Február közepén járunk, s a MotoGP szereplői már a második téli tesztjüknek veselkedtek ma neki a még mindig varázslatos Phillip Islanden. A legtöbb csapat elsősorban arra koncentrált, hogy a Sepangban gyűjtött adatok helyességét egy másik helyszínen is igazolja, de ettől függetlenül mindenki eltérő programmal vágott neki a háromnapos gyakorlás első felvonásának. A Repsol Honda versenyzői például Livio Suppo bevallása szerint egyaránt az új „big bang” motort próbálgatták, ahogy az LCR-t erősítő Cal Crutchlow is, míg a Yamahánál főként a régi és az új vázat hasonlítgatta össze a két motoros.
A köridőkből természetesen ezúttal sem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de azért jegyezzük meg, hogy Marc Marquez zárta az élen az eredménylistán. Végül viszonylag közel kerültek hozzá az üldözők, ugyanakkor a nap nagy részében fél másodperc körül mozgott az előnye, ami mindenképp biztató az új motorblokk szempontjából. A második és harmadik helyre egyaránt az utolsó pillanatokban kapaszkodott fel a yamahás Valentino Rossi és a suzukis Andrea Iannone: a két olasz ezzel a hangvillások másik gépén ülő Maverick Vinalest, valamint Cal Crutchlow-t szorították hátrébb.
Danilo Petrucci is a végén tört előre a hatodik pozícióba, ezzel pedig a Pramac Racing pilótája lett a legjobb a ducatisok közül. A bolognaiak gyári versenyzői a nyolcadik és tizenegyedik helyeken zártak Andrea Dovizioso, Jorge Lorenzo sorrendben, ám a crash.net beszámolója szerint míg előbbi az új fejlesztéseket tesztelte, addig a spanyol a már bevált újításokkal igyekezett finomhangolni a motor beállításait. A top10-be egyébként Dani Pedrosa, a Tito Rabat hiányzása – a spanyol még Malajziában sérült meg – miatt a Marc VDS Racinget egyedül képviselő, Jack Miller és az újoncként újfent remeklő Jonas Folger fért még be.
Ami a többieket illeti: az Aprilia részéről továbbra is csak Aleix Espargaro szállítja az eredményeket – igaz, egyrészt ő a 2017-es géppel körözött ma, míg Sam Lowes a tavalyival kezdett, ráadásul a brit kétszer is elesett a nap folyamán, az első alkalommal pedig csúnyán összetörte a motort. Persze nem csak az amúgy is sokat balesetező Lowes volt az egyetlen, akin kifogott a rendre sok áldozatot szedő Phillip Island-i pálya: Alvaro Bautista hozzá hasonlóan a Siberiánál esett el, s rövid időre meg is állították a körözést, mert javítani kellett a pályaszéli védőfalat, de Hector Barbera, Pol Espargaro és Scott Redding is bukott.
Az első napon nem láthattunk a Yamaha Sepangban megmutatott „rejtett” szárnyacskáihoz hasonló érdekes újítást, ám a paddockban terjedő hírek szerint az Aprilia és a Suzuki is még a héten előáll a saját megoldásával – a „kékeket” erősítő Alex Rins szerint náluk erre már holnap sor fog kerülni. A KTM mindeközben egyelőre csak ismerkedett a pályával, hiszen még soha nem teszteltek itt korábban, így nem meglepő, ha a mezőnyhöz újonnan csatlakozó osztrák márka csak egy 17. és egy 22. helyezést tudott felmutatni máról. Az előszezon második tesztje csütörtökön folytatódik és pénteken zárul Phillip Islanden.
A Phillip Island-i teszt első napjának végeredménye:
1. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:29.497 | 53 / 68 | ||
2. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:29.683 | 0.186 | 0.186 | 76 / 77 |
3. | IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 1:29.926 | 0.429 | 0.243 | 68 / 70 |
4. | VIÑALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 1:29.989 | 0.492 | 0.063 | 26 / 64 |
5. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda | 1:30.065 | 0.568 | 0.076 | 61 / 61 |
6. | PETRUCCI, Danilo | Octo Pramac Racing | 1:30.262 | 0.765 | 0.197 | 87 / 87 |
7. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:30.281 | 0.784 | 0.019 | 13 / 55 |
8. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:30.410 | 0.913 | 0.129 | 16 / 64 |
9. | MILLER, Jack | Team EG 0,0 Marc VDS | 1:30.426 | 0.929 | 0.016 | 80 / 82 |
10. | FOLGER, Jonas | Monster Yamaha Tech 3 | 1:30.578 | 1.081 | 0.152 | 30 / 62 |
11. | LORENZO, Jorge | Ducati Team | 1:30.631 | 1.134 | 0.053 | 33 / 61 |
12. | BAUTISTA, Alvaro | Pull&Bear Aspar Team | 1:30.770 | 1.273 | 0.139 | 24 / 68 |
13. | BARBERA, Hector | Reale Esponsorama Racing | 1:30.771 | 1.274 | 0.001 | 7 / 51 |
14. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:30.802 | 1.305 | 0.031 | 26 / 28 |
15. | ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 1:30.867 | 1.370 | 0.065 | 77 / 80 |
16. | ABRAHAM, Karel | Pull&Bear Aspar Team | 1:31.179 | 1.682 | 0.312 | 17 / 61 |
17. | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 1:31.200 | 1.703 | 0.021 | 54 / 59 |
18. | BAZ, Loris | Reale Esponsorama Racing | 1:31.249 | 1.752 | 0.049 | 56 / 60 |
19. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1:31.432 | 1.935 | 0.183 | 66 / 66 |
20. | REDDING, Scott | Octo Pramac Racing | 1:31.755 | 2.258 | 0.323 | 33 / 59 |
21. | LOWES, Sam | Aprilia Racing Team Gresini | 1:32.307 | 2.810 | 0.552 | 15 / 35 |
22. | SMITH, Bradley | Red Bull KTM Factory Racing | 1:32.690 | 3.193 | 0.383 | 43 / 57 |