DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Motor

Pedrosa a legvégén rántotta elő a hét legjobb körét

Bár néhány perccel a leintés előtt még Johann Zarco vezetett, végül ismét egy hondás húzta be az elsőséget a MotoGP thaiföldi tesztjének utolsó napján, amelyet egy kígyó is megzavart.

Az eddiginél fél órával korábban kezdődött és végződött is az utolsó burirami tesztnap, hogy a csapatoknak legyen elég idejük összepakolni és elérni az esti repülőjáratokat. Néhány istálló azonban így is korábban befejezte a munkát: a hírek szerint egyeseknél a helyszínre szállított üzemanyag is elfogyott, ugyanis arra számítottak, hogy a hőség miatt kevesebbet tudnak majd a pályán lenni a legkritikusabb időszakokban, így hamarabb elvégezték a tervezett feladatokat. Pedig ma még egy piros zászlós etap is nehezítette az alakulatok életét, amelyet egy igencsak szokatlan ok, egy pályára tévedő kígyó váltott ki.

elő-2



Sokáig úgy tűnt, hogy a Tech3 színeiben a Yamaha 2016-os vázát használó Johann Zarco zár a tabella élén, a francia ugyanis kétszer is 1:30 alatti körre volt képes, az utolsó percekben azonban Dani Pedrosa odapörkölt, s végül 1:29,781-gyel az egész hét leggyorsabb idejét repesztette. Kettejüket a világbajnok Marc Marquez és az LCR-nél szereplő Cal Crutchlow követte a sorban, azaz három hondás zárt az első négyben, ami nem túl biztató az ellenfelek szempontjából. A nap során egy bukást is bemutató Marquez egyébként karbon lengővillával kísérletezett, amelyről kiderült, hogy a Repsol már a valenciai és a sepangi alkalmakkor is tesztelte.

Az első négyes mögött az egész thaiföldi teszt két pozitív meglepetése zárt – igaz, mind Alex Rins, mind Jack Miller elszenvedett egy esést is. Mindenesetre az ausztrál így is a legjobb ducatis lett, megelőzve a közvetlenül mögötte végző Andrea Doviziosót. A másik gyári Desmosedicin ülő Jorge Lorenzón azonban valóban komolyak a gondok: mindössze a 22. pozícióban zárta a vasárnapot, ám ennél is sokatmondóbb a tény, hogy a csapat elkérte az eredetileg Danilo Petruccihoz kiosztott 2017-es gépet, hogy a spanyol azzal körözve fejthesse meg, miért nem érzi jól magát a GP18 nyergében Thaiföldön, miközben Sepangban még ő volt a leggyorsabb.

pedrosa-thai-teszt-day3-1-v2

De nemcsak Lorenzónál komolyak a problémák, hanem a Yamahánál is: Valentino Rossi a tizedik, Maverick Vinales pedig csupán a 12. helyen zárta az utolsó napot, utóbbi egyenesen úgy fogalmazott, hogy ez volt az eddigi legrosszabb tesztjük, vasárnap ismét problémahegyekkel szembesültek, amelyekre egyelőre nem találtak megnyugtató megoldást. A másik két gyártó, az Aprilia és a KTM sem villogott igazán, viszont utóbbiak legalább azzal felhívták magukra a figyelmet, hogy bemutattak egy új aerodinamikai elemet – sőt, az egyik motorjukra egy két különálló részt tartalmazó megoldás is felkerült.

Visszatérve azokra, akik jól szerepeltek és dicséretet érdemelnek: Takaaki Nakagami messze legjobb újoncként a nyolcadik helyet csípte el – ez volt az első igazi villanása bármelyik idei debütáns versenyzőnek. Az első tízbe az eddig említettek mellett Tito Rabat fért még be: úgy tűnik, a korábbi Moto2-es világbajnok valóban sokkal jobban érzi magát az Avintia Racing Ducatiján, mint az eddigi Hondáin. Végezetül érdemes megemlíteni, hogy a Tech3-nél Jonas Folgert helyettesítő Hafizh Syahrin tovább fejlődött az utolsó napon, s a 21. pozícióban végzett, többek között Lorenzót is megelőzve – az eddigi produkcióját figyelembe véve meglepő lenne, ha nem a malájra esne Herve Poncharalék választása.

A MotoGP második téli tesztje ezzel véget ért, legközelebb március 1-jén gurul pályára a mezőny, amikor a szezonnyitónak is otthont adó Katarban folytatják majd a felkészülést.

A thaiföldi teszt harmadik napjának végeredménye:

1. PEDROSA, Dani Repsol Honda Team 1:29.781    
2. ZARCO, Johann Monster Yamaha Tech 3 1:29.867 0.086 0.086
3. CRUTCHLOW, Cal LCR Honda CASTROL 1:30.064 0.283 0.197
4. MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:30.143 0.362 0.079
5. RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:30.178 0.397 0.035
6. MILLER, Jack Alma Pramac Racing 1:30.190 0.409 0.012
7. DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 1:30.192 0.411 0.002
8. NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda IDEMITSU 1:30.456 0.675 0.264
9. RABAT, Tito Reale Avintia Racing 1:30.476 0.695 0.020
10. ROSSI, Valentino Movistar Yamaha MotoGP 1:30.511 0.730 0.035
11. PETRUCCI, Danilo Alma Pramac Racing 1:30.573 0.792 0.062
12. VIÑALES, Maverick Movistar Yamaha MotoGP 1:30.590 0.809 0.017
13. MORBIDELLI, Franco EG 0,0 Marc VDS 1:30.648 0.867 0.058
14. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:30.701 0.920 0.053
15. IANNONE, Andrea Team SUZUKI ECSTAR 1:30.718 0.937 0.017
16. SMITH, Bradley Red Bull KTM Factory Racing 1:30.921 1.140 0.203
17. KALLIO, Mika Red Bull KTM Factory Racing 1:31.169 1.388 0.248
18. REDDING, Scott Aprilia Racing Team Gresini 1:31.311 1.530 0.142
19. LUTHI, Thomas EG 0,0 Marc VDS 1:31.354 1.573 0.043
20. BAUTISTA, Alvaro Ángel Nieto Team 1:31.486 1.705 0.132
21. SYAHRIN, Hafizh Monster Yamaha Tech 3 1:31.537 1.756 0.051
22. LORENZO, Jorge Ducati Team 1:31.627 1.846 0.090
23. SIMEON, Xavier Reale Avintia Racing 1:32.019 2.238 0.392
24. ABRAHAM, Karel Ángel Nieto Team 1:32.024 2.243 0.005
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: