Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
A sort nem is kezdhetjük mással, mint Andrea Doviziosóval, aki világbajnoki éllovasként már a második kanyarban kiszállt a küzdelemből Barcelonában, amikor nem tudta elkerülni az elcsúszó Johann Zarcót. Mint azt már elsőre is sejteni lehetett, a láncreakciót Danilo Petrucci megcsúszása indította el – minderről így beszélt a szemlátomást nagyon sajnálkozó francia a Motorsport.com szakoldal hasábjain:
„Nagyon szomorú vagyok a történtek miatt. Elég jól alakult a hétvége, így a versenyen is jó dolgokra számítottam, éppen ezért fájdalmas, hogy már a második kanyarban véget ért a futam. Úgy vélem, rendben volt a rajtom. Danilo fantasztikus féktávot vett az 1-es kanyarban és megelőzött, aztán irányt váltott és majdnem elesett, mert még nagyon hideg volt a gumi bal széle, és ezért óvatosnak kellett lennünk. Reflexből fékeztem, hogy ne menjek neki, ezért elestem. A gond az, hogy amikor buktam, Dovi nem tudott elkerülni, így két Ducati került a földre, és ráadásul közülünk Andrea van harcban a vb-címért. Emiatt vagyok szomorú, de úgy érzem, ha nem fogok rá a fékre, akkor nekimentem volna Danilónak, és minden ugyanígy végződött volna.”
Dovizioso érthető módon frusztrált volt, hiszen Fabio Quartararo győzelme révén 24 pontos hátrányba került összetettben, ahol az első helyről a negyedikre csúszott vissza, de elfogadja, hogy versenybaleset volt: „Úgy gondolom, az edzéseken mutatott tempóm nem volt annyira rossz, hasonló volt Pecco Bagnaiaéhoz, és ő a verseny végén igen gyors volt. Nem tudom, hogy ő talált-e valamit vagy ez eleve elérhető volt. Fontos volt, hogy jól rajtoljak, ez össze is jött, ennek örültem, a továbbiakról pedig nincs mit mondani. Versenybaleset volt. Csalódott vagyok, és különösen az frusztrál ilyen esetekben, hogy meg se próbálhattuk. Rengeteg pontot veszítettünk a bajnokság szempontjából.”
Nem Dovizioso volt az egyetlen olasz, aki pórul járt a Katalán Nagydíjon: Valentino Rossi a második helyen motorozva bukott a verseny második felében. Ő ezzel kereken 50 pontos lemaradással bír már, ezért a yamahás úgy érzi, ezzel vége is számára a vb-harcnak: „Hogy ne essünk kétségbe, úgy kell tekintenünk erre, hogy ez egy jó hétvége volt, jól motoroztam, és harcban tudtam lenni a győzelemért. Nagyon érdekes utat követünk a motor beállításaival, és bár ezzel a bajnokság véget ért számomra, jó okunk van rá, hogy innentől gyorsak legyünk az idény végéig. Persze amíg matematikailag nincs így, addig nincs vége. Sajnos már háromszor nulláztam, és ebből kétszer saját hibából buktam, az első versenyen pedig a motor állt meg, így nehéz. De még sok futam van hátra, és meg kell próbálnunk gyorsnak lenni: ha így motorozom, akkor ez sikerülhet.”
Rossi elismerte: azzal hibázott, hogy nem vette számításba az ominózus kanyarban, hogy túl hűvös lehet a gumi bal széle, mert csak arra koncentrált, hogy Franco Morbidelli hibája után ne szakadjon le túlságosan a versenyt végül megnyerő Quartararótól – az esés miatt azonban már sosem tudjuk meg, hogy a 41 éves motorosnak lett-e volna esélye francia márkatársa ellen.
Persze nemcsak a kilencszeres világbajnok bukása miatt lehetnek csalódottak a Monster Yamahánál, hiszen az egy héttel korábban Misanóban győzni tudó Maverick Vinales ismét visszaült a hullámvasútra. Az ötödik helyről indulva egészen a pontszerző zóna végére csúszott hátra a start után, ahonnan csupán a kilencedik pozíciót tudott felkapaszkodni. Az ezzel a vb-tabellán 18 pontos hátránnyal harmadik spanyol nem tudja megfejteni, mi okozza ezt a döbbenetes ingadozást a teljesítményében:
„Ma semmi sem alakult a tervek szerint. Amikor a rajt után láttam, hogy Miller, Zarco és Petrucci úgy mennek el mellettem, mintha repülőn ülnének, már tudtam, hogy nehéz nap lesz. Egyszerűen hiányzik a motorerőnk. 16 körig beragadtam Aleix Espargaro és Cal Crutchlow mögé, és képtelenség volt megelőzni őket, így csak arra tudtam várni, hogy elkezdjenek bajlódni a gumikkal. Akkor kívülről támadtam meg őket a féktávon, őrült manőver volt, bukást kockáztattam vele. Nincs mit ehhez hozzátenni, ha valaki mögött mész egy Yamahával, nem lehet előzni. Ezen a hétvégén nagyon szenvedtem a tapadással, sokat változtattunk emiatt a motoron, talán túl sokat is, így elveszítettük az irányt. Az egyetlen, amit tehettem, hogy eljutok a célig és megharcolok minden pontért. Egy győzelem után egy ilyen katasztrofális versenyt nehéz megérteni, teljesen el vagyok veszve.”