Még hónapokkal ezelőtt derült ki, hogy Valentino Rossi 2021-ben már nem lesz a Yamaha gyári csapatának tagja, miután a japán gyártó Fabio Quartararót szerződtette le Maverick Vinales mellé. A „Doktor” ugyanakkor még nem döntött a jövőjéről: eredeti tervei szerint az első futamok során nyújtott formája alapján határozott volna az esetleges folytatásról vagy visszavonulásról, ám a koronavírus-járvány keresztülhúzta a számításait, így már saját bevallása szerint is kénytelen lesz verseny nélkül dönteni – méghozzá elmondása alapján sokkal jobban hajlik arra, hogy még egy évig maradjon a MotoGP-ben.
Azt a Yamaha már korábban kijelentette, hogy ebben az esetben is teljesen gyári támogatást biztosítanának a 41 éves motoros számára, erre pedig a legvalószínűbb opció a Petronas SRT színeiben adódna, ahol így kvázi helyet cserélnének Quartararóval. Bár a szatellit gárda elsődleges céljának a fiatalok felkarolását tekinti, Razlan Razali csapatvezető nyitott Rossi foglalkoztatására is, ezért egyelőre ők is a „Doktor” döntésére várnak:
„Folyamatosan nézem a telefonomat minden nap, és egyelőre nem történt semmi! Remélem, Valentino legalább WhatsAppon üzenni fog vagy valami!” – viccelődött Razali a Crash.net szakoldalnak nyilatkozva. „Egyelőre nem történt semmi, szóval nyitva hagyjuk a kérdést az ő részéről. Ha megkeres minket, akkor azt egyértelműen meg fogjuk nézni. Nem fogjuk figyelmen kívül hagyni a dolgot. Egy kilencszeres világbajnokról van szó, akinek óriási marketingértéke van. De fontos, hogy megismerjük a szerződés részleteit: milyen feltételek lennének, milyenek nem? Meg kell értenünk, mit is szeretne.”
Az egyik nem elhanyagolható részlet, hogy Rossi hány évig tervez még a királykategóriában: ha ugyanis csak egy évre írna alá, úgy a Petronas egyik ülésére vonatkozó szerződés nem kerülne szinkronba a mezőny jelentős részével, amely kétéves kontraktusokban gondolkodik, így az olasz esetleges 2021 végi távozása után nehezen találna ütőképes alternatívát a szatellit csapat. A másik fontos kérdés, hogy Rossi hozná-e magával a mérnöki csapatát is, az élén azzal a David Munozzal, akivel az idei, 2020-as szezontól kezdődően terveztek együtt dolgozni annak érdekében, hogy újra visszataláljon a közvetlen élbolyba a tavalyi szürkébb produkció után.