Miközben a Formula-1 esetén kis túlzással naponta szivárognak ki naptártervezetek, a MotoGP átalakított menetrendjével kapcsolatban egyelőre csupán annyi konkrétum látott napvilágot, hogy a Dorna július 19-én és 26-én két jerezi futammal indítaná be a királykategória (és folytatná a Katarban még versenyző Moto2 és Moto3) szezonját, viszont még ez is a spanyol kormány jóváhagyására vár. Persze azért pletykálnak ezt-azt, amelyek alapján körvonalazódhatnak a tervek, amelyek viszont az F1-énél még extrémebben festő idényhez vezethetnek.
Azt eddig is tudtuk, hogy a koronavírus-járvány miatti utazási nehézségek okán a Dorna elsődlegesen európai helyszínekkel számol, viszont a SpeedWeek.com szaklap értesülései szerint mindössze négy ország jönne számításba. Az említett jerezi dupla után a csehországi Brno felé venné az irányt a mezőny az eredeti augusztus 9-i időpontban, majd következne az ausztriai Spielberg, ahol az F1-hez hasonlóan két versenyt rendezhetnének a motorosok számára.
Utána viszont már csak újra Spanyolország és Olaszország jöhetne számításba: utóbbi országban Misano duplázna, mivel Mugello nem látja reálisnak a nézők nélküli versenyrendezést, míg az Ibériai-félszigeten a további három MotoGP-pálya, a Circuit de Catalunya, a Motorland Aragon és Valencia fogadná a versenyzőket, utóbbi két helyszín ráadásul szintén duplán.
Ha ez mind megvalósul, akkor akár hét (!) futamot is rendezhetnek Spanyolországban, ami az összesen tervezett 12 európai fordulónak több mint a fele. A döntés egyfelől érthető lenne, hiszen egy országon belül könnyebb betartani a járványügyi intézkedéseket és a karantént – és az sem mellékes, hogy maga a Dorna is spanyol, így vélhetően jobb tárgyalási pozícióban az anyagi kérdések tekintetében, mint más országokban. Másrészt viszont a gyorsaságimotoros-vb 1949-es indulása óta egyszer sem fordult elő, hogy csupán négy országban versenyezzen a mezőny.
Ha az eddigi halasztásokat és törléseket, valamint az eredeti naptárt vesszük, akkor még két európai állam jöhetne számításba. Közülük Silverstone esete azért nehéz, mert a briteknél még mindig az egyik legsúlyosabb a koronavírus-helyzet, másrészt láthatjuk, hogy az F1-gyel kapcsolatban is felmerültek pénzügyi kérdések. A másik levegőben lógó viadal a Francia Nagydíj, s a Le Mans-i promóter még bízik is egy esetleges októberi dátumban. Szeptember 1-jénél hamarabb ott biztosan nem lesz verseny a sportesemények tiltása miatt, ráadásul figyelembe kell venni az autós Le Mans-i 24 órás szeptember közepi időpontját is.
Ami még kozmetikázhatna a szezon képén, ha novemberben-decemberben lehetne tengerentúli futamokat rendezni (1980 óta nem fordult elő, hogy csak Európában versenyezzenek a motorosok). A hírek szerint elsősorban Japán, Malajzia és Thaiföld jöhet számításba, de az esetükben már kiemelten fontos a Dorna számára, hogy a pályák és a promóterek tudjanak fizetni a versenyrendezésért, ehhez pedig elengedhetetlen lenne, hogy addigra lehessen nézők előtt tartani a nagydíjakat.
Mindenesetre Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök június elejére ígért teljes versenynaptárt, de várhatóan az ázsiai túra fixálására még tovább kell majd várnunk. A paddock létszámát a hírek szerint 1100-1300 főben maximalizálnák, éppen ezért friss információ, hogy idén egyik kategóriában sem lennének szabadkártyások, így többek között Jorge Lorenzo barcelonai beugrása is meghiúsulna. Nagy kérdés még az is, hogy mi lesz a MotoE sorsa, hiszen néhány helyszínen az elektromos széria is versenyezne, de az tovább növelné a létszámot.