DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
16:02

Norris Ricciardo előtt, ő még megpróbálna kezdeni valamit Hamiltonnal a frissebb gumikon.

Hivatalosan is itt a vége, köszönjük a figyelmet, jövünk az összefoglalóval, az interjúkkal és a helyszíni információkkal!

Igen, Nyck de Vries két pontot szerez élete első F1-es futamán!

Charles Leclerc a pole-ból rajtolva egy eltolt (mindkét értelemben) stratégiával a második helyre ér be, George Russell újabb dobogót hoz a Mercedesszel, majd jön Sainz, Hamilton, Perez, Norris, Gasly, De Vries és Zhou.

Max Verstappen győz Monzában is, sorozatban ötödször nyer a világbajnok!

Szóval... itt a vége, biztonsági autó mögött fejeződik be az Olasz Nagydíj. 

A Red Bull szerelői mosolyognak, úgy fest, hogy eldőlt: nem lesz újraindítás!

Ott vannak a lekörözöttek, el kell engedni a biztonsági autót is és már csak két kör van. 

Esélytelen... még csak itt tartunk, a mezőny autózik, a biztonsági autót sem találják, közben pedig a helyiek nézegetik Ricciardo McLarenjét. 

A 49. körben járunk, 53 körös a futam. Ha lesz is újraindítás, DRS-t már biztosan nem lesz használni. A realitás az, hogy nem lesz újraindítás, vagy maximum az utolsó körben.

Mindenki kint volt, a sorrend nem változott végül, a kérdés az, hogy lesz-e újraindítás. 

De, Verstappen a bokszban!

Russell, Sainz és Norris azért kijött, de sem Verstappen, sem Leclerc nem lépett. 

Ricciardoooooo! Megáll alatta a McLaren! Biztonsági autó, de már csak alig öt kör van hátra, igazából nincs értelme cserélni. 

Leclerc hátránya 17,5 másodperc, szinte semmivel sem gyorsabb Verstappennél. Hiába a frissebb és lágyabb gumi.

De Vries kivédekezte Zhou támadásait, most pedig lelassult a kínai, mert hirtelen közel két másodpercre nőtt köztük a távolság. Meglesz a pontszerzés a hollandnak?

Perez nem bírja ki: kiáll a bokszba, elfogytak a gumik, így kilenc körrel a vége előtt cserélnie kell. Akkor mégis van változás a top hatban, mert Hamilton így ötödik!

De Vries óriási csatában van egyébként, jelenleg 10., vagyis pontszerző, előtte pár tizedre Gasly, mögötte viszont a gyorsabb Zhou ugyanennyire.

Stroll fékjei feladták a küzdelmet, a másik Aston is technikai hiba miatt esik ki!

Az első hat helyezett sorsa gyakorlatilag eldőlt, ha nem történik valami váratlan fordulat, technikai hiba vagy hasonló, akkor Verstappen, Leclerc, Russell, Sainz, Perez, Hamilton lesz a top hat. 

Leclerc-é a leggyorsabb kör, de alig gyorsabb Verstappennél, még mindig 19 másodperc feletti a hátrány, esélytelen ez a projekt. 

Hamilton nem gyenge, azonnal átmegy Ricciardón is, már ő a hatodik. Perez bő négy másodpercre van tőle. 

Hamilton egy manőverrel kettőt előzött, a bokszból visszatérő Norrist, valamint Gaslyt is, így már hetedik és támadja Ricciardót. 

Leclerc nem gyors egyelőre a lágy gumikon, semmit sem hozott Verstappenen. Sőt: Russellnél sem gyorsabb.

35. kör, Norris és Bottas még egyszer sem cserélt kereket, a többiek egyszer, illetve Leclerc kétszer. 

Leclerc másodszor is a bokszban! Már csak öt másodperc volt közöttük, a Ferrari lépett, 19 kör marad hátra, 19,4 másodperc Leclerc hátránya. Elég reménytelennek tűnik, de nincs köztük más. 

Alonso futama véget ér! Technikai hiba az Alpine-nál, kihívják a bokszba és ott is marad: pontszerző helyről búcsúzik a spanyol. 

