Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Újabb drámai versenyt hozott a MotoGP Stájer Nagydíja: az események akkor gyorsultak fel, amikor 12 körrel a vége előtt Maverick Vinales az 1-es kanyar előtt valósággal leugrott a Yamahájáról, amely lassulás nélkül csapódott az airfence-ba, ahol lángra is kapott. Az első pillanattól kezdve biztosra lehetett venni, hogy a fékekkel volt probléma – már csak azért is, mert például Fabio Quartararo is panaszkodott rájuk az előző spielbergi hétvégén –, és ezt végül az incidenst sérülés nélkül megúszó spanyol is megerősítette:
„Elég gyors voltam, fantasztikusan éreztem magam az első körökben, Dovit üldöztem, de mivel gyenge a végsebességünk, nem tudtam előzni” – idézte fel a futam történéseit a yamahás. „Egyszer elmentem mellette, de az egyenesben könnyedén visszaelőzött. Vártam, hogy rátalálják a ritmusra, de aztán kezdett elmenni az első féknyomás, egyszer ki is mentem a pályáról. Három kört igen lassan tettem meg 1:26-os időkkel, de aztán újra rákapcsoltam egy 1:24-es körrel, utána viszont megint elszállt a fékem, így Quartararo, Valentino és Danilo is megelőzött. Utána hirtelen megjavult a fékem, sokat is közeledtem Fabióra és Valentinóra, aztán viszont hirtelen az első kanyarban felrobbant a fékem, így nem tehettem semmit. Ilyet még sosem tapasztaltam a MotoGP-ben. Lehet, hogy a féknyomás leesett kissé.”
A Yamahának van tehát oka az aggodalomra: a szezon eleje óta műszaki problémák gyötrik őket. Eleinte a motorblokkokkal adódtak gondjaik, de azokat állítólag megoldották – legalábbis ezzel magyarázták, hogy visszavonták a többi gyártó felé benyújtott kérelmüket azzal kapcsolatban, hogy idény közben módosíthassanak rajtuk. A fékhibák azonban szintén nyugtalanítóak, ráadásul a Red Bull Ringen a tempó sem volt az igazi: a már említett Quartararo vasárnap csak 13. lett – igaz, a vb-vezetést még ezzel együtt is megőrizte.
A Vinales-baleset miatti megszakítás után a versenyen Pol Espargaro és Jack Miller diktálta a tempót, a győzelmet azonban a kettejük csatáját az utolsó kanyarban lesipuskásként kihasználó Miguel Oliveira szerezte meg. „Csak üvöltöttem és elöntött a boldogság. Láttam már ezt jönni néhány futammal ezelőtt. Éreztem, hogy megvan bennünk a potenciál ahhoz, hogy megcsináljuk, így nagy lökést jelent, hogy ez sikerült” – magyarázta Oliveira, aki saját maga első sikere mellett Portugália és a teljes Tech3-csapat első győzelmét is szerezte ezzel a királykategória történetének 900. nagydíján.
Oliveira egyébként elmondta: a kulcsot az első helyhez az jelentette, hogy a piros zászlós fázis alatt le tudta cserélni a közepes első gumit kemény keverékűre. Aztán pedig jöttek az említett utolsó méterek: „Az utolsó kanyarokban csak előnyt kovácsoltam az előttem zajló csatából. Tudtam, hogy itt Spielbergben, ha közel van valaki a másikhoz, akkor próbálkozni fog az utolsó kanyarokban. Ismerve Jacket és Polt, tudtam, hogy össze fognak csapni. Úgy voltam vele, ’oké, itt maradok, és rágyúrok a kijáratra’. Nagyon boldog voltam, amikor átszeltem a célvonalat.”
A dobogót Miller és Espargaro tette teljessé, utóbbival azonban nagyon elégedetlen volt a negyedikként befutó Joan Mir. A suzukis a piros zászlós leintésig simán vezetett, az újraindításra azonban nem maradt friss első abroncsa, így pedig többen is megelőzték. Ami miatt viszont ideges volt, hogy Espargaro a befutónál leszaladt a pályáról, s ezt megúszta büntetés nélkül – pedig néhány órával korábban Jorge Martintól úgy vettek el egy győzelmet a Moto2-ben, hogy azzal gyakorlatilag nem is szerzett előnyt.
„Nem igazságos” – jelentette ki Mir. „Martintól azért vették el a győzelmet a Moto2-ben, mert kiment a zöld részre úgy, hogy nem is nyert vele semmit. És egyetértek, hogy ne büntessenek olyat, aki előbbre van, és valaki hozzáér, ezzel lelökve őt a pályáról. De itt nem ez a helyzet. Ha megnézzük az utolsó két kanyart, Polt a belső ívre ment, utána sodródott szélesre, Jack bebújt mellé, Pol pedig úgy döntött, marad kívül. Természetesen szélesen fordult, ebben a kanyarban ez történik ekkora tempónál. Láttuk utána, hogy a zöld részre érve gázt adott. Mi történt volna, ha ott sóderágy van? Zöld festés van helyette biztonsági okokból, de az már a pályán kívüli rész. Szerintem értelmetlen, hogy ezt nem büntették” – fogalmazott a suzukis, hozzátéve: nem KTM-es honfitársa ellen irányulnak a szavai. Espargaro amúgy úgy érzi, eleve „büntették” azzal, hogy két helyezést veszített Miller visszatámadása miatt, így nem lett volna fair, ha még a dobogóját is elveszik.