Rengeteg emlékezetes manővere volt Valentino Rossinak a lassan két és fél évtizedes karrierje során, ezek közé tartozik a 2005-ös jerezi futam utolsó kanyarjában bemutatott előzés is, amikor úgy előzte meg akkori nagy ellenfelét, Sete Gibernaut, hogy nekiütközött a spanyolnak, akinek emiatt a sóderágyba kellett hajtani. Rossi nyert, spanyol riválisa második lett, de érthetően nem volt boldog a történtek miatt – s ez még a mai napig érződik rajta, ugyanis amikor a BT Sport felelevenítette vele a 15 évvel ezelőtti spanyol viadal történéseit, a következőket mondta Gibernau:
„Nem tudom, hányszor beszéltünk már arról a kanyarról, de minél több idő telik el, annál inkább rájövök, hogy azt követően megváltoztak a dolgok. Rengeteg ember látta azt a manővert, és onnantól kezdve ez megnyitotta a lehetőséget arra, hogy még sokszor előforduljon ilyesmi. A verseny végén mindketten azt tettük, amiről azt éreztük, hogy a legjobb a bajnokságunk szempontjából, és igazából bármi lehet a véleményem erről. De azóta megváltoztak a dolgok a MotoGP-ben, másképp tekintenek a versenyzésre, amivel én nem értek egyet.”
A MotoGP-ben valóban engedékenyebbek az agresszív manőverekkel szemben (példának okáért 2013-ban ugyanott Marc Marquez is nekikoccant Jorge Lorenzónak), de Gibernau szerint ez nem jó irány – arra a kérdésre, hogy ma vizsgálnák-e Rossi előzését, így felelt: „Hogy őszinte legyek, nem hiszem. Más gondolataim vannak ezzel kapcsolatban, de ez a saját véleményem, és nem kell, hogy igazam legyen vagy tévedjek. Mindenkinek megvan a maga véleménye. De ha elképzelem magam abba a helyzetbe, hogy néztem volna azt a futamot, és azt látom, hogy két srác az életét kockáztatva ütközik egy nehéz utolsó kanyarban, vagy ha a gyerekemmel együtt nézném, aki versenyző akar lenni, és azt látná, hogy olyan nyer, aki ütközött egy másik motorossal – nos, ezt nem akarnám. Nem akarom, hogy bárki is megsérüljön. Számomra ez az egyik elsődleges, és én így tekintek a sportra és a versenyzésre.”
A tavaly a MotoE-ben újra versenyző, de immár véglegesen visszavonult többszörös nagydíjgyőztes hozzátette: „A MotoGP már most is elég veszélyes, szóval szerintem össze kellene raknunk a tudásunkat, hogy elkerüljük ezeket a helyzeteket. Hogy ez nehéz lenne? Igen. De lehetetlen is? Nem hiszem. Bárki is irányítja a bajnokságot, az ő felelőssége ez, hogy olyan szabályokat alkosson, hogy elkerülhessük ezeket a helyzeteket, mert mint mondtam, nem csupán egy bukást kockáztatunk.”