Magyar idő szerint péntek kora este egy újabb háromnegyed órás edzéssel folytatódott a MotoGP texasi programja, amely rögtön egy érdekes jelenettel indult: Alex Rins volt kénytelen félreállni a Suzukijával, amely óriási füsttömeget eregetve adta meg magát a kivezetőkörén.
Az eredménylista élén eközben Marc Marquez neve tűnt fel: a COTA eddigi egyeduralkodója rögtön a hétvége legjobb eredményével nyitott, maga mögé utasítva a világbajnoki éllovas Maverick Vinalest és saját csapattársát, Dani Pedrosát. A Yamaha motorosa azonban nem sokáig maradt adós a válasszal: a gyakorlás második felében ismét magához ragadta a kezdeményezést, 171 ezreddel maga mögé utasítva repsolos honfitársát.
That looks rather different!#WingletWatch in the @KTM_Racing garage - aero fairing on #PE44's machine!#AmericasGP pic.twitter.com/sJBMQeAoqC
— MotoGP™ (@MotoGP) 2017. április 21.
Mindeközben technikai szempontból is tartogatott egy érdekességet a tréning: a KTM is bemutatta a saját verzióját a kiálló szárnyacskák betiltása utáni burkolat-kialakításra, amely külsőre is kissé eltért a többiek megoldásától. Az újonc gyártó volt az egyetlen, amely adós maradt ezzel a téli tesztidőszakban, amely után tulajdonképpen csak a Suzukin láthattuk versenyhétvégén is a speciális idomokat.
Az utolsó percek több bukást is hoztak, amelyek közül kétségkívül Karel Abrahamé volt a legfurcsább: a cseh a hátsó egyenes elején esett el, amely után fájlalta is a lábát. A tabellán is komoly változások voltak: előbb Johann Zarco ugrott az élre, majd Marquez még nála is közel három tizeddel gyorsabbnak bizonyult, s mivel az ő idejére már nem volt válasza senkinek, ezúttal a hondás zárt az első helyen. A Tech3 franciája maradt a második, megelőzve a végén már nem gyorsuló Vinalest és az utolsó percekben előretörő Valentino Rossit. Pedrosa lett az ötödik, Dovizioso a hatodik, a top10-et pedig Crutchlow, Folger, Redding és Iannone tette teljessé – utóbbi bő egy tizeddel szorította ki az ideiglenes Q2-t érő helyekről Jorge Lorenzót.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 2'04.061 | |
2. | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 2'04.347 | 0.286 / 0.286 |
3. | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'04.451 | 0.390 / 0.104 |
4. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'04.806 | 0.745 / 0.355 |
5. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 2'04.811 | 0.750 / 0.005 |
6. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 2'04.830 | 0.769 / 0.019 |
7. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 2'05.005 | 0.944 / 0.175 |
8. | Jonas FOLGER | GER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 2'05.033 | 0.972 / 0.028 |
9. | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 2'05.116 | 1.055 / 0.083 |
10. | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 2'05.142 | 1.081 / 0.026 |
11. | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 2'05.282 | 1.221 / 0.140 |
12. | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | 2'05.284 | 1.223 / 0.002 |
13. | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 2'05.463 | 1.402 / 0.179 |
14. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 2'05.468 | 1.407 / 0.005 |
15. | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 2'05.584 | 1.523 / 0.116 |
16. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 2'05.602 | 1.541 / 0.018 |
17. | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 2'05.943 | 1.882 / 0.341 |
18. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 2'06.155 | 2.094 / 0.212 |
19. | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | 2'06.358 | 2.297 / 0.203 |
20. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 2'06.503 | 2.442 / 0.145 |
21. | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 2'06.709 | 2.648 / 0.206 |
22. | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 2'06.741 | 2.680 / 0.032 |
23. | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 2'07.434 | 3.373 / 0.693 |