Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 8. szombat
Motor

Így alakulnak a hazai F1-es és MotoGP-s jogdíjak

A Magyar Közlönyben nemrég megjelent határozatok alapján képet kaphatunk arról, milyen költségekkel is jár, hogy a tervek szerint 2023-tól egy vadonatúj pályán látogat hozzánk a MotoGP mezőnye.

Tavaly novemberben jelentették be először, hogy Kelet-Magyarországon egy vadonatúj motorversenypályát építenek, amellyel a fő cél, hogy hazánkba csábítsák a gyorsaságimotoros-világbajnokságot. Mostanra az is eldőlt, hogy a létesítmény Hajdúnánás mellett fog felépülni, s a tervek szerint 2023-tól rendezhetik meg rajta a MotoGP Magyar Nagydíját.

motogp-dppi-start-2020



A beruházás maga a júniusi sajtótájékoztatón elhangzottak alapján 65 milliárdos lesz, a Magyar Közlönyben nemrég közzétett kormánydöntésekből pedig további részletek is kiderülnek. A pálya üzemeltetését a 3 millió forint jegyzett tőkével és 100 millió forint tőketartalékkal rendelkező Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. fogja ellátni, amely cég tulajdonosa pedig a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség átnevezésével létrehozandó Valor Hungariae Zrt. lesz, amelynek megalapítása is 103 millió forintba kerül.

A Közlönyből az is kiderül, hogy a Dornával kötendő megállapodás értelmében a 2023-as verseny megrendezésének jogdíja 9,45 millió euró, ami jelenlegi árfolyamon számolva nagyjából 3,27 milliárd forintnak felel meg. Ez a jogdíj évente öt százalékkal növekedhet.

A Hungaroringgel és a Formula-1-es futammal kapcsolatban is születtek kormányhatározatok, így rögtön van összehasonlítási alapunk is. Az F1-es jogdíj jóval drágább, a 2021-es versenyért 45 millió dollárt, azaz nagyjából 13,3 milliárd forintot kell fizetni, viszont az emelkedés csak négyszázalékos lesz. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatójának korábbi nyilatkozata alapján ez így is kisebb összeg az eredeti tervekhez képest: a koronavírus-járvánnyal és az idei futamrendezéssel kapcsolatos tárgyalások során sikerült összesen 6 milliárd forintot megspórolni, a szerződést pedig 2027-ig meghosszabbítani.

Szó esik a Közlönyben a Hungaroring régóta várt felújításáról is: az egyik határozat kimondja, hogy a főépület felújítása történjen meg 1,6 milliárd forintból, ennek fedezeteként egy 2017-ben adott 5 milliárd forintos tőkejuttatást jelöltek meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?