DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Motor

Sachsenring: Bukások, eső és Iannone-elsőség

Az eredmények tekintetében teljesen értékelhetetlenül alakult a királykategória első németországi gyakorlása, miután alig tizenöt perc elteltével szemerkélni kezdett az eső, így a pilóták a bokszba kényszerültek. Előtte Andrea Iannone érte el a legjobb köridőt, miközben a hírhedt Vízesés-kanyar három motoroson is kifogott – köztük a címvédő Jorge Lorenzón.

Meglehetősen hűvös és felhős időben vette kezdetét a MotoGP első szabadedzése a Német Nagydíj helyszínén. Nem kellett sokat várni az első bukásra: Scott Redding a 11-es kanyarnak, a hírhedt „Vízesésnek” esett áldozatául. Nem sokkal később aztán Jorge Lorenzo is ugyanott csúszott ki, majd Stefan Bradl is követte a példájukat – a német Apriliája ráadásul majdnem eltalálta a spanyolhoz érkező marsallokat! Pedig a Michelin a Bridgestone korábbi években bevett gyakorlatához hasonlóan aszimmetrikus gumikkal látta el a csapatokat, köszönhetően annak, hogy a sachsenringi aszfaltcsíkon jóval több a balkanyar, mint a jobbos.

Lorenzo-bukás-FP1-főkép



Még negyedóra sem telt el, amikor ráadásul enyhén szemerkélni kezdett az eső is, a bokszba kényszerítve ezzel a pilótákat. Ekkor egyébként Andrea Iannone vezetett Marc Marquez, Danilo Petrucci és Valentino Rossi előtt. Lorenzo ez idő alatt a mobilklinikán tett látogatást: a yamahás szemlátomást fájlalta a csuklóját az esése után – szerencsére hamar kiderült, hogy megúszta törés nélkül az incidenst.

Az eső a későbbiekben sem látszott alábbhagyni, így már csak néhány „nézelődő” körre futotta a versenyzőktől a hátralévő percekben. Értelemszerűen a sorrend sem változott már, így Iannone elsőségével ért véget a csonka gyakorlás, megelőzve a vb-t vezető Marquezt, bár egyértelmű, hogy a mostani eredményekből semmiféle következtetést nem lehet levonni, hiszen alig tíz percet körözhettek normál körülmények között a pilóták. Folytatás délután a második edzéssel.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. Andrea IANNONE ITA Ducati Team Ducati 1'23.702  
2. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'24.116 0.414 / 0.414
3. Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Yakhnich Ducati 1'24.157 0.455 / 0.041
4. Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'24.279 0.577 / 0.122
5. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1'24.352 0.650 / 0.073
6. Pol ESPARGARO SPA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'24.487 0.785 / 0.135
7. Maverick VIÑALES SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'24.592 0.890 / 0.105
8. Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda 1'25.141 1.439 / 0.549
9. Aleix ESPARGARO SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'25.224 1.522 / 0.083
10. Yonny HERNANDEZ COL Pull & Bear Aspar Ducati Team Ducati 1'25.282 1.580 / 0.058
11. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 1'25.313 1.611 / 0.031
12. Jorge LORENZO SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'25.353 1.651 / 0.040
13. Hector BARBERA SPA Avintia Racing Ducati 1'25.384 1.682 / 0.031
14. Alvaro BAUTISTA SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'25.388 1.686 / 0.004
15. Stefan BRADL GER Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'25.418 1.716 / 0.030
16. Jack MILLER AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Honda 1'26.369 2.667 / 0.951
17. Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'26.623 2.921 / 0.254
18. Eugene LAVERTY IRL Pull & Bear Aspar Ducati Team Ducati 1'26.822 3.120 / 0.199
19. Tito RABAT SPA Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Honda 1'27.168 3.466 / 0.346
20. Scott REDDING GBR OCTO Pramac Yakhnich Ducati 1'27.521 3.819 / 0.353
  Loris BAZ FRA Avintia Racing Ducati 1'29.786 6.084 / 2.265
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: