DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
Motor

Visszafogadhatja Iannonét a Ducati?

Bár hivatalosan 18 hónapra eltiltották a versenyzéstől, úgy tűnik, mégsem zárulnak be az olasz előtt a MotoGP ajtói, sőt több gyártó is nyitott lenne arra, hogy náluk versenyezzen – újra.

Néhány héttel ezelőtt született meg a döntés Andrea Iannone doppingügyével kapcsolatban, amelynek értelmében 18 hónapos felfüggesztést kapott a motoros, így 2021 júniusáig nem állhat rajthoz versenyeken. Persze az olasz még fellebbez a Sportdöntőbíróságnál, a kérelmét pedig támogatja jelenlegi munkaadója, az Aprilia is, amely egyelőre látványosan kiáll versenyzője mellett, mivel az ítéletben is hangsúlyozták, hogy az ártatlanul elkövetett ételmérgezés teóriája igaz.

Ugyanakkor amennyiben az eltiltás érvényben marad, akkor a noale-i gyártónak kell valakit indítania Iannone helyett (már amennyiben a koronavírus-járvány végre lehetővé teszi a szezonrajtot…), méghozzá vélhetően a tesztmotoros Bradley Smitht fogják előléptetni, márpedig „potyába” nem biztos, hogy megtartják Iannonét is – főleg úgy, hogy a legtöbb versenyző kétéves ciklusokra köt szerződést, amely 2021-ben indulna.

iannone-ducati-2016-dppi



Úgy tűnik viszont, hogy ha az olasznak mennie is kellene az Apriliától, akkor sem záródnának be az ajtók előtte a MotoGP-ben. Nemrég Francesco Guidotti, a Pramac Racing csapatvezetője nyilatkozott arról, hogy szívesen leigazolná újra Iannonét, aki annak idején náluk töltötte első két idényét a királykategóriában, mielőtt átment volna a Ducati gyári csapatához. Utóbbinál győzelmet is szerzett 2016-ban, mielőtt távozott a Suzukihoz – ezt maga a motoros karrierje legrosszabb döntésének nevezte –, de Paolo Ciabatti sportigazgató szavai alapján a Ducati is nyitott lenne Iannone újbóli alkalmazására a szatellit gárdájuknál:

„Egyértelmű, hogy egyfelől a Pramac Racing fő feladata, hogy ígéretes fiatal versenyzőket karoljon fel egyfajta neveldeként, ahogy azt Iannone, Petrucci, Miller vagy Bagnaia esetén is láthattuk. Ilyen szempontból a 30 éves Iannone nem passzolna bele ebbe a programba. Viszont ennek ellenére miért ne? Soha ne mondd, hogy soha. Úgy gondolom, Iannone óriási tehetség és egy roppant gyors motoros. Több okból kifolyólag is kissé eltévedt, szerintem ő is tisztában van vele, hogy rossz döntéseket hozott karrierje kulcspillanataiban. De olyan versenyzőről beszélünk, aki folyamatosan megmutatta, hogy a leggyorsabbak közé tartozik, ő volt az egyik, aki fel tudta venni a harcot Marquezzel a Moto2-ben, és olykor nyert is. Emellett már-már apa-fiú szeretet alakult ki közte és Paolo Campinoti, a Pramac tulajdonosa között, és ha ilyen helyzet alakul ki, akkor nehéz nemet mondani.”

„A Iannone iránti tiszteletünk és szeretetünk nem tűnt el. Olykor feldühített minket a hozzáállásával, de ugyanezt tette mindenki mással is a paddockban, ez a személyisége része” – idézi Ciabattit a Motorsport.com szaklap. A sportigazgató ugyanakkor hozzátette: jelenleg öt roppant erős versenyző rendelkezik ducatis szerződéssel (Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci a gyári csapatnál, Jack Miller és Francesco Bagnaia a Pramacnál, míg Johann Zarco az Avintiánál), így első körben közülük válogatnak, s csak utána néznek körbe tágabban is a piacon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: