Valentino Rossi 20. szezonját tölti a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnyében, s a bő egy héttel ezelőtti Argentin Nagydíj volt a 199. alkalom, amikor a pódiumon pezsgőzhetett. Ez azt jelenti, hogy amennyiben még egyszer a legjobb háromban végez, akkor a sportág 1949 óta íródó történetében elsőként érheti el ebben a tekintetben a 200-as álomhatárt. Minden esélye megvan rá, hogy ez már a most hétvégi Spanyol Nagydíjon megtörténjen, hiszen egyrészt a yamahás remek formában kezdte a 2015-ös évadot (eddig két első és egy harmadik hely a mérlege, és az összetettben is az élen áll), másrészt Jerezben már nyolc alkalommal is győzni tudott. A dobogós helyezések örökrangsorában egyébként Giacomo Agostini követi őt a második helyén, akinek 159 top3-as helyezését már régen maga mögött hagyta az olasz.
|
Győzelem |
2. hely |
3. hely |
Összesen |
125 cc |
12 |
1 |
2 |
15 |
250 cc |
14 |
5 |
2 |
21 |
500 cc |
13 |
4 |
6 |
23 |
MotoGP |
71 |
42 |
27 |
140 |
Összesen |
110 |
52 |
37 |
199 |
A fenti táblázaton az látszik, hogy Rossi az egyes géposztályokban hányszor állhatott dobogóra (a királykategóriát 2002 óta nevezik MotoGP-nek, előtte az 500 köbcenti jelentette a csúcsot), valamint azt, hogy ezek milyen arányban oszlottak meg annak egyes fokai között. Többek között az is látható ebből, hogy a „Doktor” az esetek több mint a felében győzelemnek örülhetett. Az alábbi táblázat pedig még érdekesebb, hiszen abból az is kiderül, hogy összesen kilenc motortípussal tudott az első három helyezett között zárni – ez részben csapatváltásainak, részben a MotoGP szabályváltozásainak is köszönhető. Természetesen a legínségesebb időszaka a Ducatinál eltöltött két esztendő volt, míg a legtöbb sikert a 800-as éra Yamaháján érte el – már ami a dobogós pozíciókat illeti, hiszen győzelemből a 990 köbcentissel szerzett többet.
|
Győzelem |
2. hely |
3. hely |
Összesen |
125 cc Aprilia |
12 |
1 |
2 |
15 |
250 cc Aprilia |
14 |
5 |
2 |
21 |
500 cc Honda |
13 |
4 |
6 |
23 |
990 cc Honda |
20 |
9 |
2 |
31 |
990 cc Yamaha |
25 |
9 |
3 |
37 |
800 cc Yamaha |
21 |
15 |
11 |
47 |
800 cc Ducati |
0 |
0 |
1 |
1 |
1000 cc Ducati |
0 |
2 |
0 |
2 |
1000 cc Yamaha |
5 |
7 |
10 |
22 |
Összesen |
110 |
52 |
37 |
199 |
Rossi egyébként más érdekes rekordot is magáénak tudhat a dobogós helyezésekkel kapcsolatban. Azzal, hogy Termas de Río Hondóban győzni tudott, immár a versenynaptár mind a 18 jelenlegi helyszínéről elmondhatja, hogy legalább egyszer befért az első háromba. Karrierje során összesen 33 pályán végzett a pódiumon – természetesen ez is rekordnak számít. A legtöbb dobogót Phillip Islanden gyűjtötte be a kilencszeres világbajnok: a rendkívül gyors vonalvezetésű ausztrál aszfaltcsíkon összesen 15 alkalommal (!) végzett a legjobb háromban. Rossi egyébként ezt a 199-es számot 315 nagydíjrajt alatt érte el: ez 63,17%-os mutatónak felel meg, ami szintén elképesztő adat. Ha pedig továbbra is tartja mostani formáját, akkor akár Agostini másik legendás csúcsa, a 122 futamgyőzelem is újból veszélybe kerülhet.