Ha a nagy nemzetközi technikai sportos sorozatokat nézzük, a Formula-E után a MotoGP lépett elsőként a koronavírus-járvány hatására: előbb törölték a katari forduló királykategóriás küzdelmeit, majd azóta további négy versenyt halasztottak el. Eközben a Formula-1-ben alig néhány órával az első szabadedzés kezdete előtt fújták le az Ausztrál Nagydíjat – igaz, azóta viszont már további hét viadal jutott erre a sorsra. Alberto Puig, a Repsol Honda csapatmenedzsere ennek ellenére úgy véli, a MotoGP kereskedelmei jogait birtokló Dorna sokkal jobban kezelte a járványhelyzetet – minderről a Motorsport.com szakoldalnak nyilatkozva beszélt:
„Úgy vélem, büszkék lehetünk a bajnokságunk szervezőire. A Dorna folyamatosan ésszel hozott döntéseket, lépésről lépésre haladt, és mindig hallgatott a helyi egészségügyi hatóságok véleményére. Onnantól kezdve megvizsgálta, mi lehetséges és mi nem, de érdekes, hogy mennyire jól megvédték a világbajnokságon dolgozó teljes csoportot. Ha összehasonlítjuk az F1-gyel, a futballszervezetekkel vagy a NOB-bal – amely szintén eléggé hezitált –, a Dorna azt tette, amit tennie kellett.”
Jelen állás szerint a május 17-i Francia Nagydíjjal kezdődhetne a MotoGP-évad, ám valószínű, hogy a Le Mans-i futamot is elhalasztják, ennek bejelentésére pedig akár már a napokban sor kerülhet. Mivel Olaszországban és Spanyolországban a legrosszabb a helyzet jelenleg, nem túl merész kijelentés, hogy vélhetően a mugellói és a barcelonai futamok is erre a sorsra jutnak majd május végén-június elején. A június 21-i Német Nagydíj lehet az első, amelynek megrendezésére reális esély lehet, viszont Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezetője elmondta: szeretnének minél több futamot megtartani 2020-ban is, így egyelőre csak a Katari Nagydíjat törölték, a többinek új időpontot kereshetnek (viszont Jerez esetén már nem adtak ki új naptártervezetet, ellentétben az amerikai és argentin fordulók eltolásával).
Persze azt Ezpeleta is elismerte, hogy ha sokáig elhúzódik még a járvány, néhány fordulót kénytelenek lehetnek törölni: „Nagyban függ majd attól, mikor tudunk kezdeni. Vannak, akik azt mondják, 13 versenyt kell teljesíteni, hogy világbajnokságot tudjunk rendezni, de ez így nem igaz: igyekszünk a lehető legtöbb futamot megtartani anélkül, hogy túlerőltetnénk az idény utolsó szakaszát, amely már most is eléggé zsúfolt” – fogalmazott a Dorna-elnök a Crash.net hasábjain.
Miközben az F1-ben felmerült, hogy akár 2021 első hónapjaiba is átnyúlhat az idei szezon, Ezpeleta ezt nem szeretné meglépni a MotoGP esetén: „Nem nyúlhatunk bele túlságosan a téli időszakba, hogy azzal a 2021-es évet is tönkretegyük. De ahogy mondtak, sok függ attól, mikor tudjuk elkezdeni a szezont. Lehet, hogy idén kurtább idényünk lesz, hogy jövőre az összes fordulót megrendezhessük. Meglátjuk, milyen helyzetben leszünk, mert a világ már nem lesz ugyanolyan, mint a vírus előtt volt. Most a legfontosabb, hogy kilábaljunk ebből.”