DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Motor

Hivatalos: Nem hozzák nyilvánosságra a sepangi adatokat

Vito Ippolito, a FIM elnöke elmondta: a Honda átadta nekik a Malajziai Nagydíjon történt incidenssel kapcsolatos telemetriai adatokat, ám közösen úgy döntöttek, azokat nem hozzák nyilvánosságra.

Ahogy arra bizonyára mindenki jól emlékszik, a MotoGP 2015-ös sepangi versenyén összetűzésbe keveredett Valentino Rossi és Marc Marquez, amelynek az lett a vége, hogy az olasz a hetedik körben a pálya szélére terelte spanyol riválisát, aki elesett. A hondás pilóta csapatával együtt úgy nyilatkozott, hogy a „Doktor” megrúgta a motorját, emiatt bukott, ám Mike Webb versenyigazgató – noha megbüntette az akkor még az összetettet vezető pilótát – úgy vélte, nem történt ilyesmi a szóban forgó incidensnél.

Rossi-Marquez-főkép_1



A malajziai és valenciai futamok közötti időszakban aztán Shuhei Nakamoto, a HRC alelnöke azzal állt elő, hogy a Marquez motorjából kinyert telemetriai adatokból világosan látszik, hogy a Honda fékkarját hirtelen erős ütés érte, amely állítása szerint bizonyítja Rossi rúgását. A japán gyártó ugyanakkor nem hozta nyilvánosságra ezeket az adatokat, mivel nem akarták tovább szítani a feszültséget az évadzáró előtt.

A telemetriai adatok azonban azóta sem láttak napvilágot, s mint az Vito Ippolito azt a motogp.com weboldalnak adott interjújából kiderül, valószínűleg már soha nem is fog. A Nemzetközi Motoros Szövetség (FIM) elnöke ugyanis lezártnak tekinti az ügyet, s elmondása szerint csak újabb konfliktusokat eredményezne, ha közzétennék az adatokat:

„Tény, hogy az előző szezon végén a Rossi-Marquez üggyel kapcsolatos viták soha nem látott szintre emelkedtek” – nyilatkozta Ippolito. „Emiatt arra kértünk minden érintettet, beleértve a csapatokat is, hogy tartózkodjanak attól, hogy beszálljanak a sepangi események körüli vitába. A valenciai szezonzáró hétvégéjén a Honda csapat arról informált minket, hogy minden telemetriai adat a rendelkezésükre áll az incidensről. Most már ezek az adatok a mi kezünkben vannak, a Honda és a FIM pedig közösen úgy döntött, hogy nem hozzuk nyilvánosságra őket, megakadályozva, hogy ismét olajat öntsünk a tűzre vele.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: