Az előszezoni teszteken a Yamaha két ifjú titánja, Maverick Vinales és Fabio Quartararo mellett a Suzuki motorosa, Alex Rins nyújtotta az egyik legerősebb teljesítményt, főleg a hosszabb etapokon tűnt rendkívül meggyőzőnek. Maga a versenyző sem tagadta, hogy ha elkezdődhetne az idény – amelyre a koronavírus-járvány miatt még nem mostanában fog sor kerülni, ha egyáltalán… –, akkor ott lennének a fő esélyesek között:
„A Yamaha és a Suzuki tett egy lépést előre, és mi domináltunk a leginkább. Egy körön talán a Honda és a Ducati is ott lenne, de mi voltunk a legmeggyőzőbbek” – vélekedett Rins az AS-nek nyilatkozva. „Fejlődtünk a motorblokk és a váz terén is. A katari teszten már nem volt semmi újításunk, Sepangba viszont még rengeteg fejlesztés érkezett. Javult a váz, az elektronika, némileg a motorerő is az egyenesekben, és persze részben a gumik is jobban kedveznek nekünk, sokkal több tapadást kínálnak. Az idei szezon kulcsa a kiegyensúlyozottság lesz: rengeteg verseny lesz zsinórban, nem szabad hibázni és megsérülni, mert azzal akár három fordulót is dobhatsz.”
Rins ugyanakkor Marc Marquezt és a Repsol Hondát sem írná le annak ellenére, hogy a teszteken látványosan küszködtek a 2020-as versenygéppel – igaz, a legvégén az aerodinamikai csomag kukázásával mintha visszatértek volna a helyes útra. „Noha voltak kisebb nehézségeik, ehhez hozzá kell vennünk a vállsérülést is. Ezek a hónapok kapóra is jönnek neki, szóval egyértelműen a favoritok között lesz. Az utolsó tesztnapon már gyors volt.”
Ha már Marquez: tavaly a két spanyolnak volt egy emlékezetes összecsapása a Brit Nagydíjon, ahol Rins végül a legutolsó kanyarban tudta legyőzni honfás honfitársát. A suzukis szerint ez a vereség is közrejátszott abban, hogy Marquez utána a hátralévő hét futamból hatot megnyert: „Szerintem az a vereség zavarta Marcot, eleve már előtte is úgy kapott ki egyszer. Engem is bosszantana, ha két versenyt az utolsó kanyarban buknék el.”