Az eddiginél fél órával korábban kezdődött és végződött is az utolsó burirami tesztnap, hogy a csapatoknak legyen elég idejük összepakolni és elérni az esti repülőjáratokat. Néhány istálló azonban így is korábban befejezte a munkát: a hírek szerint egyeseknél a helyszínre szállított üzemanyag is elfogyott, ugyanis arra számítottak, hogy a hőség miatt kevesebbet tudnak majd a pályán lenni a legkritikusabb időszakokban, így hamarabb elvégezték a tervezett feladatokat. Pedig ma még egy piros zászlós etap is nehezítette az alakulatok életét, amelyet egy igencsak szokatlan ok, egy pályára tévedő kígyó váltott ki.
Sokáig úgy tűnt, hogy a Tech3 színeiben a Yamaha 2016-os vázát használó Johann Zarco zár a tabella élén, a francia ugyanis kétszer is 1:30 alatti körre volt képes, az utolsó percekben azonban Dani Pedrosa odapörkölt, s végül 1:29,781-gyel az egész hét leggyorsabb idejét repesztette. Kettejüket a világbajnok Marc Marquez és az LCR-nél szereplő Cal Crutchlow követte a sorban, azaz három hondás zárt az első négyben, ami nem túl biztató az ellenfelek szempontjából. A nap során egy bukást is bemutató Marquez egyébként karbon lengővillával kísérletezett, amelyről kiderült, hogy a Repsol már a valenciai és a sepangi alkalmakkor is tesztelte.
Az első négyes mögött az egész thaiföldi teszt két pozitív meglepetése zárt – igaz, mind Alex Rins, mind Jack Miller elszenvedett egy esést is. Mindenesetre az ausztrál így is a legjobb ducatis lett, megelőzve a közvetlenül mögötte végző Andrea Doviziosót. A másik gyári Desmosedicin ülő Jorge Lorenzón azonban valóban komolyak a gondok: mindössze a 22. pozícióban zárta a vasárnapot, ám ennél is sokatmondóbb a tény, hogy a csapat elkérte az eredetileg Danilo Petruccihoz kiosztott 2017-es gépet, hogy a spanyol azzal körözve fejthesse meg, miért nem érzi jól magát a GP18 nyergében Thaiföldön, miközben Sepangban még ő volt a leggyorsabb.
De nemcsak Lorenzónál komolyak a problémák, hanem a Yamahánál is: Valentino Rossi a tizedik, Maverick Vinales pedig csupán a 12. helyen zárta az utolsó napot, utóbbi egyenesen úgy fogalmazott, hogy ez volt az eddigi legrosszabb tesztjük, vasárnap ismét problémahegyekkel szembesültek, amelyekre egyelőre nem találtak megnyugtató megoldást. A másik két gyártó, az Aprilia és a KTM sem villogott igazán, viszont utóbbiak legalább azzal felhívták magukra a figyelmet, hogy bemutattak egy új aerodinamikai elemet – sőt, az egyik motorjukra egy két különálló részt tartalmazó megoldás is felkerült.
Visszatérve azokra, akik jól szerepeltek és dicséretet érdemelnek: Takaaki Nakagami messze legjobb újoncként a nyolcadik helyet csípte el – ez volt az első igazi villanása bármelyik idei debütáns versenyzőnek. Az első tízbe az eddig említettek mellett Tito Rabat fért még be: úgy tűnik, a korábbi Moto2-es világbajnok valóban sokkal jobban érzi magát az Avintia Racing Ducatiján, mint az eddigi Hondáin. Végezetül érdemes megemlíteni, hogy a Tech3-nél Jonas Folgert helyettesítő Hafizh Syahrin tovább fejlődött az utolsó napon, s a 21. pozícióban végzett, többek között Lorenzót is megelőzve – az eddigi produkcióját figyelembe véve meglepő lenne, ha nem a malájra esne Herve Poncharalék választása.
A MotoGP második téli tesztje ezzel véget ért, legközelebb március 1-jén gurul pályára a mezőny, amikor a szezonnyitónak is otthont adó Katarban folytatják majd a felkészülést.
A thaiföldi teszt harmadik napjának végeredménye:
1. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:29.781 | ||
2. | ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 1:29.867 | 0.086 | 0.086 |
3. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda CASTROL | 1:30.064 | 0.283 | 0.197 |
4. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:30.143 | 0.362 | 0.079 |
5. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1:30.178 | 0.397 | 0.035 |
6. | MILLER, Jack | Alma Pramac Racing | 1:30.190 | 0.409 | 0.012 |
7. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:30.192 | 0.411 | 0.002 |
8. | NAKAGAMI, Takaaki | LCR Honda IDEMITSU | 1:30.456 | 0.675 | 0.264 |
9. | RABAT, Tito | Reale Avintia Racing | 1:30.476 | 0.695 | 0.020 |
10. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:30.511 | 0.730 | 0.035 |
11. | PETRUCCI, Danilo | Alma Pramac Racing | 1:30.573 | 0.792 | 0.062 |
12. | VIÑALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 1:30.590 | 0.809 | 0.017 |
13. | MORBIDELLI, Franco | EG 0,0 Marc VDS | 1:30.648 | 0.867 | 0.058 |
14. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:30.701 | 0.920 | 0.053 |
15. | IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 1:30.718 | 0.937 | 0.017 |
16. | SMITH, Bradley | Red Bull KTM Factory Racing | 1:30.921 | 1.140 | 0.203 |
17. | KALLIO, Mika | Red Bull KTM Factory Racing | 1:31.169 | 1.388 | 0.248 |
18. | REDDING, Scott | Aprilia Racing Team Gresini | 1:31.311 | 1.530 | 0.142 |
19. | LUTHI, Thomas | EG 0,0 Marc VDS | 1:31.354 | 1.573 | 0.043 |
20. | BAUTISTA, Alvaro | Ángel Nieto Team | 1:31.486 | 1.705 | 0.132 |
21. | SYAHRIN, Hafizh | Monster Yamaha Tech 3 | 1:31.537 | 1.756 | 0.051 |
22. | LORENZO, Jorge | Ducati Team | 1:31.627 | 1.846 | 0.090 |
23. | SIMEON, Xavier | Reale Avintia Racing | 1:32.019 | 2.238 | 0.392 |
24. | ABRAHAM, Karel | Ángel Nieto Team | 1:32.024 | 2.243 | 0.005 |