow fért még be. Fabio Quartararo csupán 17., de a francia vélhetően a versenytempóra koncentrált. Folytatás délután.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'48.184  
2. Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 1'48.622 0.438 / 0.438
3. Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'48.993 0.809 / 0.371
4. Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 1'49.003 0.819 / 0.010
5. Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'49.100 0.916 / 0.097
6. Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'49.176 0.992 / 0.076
7. Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 1'49.211 1.027 / 0.035
8. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'49.305 1.121 / 0.094
9. Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'49.346 1.162 / 0.041
10. Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 1'49.356 1.172 / 0.010
11. Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 1'49.360 1.176 / 0.004
12. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'49.372 1.188 / 0.012
13. Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 1'49.442 1.258 / 0.070
14. Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 1'49.482 1.298 / 0.040
15. Iker LECUONA SPA Red Bull KTM Tech 3 KTM 1'49.501 1.317 / 0.019
16. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1'49.512 1.328 / 0.011
17. Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'49.621 1.437 / 0.109
18. Bradley SMITH GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'49.727 1.543 / 0.106
19. Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'49.962 1.778 / 0.235
20. Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 1'50.215 2.031 / 0.253
21. Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 1'50.251 2.067 / 0.036
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: