Miközben a koronavírus-járvány miatt hónapok óta nem lehet versenyezni, a pletykaáradat így sem szünetel a MotoGP-ben. Mindenekelőtt a Ducati kapcsán jelennek meg találgatások – már csak azért is, mert a többi nagy gyártó közül a Yamaha és a Suzuki már ismertette 2021-es felállását (előbbieknél Maverick Vinales és Fabio Quartararo alkot majd párost, míg utóbbiaknál marad az Alex Rins, Joan Mir duó), míg a Repsol Honda ugyancsak meghosszabbította Marc Marquez szerződését, ráadásul egészen 2024-ig. A bolognaiak viszont éppen a többiek bejelentései miatt kerültek nehéz helyzetbe, hiszen úgy hírlik, hogy Vinalest, Quartararót és Mirt is megkörnyékezték, sőt még Marquez is elismerte nemrég egy interjúban, hogy megkereste őt a Ducati.
Emiatt az olaszok gyakorlatilag csak a saját jelenlegi szerződtetett versenyzőik közül válogathatnak, ami persze így sem kevés opció, hiszen összesen hat motoros közül válogathatnak. A főbb kérdés nyilván az, hogy Danilo Petrucci a tavalyi felemás első gyári idénye után 2021-re is esélyt kap-e vagy inkább kipróbálják Jack Millert, esetleg Johann Zarcót – mindennek eldöntését pedig még a világjárvány miatti kényszerszünet is nehezíti, így elképzelhető, hogy versenyek nélkül kell rábökniük valakire Gigi Dall’Ignáéknak.
Viszont az utóbbi időben egyre többször hallani arról, hogy Andrea Dovizioso helye sem feltétlenül sziklaszilárd a gyári alakulatnál. Az előző három évben ő tudta a leginkább megszorongatni Marquezt, amit jól jelez, hogy 2017 óta rendre ő végzett az ezüstérmes pozícióban az összetettben. Viszont úgy hírlik, hogy a Ducati ennek ellenére sem feltétlen becsüli meg igazán versenyzőjét, és ez alatt nem kis részben az anyagiakat kell érteni. Dovizioso menedzsere, Simone Battistella nyíltan ki is mondta, hogy a fizetés kérdése problémát jelenthet a tárgyalások során, még akkor is, ha megértik, hogy a világjárvány miatti válsághelyzetben nyilván a gyártók is kevesebbet tudnak költeni. Szintén Battistella volt az amúgy, aki nemrég úgy nyilatkozott a Motorsport.com hasábjain, hogy a Ducatinak nagyobb szüksége van Doviziosóra, mint fordítva.
Ha mindez nem lenne elég, az elmúlt napokban egy érdekes pletyka is felütötte a fejét. A Sky Italia ugyanis úgy értesült, hogy a KTM elég jó ajánlatot tett Dovizioso számára, természetesen a főszponzor Red Bull támogatása révén. Ennek viszont rögtön ellentmond, hogy nemrég Stefan Pierer, a KTM elnök-vezérigazgatója azt nyilatkozta a SpeedWeek.com szaklapnak, hogy szeretnék mind a négy jelenlegi motorosukat (a gyári istállónál Pol Espargaro és Brad Binder, a Tech3-nél Miguel Oliveira és Iker Lecuona szerepel(ne) idén) megtartani 2021-re is. Ez a gyártók részéről érthető hozzáállás, aligha akarnak kockáztatni egy új felállással a koronavírus utáni nehéz időkben.
Érdekes adalék viszont, hogy éppen Pol Espargaro kapcsán is felröppentek olyan értesülések, miszerint távozhat a KTM-től. Adná magát a dolog, hogy helyet cseréljenek Doviziosóval, ám a KTM-et egyébként gyakorlatilag a hátán vivő spanyolt nem a Ducatival, hanem a Hondával hozták szóba. A Repsolnál csak az idősebb Marquez szerződése biztos 2021-re, az idén bemutatkozó Alexé nem, bár épp a kényszerleállás segíthet neki, hogy a csonka vagy törölt évad után is kapjon még bizonyítási lehetőséget a világbajnok csapatnál. Mindenesetre Alberto Puig, a Honda főnöke úgy nyilatkozott, hogy Espargaro jól passzolna a Hondához, sőt maga a motoros is elismerte, hogy az RC213V KTM-hez hasonló agresszív karakterisztikája feküdne a stílusának.
Jó esély van rá, hogy mind Dovizioso, mind Espargaro marad a mostani helyén 2021-re is, de nem lehet teljesen kizárni, hogy azért lesznek átrendeződések az élgárdáknál. Ennek pedig egyértelműen a Ducati a kulcsa, hiszen amint fentebb említettük, nemcsak Dovizioso hosszabbítása kérdéses, hanem az is, hogy kit láthatunk majd mellette a második gyári gép nyergében.