A Doktor becenévre is hallgató olasz legenda tartja a rekordot a győzelmi örökranglistán, az 500-as, illetve később MotoGP kategóriában összesen 89 sikert számlálhat. A harminckilenc éves veterán a mai napig felveszi a versenyt a fiatalokkal, legutóbb a katari idénynyitón is harcban volt a győzelemért, végül harmadikként végzett. Sőt, nemrég hosszabbította meg szerződését a Yamahával, így 2020 végéig biztosan a mezőnyben látjuk.
Most visszaemlékezett a 2000-es Afrika Nagydíjon történt 500-as debütálására, ahol versenyképesnek bizonyult, de végül pont nélkül maradt. A fiatal Honda-pilóta azonnal kitűnt az időmérőn, az ötödik rajtkockát szerezte meg. Bár az első kör végére egészen a tizenharmadik helyig zuhant hátra, gyorsan megkezdte a felzárkózást.
Az ötödik körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét és hat fordulóval később máris felkapaszkodott a hatodik helyre, a világbajnoki címvédő, Alex Criville elé, majd közeledni kezdett az élen álló csoport felé is. De őket már végül nem érhette el.
„Az első királykategóriás versenyem Dél-Afrikában történt meg az 500 köbcentis kategóriában. Rosszul rajtoltam, de nem sokkal később megfutottam a leggyorsabb kört a kétütemű Honda 500-assal” – emlékezett vissza bemutatkozására Valentino Rossi.
„Amikor megérkeztem az előttem futó csoportra, azt gondoltam: miért mennek vajon ilyen lassan? Aztán azonnal buktam. Abban a pillanatban meg is értettem, hogy valószínűleg ők futottak jó tempóban és én voltam egy kicsi túl gyors”.
"A következő nagydíjon, Sepangban is buktam, mielőtt legközelebb, Japánban végre célba értem a tizenegyedik helyen. Számomra az elején nehéz volt kézben tartani a jóval nagyobb erőt a kigyorsításoknál, az ötszázas sokkal erősebb volt, mint előtte a 250-es. A motor elejénél is meg kellett tapasztalnom a határokat, mivel a gép jóval nehezebb volt” – tette hozzá Rossi.
A Doktor azonban gyorsan tanult, a negyedik futamon (Jerezben) már pályafutása első dobogós helyezését, a kilencedik fordulóban (Donington Parkban) pedig már első futamgyőzelmét is megszerezte. A többi pedig már történelem…