Végre hivatalosan is kiadta a koronavírus-járvány miatt átalakított versenynaptárát, vagy pontosabban annak egy részét a gyorsaságimotoros-világbajnokság. Egyelőre ugyanis összesen 13 európai forduló szerepel benne július közepe és november közepe között: az idény a várakozásoknak megfelelően július 19-én, Jerezben indul (a Moto2-esek és a Moto3-asok számára pedig folytatódik, hiszen ők még tudtak versenyezni Katarban), amelyet rögtön egy második futam követ ugyanott.
A naptár további része sem tartogatott meglepetést: pontosan azok a pályák szerepelnek benne, amelyekre számítani lehetett, s amelyeket még nem töröltek eddig. A kérdés egyedül Le Mans és a Francia Nagydíj helyzete volt, de végül október 11-re be tudták iktatni az ottani fordulót. Lesz még verseny Brnóban, Spielbergben, Misanóban, Barcelonában, Aragónban és Valenciában – Brnót és Barcelonát leszámítva ráadásul mindenhol két futamot tartanak, így jön ki az összesen 13 viadal, viszont csupán öt ország érintésével, raádásul hét verseny, azaz a bejelentett futamok több mint fele Spanyolországban lesz. A sűrű menetrendbe ősz elején egy háromhetes szünetet is beiktattak annak érdekében, hogy a misanói futamok elkerüljék az ütközést a monzai F1-gyel.
Meg kellett oldani azt is, hogy az egy helyszínen tartandó versenyek más nevet kapjanak: így lett Andalúziai Nagydíj a második jerezi állomás, a Formula-1-hez hasonlóan Stájer Nagydíj a második spielbergi, Emilia-Romagnai Nagydíj a második misanói (ez egy olaszországi régió), Terueli Nagydíj a második aragóniai (ez egy város Aragónia tartományban) és Európai Nagydíj az első valenciai futam.
Ez még azonban nem feltétlenül a végleges menetrend, hiszen az Európán kívüli futamok helyzete egyelőre függőben van. Összesen négy helyszín – Austin (USA), Termas (Argentína), Buriram (Thaiföld) és Sepang (Malajzia) – kerülhet még be a naptárba. A FIM és a Dorna közleménye leszögezi: legfeljebb 17 fordulóból fog állni a bajnokság, beleszámítva Katart is, azaz a négyből legfeljebb három pálya juthat szerephez, hiszen Katarral együtt 14 forduló már biztos. Az is eldőlt, hogy az évad legkésőbb december 13-án ér véget. A hírek szerint Buriram és Sepang a legesélyesebb a bekerülésre, hiszen az amerikai kontinensen továbbra is tombol a járvány – de a távol-keleti páros is csak akkor láthatja vendégül a motorosokat, ha nézők is lehetnek a versenyeken. Erről döntés legkésőbb július végéig születik, addig pedig be kell érnünk az alábbi európai naptárral:
A MotoGP 2020-as versenynaptára:
Július 19.: | Spanyol Nagydíj, Jerez |
Július 26.: | Andalúziai Nagydíj, Jerez |
Augusztus 9.: | Cseh Nagydíj, Brno |
Augusztus 16.: | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
Augusztus 23.: | Stájer Nagydíj, Spielberg |
Szeptember 13.: | San Marinó-i Nagydíj, Misano |
Szeptember 20.: | Emilia-Romagna Nagydíj, Misano |
Szeptember 27.: | Katalán Nagydíj, Barcelona |
Október 11.: | Francia Nagydíj, Le Mans |
Október 18.: | Aragóniai Nagydíj, Aragón |
Október 25.: | Terueli Nagydíj, Aragón |
November 8.: | Európai Nagydíj, Valencia |
November 15.: | Valenciai Nagydíj, Valencia |
??? Nov. 22-dec. 13.: | Austin, Termas, Buriram, Sepang ??? |