Itthoni idő szerint hajnali 3-kor vette kezdetét a MotoGP idei tesztszezonjának első felvonása Malajziában, sokáig azonban csak elvétve akadt akció a pályán, köszönhetően a korábbi esőzések miatt vizes pályának, valamint később az ebédszünetnek. Valamivel túl a félidőn aztán megélénkült a pálya, s többször is változott az éllovas személye: megfordult az első helyen többek között Marc Marquez, Maverick Vinales, Andrea Dovizioso és Valentino Rossi is. A legtovább a „Doktor” vezetett, ám az utolsó negyed órában a Yamahák már nem gurultak pályára, így ők végül visszacsúsztak.
Dani Pedrosa ellenben ekkor lendült bele igazán, s végül elképesztően erős, 1:59,4-es körrel behúzta a nap végi elsőséget. A rutinos repsolos mellett a Ducatik is szárnyaltak a fináléban: a tavalyi világbajnoki ezüstérmes Andrea Dovizioso lett a második, a sokáig csak a középmezőnyben helyet foglaló Jorge Lorenzo pedig a harmadik. Azt nem tudni, hogy a bolognai gyártó versenyzői melyik modellel érték el ezeket az eredményeket, a garázsukban ugyanis volt GP17-es és GP18-as Desmosedici is, de vélhetően kipróbálták az új változatot. Az immár Alma Pramac Racing névre hallgató alakulat privát ducatisai is jól mentek, hiszen a 2018-as gépen ülő Danilo Petrucci negyedik, míg az új igazolás Jack Miller ötödik lett.
Rossi a hatodik helyen zárta a napot, de nem lehet elégedetlen, Vinalesszel együtt bizakodva nyilatkoztak a vasárnapi tapasztalatokról. Az olasz azt is elmondta, hogy kétféle vázat használt a nap során, és mindkettő a 2016-os változaton alapult, így jól érezte magát velük. Mindeközben a Tech3 Yamaha színeit erősítő Johann Zarco a 2017-es motorral a nyolcadik legjobb időt érte el. S ha már Herve Poncharal csapatánál tartunk: a Jonas Folgert egyelőre csak ezen a teszten helyettesítő Yonny Hernandez egy 23. helyezéssel tért vissza a MotoGP-be. A pályán volt még három teszt-Yamaha is, amelyeket vélhetően Katsuyuki Nakasuga és Kohta Nozane felváltva vezetett – ezért is nem a nevükkel szerepeltek az eredményjelzőn.
Rátérve a Pedrosán kívüli hondásokra: Marquez hetedik hellyel indította meg címvédő hadjáratát. A japán gyártónál a hírek szerint elsődlegesen a megfelelő motorspecifikáció kiválasztására fókuszálnak Sepangban, mivel a szabályok értelmében azon később már nem módosíthatnak – többek között ilyesmi okozta a Suzuki tavalyi szenvedését is. A piszkos munka jelentős részét alighanem egyébként Cal Crutchlow végzi el: az LCR-nél szereplő, de hondás szerződéssel rendelkező brit bokszában csak 2018-as motorok álltak – az egyikkel bukott is jó két órával a tesztnap vége előtt.
Az első tízbe a fentieken kívül még egy KTM fért be Pol Espargaro révén: a három „másodvonalbeli” gyártó közül az osztrákok kezdtek a legjobban, de nem ment rosszul a Suzuki és az Aprilia sem, hiszen Alex Rins és Aleix Espargaro révén egy 11. és 14. helyet gyűjtöttek ma be. A „kékek” ellenben műszaki hibával is küzdöttek: Andrea Iannone alatt állt meg egy ízben a motor. Az újoncok közül egyébként Takaaki Nakagami ment a legjobban a maga 12. pozíciójával, s Franco Morbidelli is befért az első húszba, Xavier Simeon és az őszi sérülése most debütáló Thomas Lüthi viszont a lista végén foglaltak helyet. A malajziai teszt hétfőn folytatódik.
A sepangi teszt első napjának végeredménye:
1. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:59.427 | 55 / 56 | ||
2. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:59.770 | 0.343 | 0.343 | 33 / 35 |
3. | LORENZO, Jorge | Ducati Team | 1:59.802 | 0.375 | 0.032 | 38 / 38 |
4. | PETRUCCI, Danilo | Alma Pramac Racing | 2:00.123 | 0.696 | 0.321 | 29 / 30 |
5. | MILLER, Jack | Alma Pramac Racing | 2:00.178 | 0.751 | 0.055 | 42 / 43 |
6. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 2:00.233 | 0.806 | 0.055 | 44 / 50 |
7. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 2:00.290 | 0.863 | 0.057 | 50 / 51 |
8. | ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 2:00.421 | 0.994 | 0.131 | 60 / 62 |
9. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda CASTROL | 2:00.522 | 1.095 | 0.101 | 28 / 38 |
10. | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 2:00.568 | 1.141 | 0.046 | 38 / 39 |
11. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 2:00.627 | 1.200 | 0.059 | 61 / 63 |
12. | NAKAGAMI, Takaaki | LCR Honda IDEMITSU | 2:00.664 | 1.237 | 0.037 | 63 / 64 |
13. | VIÑALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 2:00.714 | 1.287 | 0.050 | 55 / 72 |
14. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 2:00.866 | 1.439 | 0.152 | 34 / 40 |
15. | RABAT, Tito | Reale Avintia Racing | 2:00.912 | 1.485 | 0.046 | 66 / 66 |
16. | IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 2:01.027 | 1.600 | 0.115 | 27 / 41 |
17. | SMITH, Bradley | Red Bull KTM Factory Racing | 2:01.099 | 1.672 | 0.072 | 29 / 39 |
18. | MORBIDELLI, Franco | EG 0,0 Marc VDS | 2:01.161 | 1.734 | 0.062 | 61 / 62 |
19. | BAUTISTA, Alvaro | Ángel Nieto Team | 2:01.728 | 2.301 | 0.567 | 30 / 40 |
20. | GUINTOLI, Sylvain | Suzuki Test Team | 2:01.864 | 2.437 | 0.136 | 37 / 58 |
21. | REDDING, Scott | Aprilia Racing Team Gresini | 2:01.962 | 2.535 | 0.098 | 40 / 51 |
22. | TEST3, Yamaha | Yamaha Test Team | 2:02.044 | 2.617 | 0.082 | 26 / 28 |
23. | HERNANDEZ, Yonny | Monster Yamaha Tech 3 | 2:02.053 | 2.626 | 0.009 | 47 / 47 |
24. | ABRAHAM, Karel | Ángel Nieto Team | 2:02.088 | 2.661 | 0.035 | 46 / 46 |
25. | TEST2, Yamaha | Yamaha Test Team | 2:02.527 | 3.100 | 0.439 | 23 / 39 |
26. | SIMEON, Xavier | Reale Avintia Racing | 2:02.946 | 3.519 | 0.419 | 45 / 47 |
27. | LUTHI, Thomas | EG 0,0 Marc VDS | 2:03.732 | 4.305 | 0.786 | 57 / 58 |
28. | TEST1, Yamaha | Yamaha Test Team | 2:03.786 | 4.359 | 0.054 | 3 / 4 |
29. | PIRRO, Michele | Ducati Test Team | 2:04.767 | 5.340 | 0.981 | 3 / 4 |
30. | KALLIO, Mika | KTM Test Team | 2:05.932 | 6.505 | 1.165 | 7 / 7 |