Az utolsó napjához érkezett hétfőn a MotoGP katari tesztje, egyúttal ez volt az utolsó alkalom, hogy a csapatok a beállításokon dolgozhattak a jövő hétvégi évadnyitó előtt. Ennek ellenére szokás szerint nem sietett ki a mezőny a pályára, az első másfél-két órában alig néhányan futottak mért kört. Aztán viszont beindult az élet, sokan javítottak az eddigi eredményükön (sőt, igazából csak néhány kivétel volt, a tegnapi leggyorsabb Fabio Quartararóval az élen), s végül az 1:53-as tartományba is benéztek néhányan.
Közülük végül Maverick Vinales bizonyult a leggyorsabbnak, de az időeredményén túl a legfőbb bizakodásra okot adó jel, hogy a spanyol egy hosszabb etap vége felé érte el az 1:53,8-as eredményt (84 körével pedig a legszorgalmasabb is ő volt). A Yamahák amúgy is erős napot zártak, hiszen a Petronas párosa, Franco Morbidelli és a kisebb műszaki hibát elszenvedő Fabio Quartararo a második és negyedik helyen végzett – egyedül Valentino Rossi szorult hátrébb, aki bukott is, de 12. helye ellenére is fél másodpercen belül volt csapattársához képest. A másik remeklő márka pedig a Suzuki volt: Alex Rins a harmadik, Joan Mir a hatodik időt jegyezte – azaz az első hatba öt sornégyes blokkot használó motoros fért be.
Az egyetlen, aki befurakodott közéjük, Jack Miller volt, aki az eddigiek alapján a legjobban ráérzett a 2020-as Ducati Desmosedici GP-re. Az ausztrál eddig a motor végsebességéről és a – szerinte nem is annyira új – újításról is elégedetten beszélt, előbbi terén szerinte ismét fölényre tett szert a bolognai gyártó. Márkatársai közül Andrea Dovizioso és Francesco Bagnaia a 10. és 11. helyen zártak, Danilo Petrucci viszont csak 16. lett, bár még így is egy másodpercen belül volt ő is.
A legnagyobb figyelem talán a Hondára és Marc Marquezre irányult hétfőn: már Sepangban is voltak panaszok a 2020-as RC213V-re, de ezek Katarban fokozódtak – és olyannyira nagy a krízis a címvédő gyártónál, hogy a nyolcszoros világbajnok Takaaki Nakagami egyik 2019-es motorját is pályára vitte, hogy összehasonlító teszteket végezhessen az idei vassal. Marquez végül hetedik lett – amúgy épp a japánt megelőzve –, hátránya szűk három tized, de arról egyelőre nincs információ, melyik géppel érte el a legjobbját. Mindeközben a vasárnap nagyot eső Cal Crutchlow 18. lett, míg az újonc Alex Marquez csak az Apriliánál tesztpilótáskodó Bradley Smitht előzte meg.
A fennmaradó két márkából ezúttal a KTM villantott egyet, de nem Pol Espargaro, hanem a debütáns Brad Binder révén, a dél-afrikai ugyanis az előkelő kilencedik pozíciót kaparintotta meg a nap végén. Spanyol csapattársa 14. lett, a Tech3 párosa, Miguel Oliveira és Iker Lecuona viszont csak a 19. és a 21. legjobb időt futotta meg. Az Aprilia húzóembere, Aleix Espargaro eközben az öccsét megelőzve 13. lett, bő fél másodperces hátrányban Vinaleshez képest. A tesztidőszak ezzel véget ért – folytatás jövő pénteken immár a Katari Nagydíj első szabadedzésével.
A katari teszt harmadik napjának végeredménye:
1. | VIÑALES, Maverick | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1:53.858 | 69 / 84 | ||
2. | MORBIDELLI, Franco | Petronas Yamaha SRT | 1:53.891 | 0.033 | 0.033 | 29 / 52 |
3. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1:54.068 | 0.210 | 0.177 | 40 / 40 |
4. | QUARTARARO, Fabio | Petronas Yamaha SRT | 1:54.077 | 0.219 | 0.009 | 35 / 58 |
5. | MILLER, Jack | Pramac Racing | 1:54.105 | 0.247 | 0.028 | 69 / 69 |
6. | MIR, Joan | Team SUZUKI ECSTAR | 1:54.129 | 0.271 | 0.024 | 33 / 42 |
7. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:54.149 | 0.291 | 0.020 | 51 / 61 |
8. | NAKAGAMI, Takaaki | LCR Honda IDEMITSU | 1:54.239 | 0.381 | 0.090 | 24 / 40 |
9. | BINDER, Brad | Red Bull KTM Factory Racing | 1:54.283 | 0.425 | 0.044 | 40 / 58 |
10. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:54.312 | 0.454 | 0.029 | 38 / 55 |
11. | BAGNAIA, Francesco | Pramac Racing | 1:54.326 | 0.468 | 0.014 | 55 / 55 |
12. | ROSSI, Valentino | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1:54.332 | 0.474 | 0.006 | 28 / 47 |
13. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:54.432 | 0.574 | 0.100 | 35 / 56 |
14. | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 1:54.623 | 0.765 | 0.191 | 42 / 49 |
15. | RABAT, Tito | Reale Avintia Racing | 1:54.674 | 0.816 | 0.051 | 55 / 56 |
16. | PETRUCCI, Danilo | Ducati Team | 1:54.752 | 0.894 | 0.078 | 35 / 56 |
17. | ZARCO, Johann | Reale Avintia Racing | 1:54.760 | 0.902 | 0.008 | 62 / 66 |
18. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda CASTROL | 1:54.830 | 0.972 | 0.070 | 61 / 70 |
19. | OLIVEIRA, Miguel | Red Bull KTM Tech 3 | 1:55.008 | 1.150 | 0.178 | 48 / 48 |
20. | LECUONA, Iker | Red Bull KTM Tech 3 | 1:55.301 | 1.443 | 0.293 | 26 / 40 |
21. | MARQUEZ, Alex | Repsol Honda Team | 1:55.519 | 1.661 | 0.218 | 31 / 47 |
22. | SMITH, Bradley | Aprilia Racing Team Gresini | 1:55.916 | 2.058 | 0.397 | 48 / 55 |