Szombaton újabb hétórás etappal folytatódott a királykategória idei utolsó háromnapos tesztje Katarban, ám ahogy pénteken, úgy ma is csak nagyjából négy órát töltöttek el ebből hasznosan a csapatok: a naplemente előtt értelemszerűen nem sokan mentek ki a pályára, hiszen a versenyre majd este kerül sor, míg helyi idő szerint este 10 óra után már túlságosan lehűlt a levegő és a pálya is, s a tegnapi tapasztalatok alapján emiatt jóval nagyobb lett volna a bukás kockázata.
Persze így is többen voltak, akik elestek: többek között Danilo Petrucci, Bradley Smith és Cal Crutchlow is begyűjtött egy bukást, de egy ízben Jorge Lorenzo is elveszítette az irányítást a Ducatija felett a nap elején, amikor a KTM-eken kívül még csak ő gurult pályára. A bolognai gyártó azonban elsősorban nem ezzel és nem is az eredményeivel hívta fel magára a figyelmet, hanem azzal, hogy ezúttal ők leplezték be, a többieknél jóval radikálisabb kialakítású új burkolatukat, amelyet a külföldi szaksajtó máris különböző becenevekkel – a leggyakoribb a pörölycápával való összehasonlítás – illet.
Ami az eredményeket illeti: Andrea Dovizioso pénteki elsősége után ma már a Valenciában, Sepangban és Phillip Islanden is leggyorsabb Maverick Vinales ragadta magához az irányítást. A spanyol továbbra is elképesztő formát mutat egy körön, a Yamaha számára pedig külön öröm, hogy ezúttal nem csak új igazolásuk, hanem Valentino Rossi is jól ment: a még pénteken is szenvedő olasz sokat gyorsult, s végül másodikként zárta a szombatot. Ráadásul a képzeletbeli dobogó alsó fokán a Tech3 Yamaha újonca, Jonas Folger végzett – a Moto2-ből érkező német egyelőre meggyőzően teljesít a MotoGP-ben.
A három Yamahát a Honda legújabb verziójú motorblokkját tesztelő Crutchlow követi a sorban, ám az ő eredményénél is nagyobb szenzációt jelent Aleix Espargaro ötödik helyezése: a spanyol nem először mutat erős formát a télen a Gresini Apriliával, miközben Sam Lowes továbbra is a mezőny alján tanyázik – igaz, a brit csak Katarban próbálhatta ki először az új gépet.
Espargaro mögött a címvédő, s tegnap egyik bukását a Honda ma nem látott új burkolata miatt begyűjtő Marc Marquez lett a hatodik, majd legjobb ducatisként következett az Aspar Team Desmosedici GP16-osával ismét remeklő Alvaro Bautista. Lorenzo ezúttal a nyolcadik legjobb köridővel zárt: bár elmondása szerint a féktávokon még nagy a lemaradása Doviziosóval szemben, most ő végzett előrébb, míg olasz kollégája csak a 13. helyen zárt. Az első tízbe Scott Redding és Johann Zarco fért még be.
A Suzuki számára ezúttal sem alakult biztatóan a nap: Andrea Iannone a 12., Alex Rins a 17. lett – jóllehet, a különböző tesztprogramok miatt nehéz megítélni a valós erőviszonyokat. Az viszont kijelenthető, hogy a KTM még mindig sereghajtó, sőt talán most tűnik a legreménytelenebbnek a helyzetük a többiekhez képest, az osztrákok három versenyzője ugyanis az utolsó pozíciókat sajátította ki – persze hozzá kell tenni, hogy számukra ismeretlen pályáról van szó. A MotoGP felkészülési időszaka vasárnap zárul az utolsó katari tesztnappal.
A katari teszt második napjának végeredménye:
1. | VIÑALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 1:54.455 | 44 / 49 | ||
2. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:54.732 | 0.277 | 0.277 | 37 / 37 |
3. | FOLGER, Jonas | Monster Yamaha Tech 3 | 1:54.917 | 0.462 | 0.185 | 28 / 41 |
4. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda | 1:55.032 | 0.577 | 0.115 | 43 / 46 |
5. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:55.121 | 0.666 | 0.089 | 29 / 34 |
6. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:55.196 | 0.741 | 0.075 | 10 / 50 |
7. | BAUTISTA, Alvaro | Pull&Bear Aspar Team | 1:55.245 | 0.790 | 0.049 | 44 / 48 |
8. | LORENZO, Jorge | Ducati Team | 1:55.344 | 0.889 | 0.099 | 10 / 53 |
9. | REDDING, Scott | Octo Pramac Racing | 1:55.353 | 0.898 | 0.009 | 43 / 43 |
10. | ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 1:55.354 | 0.899 | 0.001 | 31 / 45 |
11. | ABRAHAM, Karel | Pull&Bear Aspar Team | 1:55.420 | 0.965 | 0.066 | 46 / 46 |
12. | IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 1:55.545 | 1.090 | 0.125 | 48 / 48 |
13. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:55.583 | 1.128 | 0.038 | 35 / 42 |
14. | PETRUCCI, Danilo | Octo Pramac Racing | 1:55.680 | 1.225 | 0.097 | 31 / 33 |
15. | BAZ, Loris | Reale Avintia Racing | 1:55.808 | 1.353 | 0.128 | 42 / 42 |
16. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:55.875 | 1.420 | 0.067 | 23 / 48 |
17. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1:56.110 | 1.655 | 0.235 | 37 / 43 |
18. | RABAT, Tito | Team EG 0,0 Marc VDS | 1:56.214 | 1.759 | 0.104 | 40 / 48 |
19. | MILLER, Jack | Team EG 0,0 Marc VDS | 1:56.251 | 1.796 | 0.037 | 28 / 59 |
20. | LOWES, Sam | Aprilia Racing Team Gresini | 1:56.276 | 1.821 | 0.025 | 24 / 35 |
21. | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 1:56.648 | 2.193 | 0.372 | 37 / 43 |
22. | SMITH, Bradley | Red Bull KTM Factory Racing | 1:57.267 | 2.812 | 0.619 | 52 / 55 |
23. | KALLIO, Mika | Red Bull KTM Factory Racing | 1:57.688 | 3.233 | 0.421 | 32 / 42 |