Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Egy héttel az Aragóniai Nagydíj után ismét a Motorland Aragon versenypályán gyűlt össze a MotoGP mezőnye, csak immár Terueli Nagydíj névre hallgat a hétvége, amelynek programja a reggelre várt hűvös miatt egy órával elcsúsztatott első szabadedzésével kezdődött meg – igaz, a múlt hetinél némileg melegebb körülmények fogadták a versenyzőket. A mezőny amúgy nem volt teljes: Marc Marquez továbbra is a kartöréséből lábadozik, míg Valentino Rossi a koronavírus-fertőzése miatt hiányzik – őt a Yamaha ezúttal sem pótolja, mivel elmondásuk szerint nem akarják a kelleténél jobban megterhelni egy beugró motorossal.
Az edzésnapot megelőző csütörtöki sajtónapon természetesen főként a vb-aspiránsok voltak középpontban: az összetettbeli vezetést múlt héten magához ragadó Joan Mir például elmondta, hogy nem látja még értelmét, hogy csapatutasítással küldjék mögé Alex Rinst, amíg neki is van esélye a címre. A Ducatinál is előkerült a csapatutasítások témája – vagyis épp, hogy nem került elő, Andrea Doviziosóék ugyanis elmondták, hogy a múltkori időmérős kifakadása (Danilo Petrucci az ő szélárnyékát kihasználva jutott tovább a Q2-be, kiszorítva épp a vb-elsőségért harcoló kollégáját is) ellenére sem beszéltek erről a gyártón belül.
A mostani tréning első fele viszont a Hondáról szólt: Takaaki Nakagami vezetett Alex Marquez előtt. Előbbi kapcsán fontos hír, hogy két évvel meghosszabbította a szerződést az LCR-rel és a Hondával, ráadásul jövőre immár ő is 2021-es technikán ülhet majd, azaz a japánok mind a négy motorosa a legfrissebb géppel versenyezhet a következő idényben. Alex Marquez pedig szépen helyretette az állandóan a bátyja, Marc visszatéréséről érdeklődő újságírókat a csütörtöki sajtótájékoztatón: elmondta, hogy nem kíván többet válaszolni a nyolcszoros vb-győztes állapotával kapcsolatos kérdésekre, mert szeretne csak magával foglalkozni – ami az utóbbi két versenyen elért második helyei után érthető is.
A hajrában annyi változott, hogy megfordult a két márkatárs között a sorrend, így Alex Marquez zárta az élen az első gyakorlást – igaz, a legvégén még egy kicsúszást is begyűjtött. Előnye viszont bő négy tized volt Nakagamival szemben, akit Mir követett a Suzukival, viszont a negyedik helyen is egy Honda jött Stefan Bradl révén. Franco Morbidelli ötödik helyével a legjobb yamahás, megelőzve Maverick Vinalest, míg az első tízbe Jack Miller, a két Espargaro és Cal Crutchlow fért még be. Fabio Quartararo csupán 17., de a francia vélhetően a versenytempóra koncentrált. Folytatás délután.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'48.184 | |
2. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'48.622 | 0.438 / 0.438 |
3. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'48.993 | 0.809 / 0.371 |
4. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'49.003 | 0.819 / 0.010 |
5. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'49.100 | 0.916 / 0.097 |
6. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'49.176 | 0.992 / 0.076 |
7. | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 1'49.211 | 1.027 / 0.035 |
8. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'49.305 | 1.121 / 0.094 |
9. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'49.346 | 1.162 / 0.041 |
10. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'49.356 | 1.172 / 0.010 |
11. | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'49.360 | 1.176 / 0.004 |
12. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'49.372 | 1.188 / 0.012 |
13. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'49.442 | 1.258 / 0.070 |
14. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'49.482 | 1.298 / 0.040 |
15. | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'49.501 | 1.317 / 0.019 |
16. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'49.512 | 1.328 / 0.011 |
17. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'49.621 | 1.437 / 0.109 |
18. | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'49.727 | 1.543 / 0.106 |
19. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'49.962 | 1.778 / 0.235 |
20. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'50.215 | 2.031 / 0.253 |
21. | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'50.251 | 2.067 / 0.036 |