A Ferrari bokszmunkája kiváló...

A harmadik Russelltől kezdve egyébként kicsik a különbségek, ő mondjuk vezet kilenc másodperccel Norris előtt, de onnantól kezdve végképp egymást érik az autók. 

Sainz a bokszban, a nyolcadik helyre esik vissza, megkapja a lágy gumikat, rögtön támadhatja Perezt.

Már csak 7,5 másodperc Verstappen hátránya, egyelőre nincs túl sok reménye Leclerc-nek arra, hogy nyer. Végigmenni nem tud úgy, hogy Verstappent maga mögött tartsa, de ha kiáll egy második cserére, azzal akkora lesz a hátránya, hogy a futam végéig egyszerűen nem érheti utol a hollandot.

Most viszont Verstappen jóval gyorsabb Leclerc-nél, már kilenc másodperc alatt a két pilóta közötti különbség.

Hamilton megelőzi Alonsót!

Verstappen a bokszban! A csere jó, a második helyre jön vissza, 10,5 másodperc a hátránya Leclerc-hez képest, de több mint tíz körrel frissebbek a gumijai. 

Sainz szól a csapatnak, hogy ő még tovább akar menni, majd pedig lágy gumikat kér az autójára. 

Russellt hozza a Mercedes, a brit a negyedik helyre jön vissza, Sainz mögé, de Norris elé. 

A Ferrari szól Leclerc-nek, hogy most már a C terven vannak. Az lehet a két bokszkiállás?

Perez autója egyébként működik, csak nem ideálisan, így tizedik most a bokszkiállások közben.

Már 15 másodperc alatt van Verstappen előnye Leclerc-hez képest, Russell pedig alig öttel előzi csak a monacóit jelenleg. 

Hopp, De Vriest pályaelhagyás miatt figyelmeztetik, de már fekete-fehér zászlóval, vagyis utoljára.

Norris megelőzi Alonsót és feljön a hetedik helyre, Gasly a bokszban, Magnussen ötmásodperces büntetést kap.

Leclerc nagyon gyors most, már közben hat másodperccel vezet Sainz előtt, tízen belülre került Russellhez képest. Viszont szólnak neki, hogy a kanyarok kijáratán ne váltsa el ilyen hamar, amire azt válaszolja, hogy ilyet nem tud tenni, a csapat oldja meg, hogy jól működjön a motor.

Leclerc-é a leggyorsabb kör, de iszonyatosan sokáig kellene mennie ezeken a közepes keverékű gumikon.

Na szóval, így állunk most:

Nem, Gaslynak vissza kell adnia a pozíciót, marad a negyedik Ricciardo.

Leclerc hátránya 18 másodperc Verstappenhez képest, bokszkiálláson belül van, de nagyon-nagyon sok kört kellene mennie ezeken a gumikon. Sainz közben megelőzi Ricciardót és két másodpercre van csak Leclerc-től. Ricciardo megbicsaklását pedig Gasly is kihasználja!

Mindenki kint maradt, a Ferrari megkérdezte Leclerc-t, hogy bejön-e, aki azt mondta, hogy oké, megyek. De csak ő...

LECLERC A BOKSZBAN! De közben már beszüntették a VSC-t...

Közben még a VSC bevezetése előtt Sainz átlépte Gaslyt is és már az ötödik helyen áll a Ferrari spanyolja. 

Jön a VSC, de aligha sokáig, Vettel egy megnyitásnál állt meg. 

Vettel szól, hogy erőt veszít az Astonja, sárga zászló: kiesik a német!

Sainznak Norris is megvan, már a hatodik és tizedekre van Gaslytól.

A Ferrarinál szólnak Leclerc-nek, hogy ha Verstappen a C tervre vált, akkor ők a B-re mennek és megkérdezték, hogy elégedett-e ezzel a tervvel. Leclerc igennel felelt.

Közben Verstappen minden körben gyorsabb Leclerc-nél és már csak 1,2 másodpercre van a monacóitól. Mindjárt DRS-távolságba ér. Russell pedig két kör alatt leszakadt, eddig egy másodperc körül volt Verstappenhez képest, most viszont már 3,5 a hátránya.

