A technikai sportok világában örök kérdés, hogy mekkora a szerepe egy-egy sikerben a gépnek és mekkora magának a versenyzőnek. Amikor Valentino Rossi három vb-cím után a Hondát elhagyva átigazolt a Yamahához, s rögtön első évében világbajnok tudott lenni a hangvillásokkal, az olasz úgy érezte, hogy sikerével megmutatta, hogy a MotoGP-ben nagyjából 80-20 százalék az arány, méghozzá a pilóta javára.
Azóta több mint tíz év telt el, s azzal, hogy az elektronika szerepe jelentős megnőtt a királykategóriában – annak ellenére, hogy részben a költségcsökkentés, részben a mezőny kiegyensúlyozása érdekében igyekeznek minél jobban egységesíteni azt –, a mérleg elbillent a technika irányába, s most már nagyjából ugyanolyan jelentősége van az adott istállóknak és a versenygépeknek is a sikerekben, mint a motorosoknak.
„Az utóbbi években ez megváltozott. Nagyon fontos a motor és a csapat is, s ha a MotoGP-t megnézzük, akkor szerintem 50-50 százalék az arány” – nyilatkozta a sepangi időmérőt követően Rossi, akinek szavait a crash.net idézi. „Nyilvánvaló, hogy nagy előny lehet, ha gyári motorod van, s ott van egy gyártó mögötted, aki segít fejleszteni és a stílushoz állítani a gépet. Persze idén több szatellit versenyzőt is láthattunk nyerni, Calt például kétszer is, de szerintem akkor is fele-fele az arány.”