Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Mesésen indult Fabio Quartararo száma a 2020-as MotoGP-szezon, hiszen mindkét jerezi futamot megnyerte. Azóta viszont a dobogóra sem fért fel Barcelona előtt, sőt a vb-vezetést is elveszítette Andrea Doviziosóval szemben. A Katalán Nagydíjon aztán ismét fordult a kocka: a ducatis elesett, Quartararo viszont két márkatársán, Valentino Rossin és Franco Morbidellin áthámozva magát begyűjtötte idei harmadik győzelmét, s ezzel újra az összetett élére állt. A hajrában ugyan közeledett rá a két suzukis, Joan Mir és Alex Rins, a Petronas Yamaha SRT franciája viszont kitartott az élen:
„Nehéz verseny volt. Nagyszerűen rajtoltam, de mégis csak negyedik voltam” – idézi Quartararót a Motorsport.com szakoldal. „Aztán Jack hibázott, és tudtam, hogy ez a megfelelő pillanat az előzésre. Miután az élre álltam, Franco öt-hat körig mögöttem maradt. A tempónk nagyon gyors volt, talán túl gyors is ahhoz, hogy életben tartsuk a gumikat a végéig. A végén három másodperccel lassabb voltam, de nem azért, mert irányítottam a versenyt. A maximumon húztam a gázt, de ez a két srác sokkal gyorsabb volt nálam a végén. De úgy vélem, roppant fontos volt, hogy a lehető legjobban teljesítettük a futam első szakaszát. Elégedettek lehetünk, mert öt kemény verseny után rengeteget tanultunk.”
A barcelonai forduló előtt nagyinterjút adott a sérülés miatt hiányzó Marc Marquez, aki elmondta: többre számított Quartararótól (és Doviziosótól) az első versenyek után. Arra a kérdésre, hogy ez a megnyilvánulás is szerepet játszott-e a petronasos katalán produkciójában, így felelt: „Beszéltem Marckal, amikor itt járt csütörtökön. De nem, ha nem nyilatkozta volna ezt, akkor is ugyanazt nyújtanám a motoron. De igaza van, mert én is kicsit jobb teljesítményre számítottam magamtól. Szóval igaza van, de nem miatta volt ez, viszont jó érzés, hogy visszatértünk a dobogóra.”
Quartararo mögött Mir lett végül a második, aki sorozatban ötödik versenyén végzett a legjobb négy között, sőt amikor célba ért, eddig mindig az első ötben zárt. A győzteshez hasonlóan második MotoGP-s idényét töltő spanyol újfent a verseny végén élt nagyon, és szerinte az első körök, amiket Jack Miller Pramac Ducatija mögé beragadva töltött, akár az elsőségébe is kerülhettek:
„Jacket nagyon nehéz megelőzni, és ez még inkább a versenyek első köreiben. Egyértelmű, hogy több másodpercet is veszítettem mögötte, és ezzel talán magát a futamot is, de nem tudtam mit tenni. Kijátszotta a kártyáit, rettenetesen gyors volt az elején, aztán viszont nagyon küszködött a gumikkal. Én inkább simán motoroztam az elején, kímélve az abroncsokat. Csak ez járt a fejemben, s amikor láttam, hogy a többieknek kezd elmenni a hátsó tapadásuk, akkor bennem még kicsit több volt, annak is köszönhetően, hogy az elején nem mentem olyan gyorsan, mint ők.”
A két „másodéves” mellé a dobogóra egyébként Mir csapattársa, Alex Rins állhatott fel: az idényt vállsérüléssel kezdő spanyol révén a Suzuki 2007 óta ünnepelhetett dupla pódiumot a királykategóriában, nem mellesleg Rins már a 13. különböző dobogós volt 2020-ban. Ehhez a hajrában neki is Morbidellit kellett megelőznie – mivel az olasz szerint amúgy vasárnap leggyorsabb Rossi addigra bukott és kiesett –, aki csalódott is volt a negyedik helye miatt, elmondása szerint ez azonban jó jel, hiszen azt jelenti, hogy magasra kerülhetett a léc náluk is.
Mindenesetre Dovizioso nullázása és Maverick Vinales újabb pocsék szereplése után Quartararo és Mir lélegzetvételnyi előnyhöz jutott a vb-összetettben: kettejüket nyolc pont választja el, míg a harmadik Vinales további tíz egységre követi suzukis honfitársát. De vajon ki lehet-e jelenteni hat fordulóval a vége előtt, hogy a mostani éllovas páros között dől el a vb-cím?
„Nehéz ezt most még megmondani” – reagált a kérdésre Mir. „Természetesen többé-kevésbé mi vagyunk a legkonstansabb versenyzők most a mezőnyben, és nyilván összetettben is elég közel vagyunk egymáshoz. De az is tény, hogy rengetegen gyorsak, és szerintem még elég hosszú a bajnokság, rengeteg pontot lehet gyűjteni és nagyon-nagyon sokan erősek.”
Quartararo is hasonlóképp fogalmazott az esélyekkel kapcsolatban: „Láthattuk, hogy az első nyolc verseny során mindenki volt fent és lent, volt egy pont, amikor szerintem az első kilenc helyezett 25 ponton belül volt. Szóval nem tudhatjuk, és nem is tudom, mit mondjak, de túl korai még kijelenteni, hogy kettőnk között dőlhet el. Sok futam van még, és egy apró hiba is sokba kerülhet.”
Zárásként egy érdekes adalék: Quartararo és Mir 2016-ban a Leopard Racingnél csapattársak voltak a Moto3-ban, ahol egy évvel később utóbbi vb-címet is tudott nyerni. A harmadik kollégájuk pedig az az Andrea Locatelli volt, aki idén lehengerlő fölénnyel lett világbajnok a Supersportban (a lenti képen ő a bal oldali).