Miközben a Yamaha és a Suzuki már a teljes felállását bejelentette 2021-re, a Repsol Honda pedig egészen 2024-ig hosszabbított Marc Marquezzel, a negyedik nagy gyári alakulatnál, a Ducatinál továbbra is rengeteg a kérdőjel. Pedig Paolo Ciabatti sportigazgató többször is rámutatott: hiába nem kezdődött még el a szezon a koronavírus-járvány miatt, túl sokáig már nem várhatnak ők sem a választással. Az eddig is egyértelmű volt, hogy házon belülről fogják kiválasztani a gyári párosukat – főleg azok után, hogy az összes külső jelöltjüket (állítólag megkeresték Maverick Vinales, Fabio Quartararót, Joan Mirt, de még magát Marquezt is) már leszerződtették a riválisok.
Az olasz GPOne.com szaklap úgy tudja, hogy az egyik ülés sorsa mostanra el is dőlt, méghozzá a Pramac Racingnél szereplő Jack Miller javára. Az ausztrál tavaly eddigi királykategóriás karrierje legerősebb idényét futotta, s főleg a szezon második felében meggyőzőbb teljesítményt nyújtott, mint a 2019-re helyette favorizált és előléptetett Danilo Petrucci, aki mugellói győzelme és 2020-as hosszabbítása után eléggé hanyatló formát mutatott. Olyannyira, hogy pletyka szintjén az is felmerült, hogy a szerződések ellenére már az idei évre is helyet cserélhetnek Millerrel, ebből azonban nem lett semmi, most viszont úgy tűnik, a 2016-ban futamot is nyerő motorosnak nem kell tovább várnia a gyári ülésre.
Ha ez az értesülés igaznak is bizonyul, akkor sem egyértelmű, hogy Petrucci helyére érkezne Miller. Sajtóhírek szerint ugyanis a Doviziosóval folyó tárgyalások is megakadtak – sőt, a motoros menedzsere, Simone Battistella nemrég azt nyilatkozta a Motorsport.com hasábjain, hogy még csak hivatalos ajánlatot sem tett nekik a Ducati. Úgy hírlik, elsősorban az anyagiak jelenthetik a vitás problémakört, a bolognaiak ugyanis a koronavírus-válságra hivatkozva csökkentenének Dovizioso fizetésén, aki viszont ragaszkodna ahhoz, főleg az előző három idényben szerzett világbajnoki ezüstérmei után.
Arról is pletykáltak már, hogy amennyiben Dovizioso nem egyezne meg a Ducatival, úgy az olasz a KTM felé vehetné az irányt – bár ennek ellentmond, hogy Stefan Pierer, az osztrákok elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy szeretné megtartani mind a négy jelenlegi versenyzőjét 2021-re. Ha Dovizioso marad, akkor Petrucci kerülhet nehéz helyzetbe: opció lehet számára a visszatérés a Pramachoz, ahol továbbra is gyári gépet kaphatna, de korábban már az Apriliával is szóba hozták. Ő maga azt mondta nemrég, hogy a MotoGP után a Superbike-világbajnokságon köthet ki, egyelőre azonban a mostani kategóriájára és feladataira koncentrál.
Akárhogy is, állítólag már Miller helyettesét a Pramac Racing is elkezdte keresni, s a friss pletykák szerint szemet vetettek Jorge Martinra. A fiatal spanyol 2018-ban világbajnok lett a Moto3-ban, tavaly óta pedig a Red Bull KTM csapatát erősíti a középső géposztályban. Rajtuk kívül több olasz Moto2-es menőt is állítólag figyelnek. Értelemszerűen Miller távozása esetén Francesco Bagnaia lenne a szatellit gárda első számú motorosa. Akiről pedig még nem esett szó, az az előző idény végén nagy kavarás után az Avintia Racinghez megszerzett Johann Zarco, akinek kimondva-kimondatlanul szintén a gyári ülés a célja a Ducatinál, neki azonban a csúszó szezonkezdés miatt esélye sincs bizonyítani, így aligha merülhet fel komolyan a neve az első számú csapatnál, ha tényleg még a július közepére tervezett kezdés előtt dönteni akarnak.