Sainznak megvan Alonso, már hetedik!

Sainz már De Vriest is megelőzte, Alonsót támadja a hetedik helyért.

Hopp, a nyolcadik kör végén Perezt kihozza a Red Bull a bokszba, kereket cserélnek! Viszont valami gondja van, füstöl a fék...

Tegyük hozzá, hogy a top három lágy gumikat használ, a többiek viszont (Ocont leszámítva) a közepeseken rajtoltak.

Leclerc és Verstappen között 2,2 másodperc a különbség, ez nagyon könnyen eltüntethető. Viszont Russell nem szakad le a Red Bullról.

Sainz is óriási iramban zárkózik, már a tizedik helyen halad a Ferrarival! Miközben Perez és Hamilton beragadt a mezőny hátsó részében, nem tudnak előzni...

Verstappennek megvan, már második Leclerc mögött. 

Verstappen már három másodpercet adott Ricciardónak, már csak egyre van Russelltől...

Sainz megelőzi Perezt, 14-15. helyen haladnak jelenleg ők ketten. 

Sőt, Verstappen a célegyenesben erőből elszáguld Ricciardo mellett is, Leclerc és Russell után már harmadik a világbajnok!

Verstappen már a negyedik a második körben!

Leclerc-Russell-Ricciardo a top három, majd Gasly, Verstappen és Norris jön. De Vries maradt nyolcadik, Perez bukott a 15. helyre, Sainz 16., Hamilton 19.

RAJT! Verstappen óriásit rajtolt, azonnal az ötödik, Norris elrontotta, csak hetedik!

Felálltak a rajtrácsra, pillanatok kérdése...

Elindult a felvezető kör!

Toto Wolff szerint a Mercedes versenytempója most nem az igazi, pedig általában ez szokott lenni az erősségük. Nem számít arra, hogy Leclerc és Verstappen tempójára lesznek képesek Russell-lel a második rajthelyről. 

A két Ferrari-pilóta és Verstappen egyébként be is tartalékolt egy-egy új szett lágy abronccsal. 

A Pirelli szerint egyébként csak az egykiállásos stratégia lehet jó opció, ha nem történik semmi váratlan. Esőre nincs esély.

Tudjátok, ki van ott a helyszínen? KIMI RAIKKÖNEN!

 

Ami az esélyeket illeti: George Russell szerint nem kérdés, hogy Verstappen a fő esélyes, Felipe Massa viszont azt mondta, hogy Leclerc-nek most jó esélye van a győzelemre. Csak bírja a nyomást...

A helyszínen közben már túl vagyunk a II. Erzsébet királynő halála miatt gyászszüneten, most következik az olasz himnusz. 

No de most már térjünk rá a versenyre. Max Verstappen tempóját, George Russell esetleges meglepetését, Carlos Sainz felzárkózását is érdemes lesz figyelni, de emeljük ki Nyck de Vriest, aki most debütál az F1-ben és élete első időmérőjén rögtön legyőzte csapattársát, sőt azonnal a top tízből rajtolhat a Williamsszel. 

De ha már ennyi cikkünket ajánljuk, tegyük ide Laurent Rossi szavait is, aki Oscar Piastriban csalódott óriásit: https://formula.hu/f1/2022/09/11/oriasit-csalodott-piastriban-az-alpine-vezer 

Paddockban dolgozó kollégánk, Mészáros Sándor információi alapján érdekes mozgások várhatók még a pilótapiacon, a részletek itt olvashatók: https://formula.hu/f1/2022/09/11/elbukhat-herta-szuperlicenc-kerelme-igy-alakulhat-a-pilotakeringo 

Ha pedig más sorozatok, még a hétvégi WRC-futam beszámolóját is ajánlanánk nektek: https://formula.hu/rali-1/2022/09/11/tortenelmi-hyundai-siker-az-akropolisz-ralin 

Az F3-ban már túl vagyunk a bajnoki döntőn, amelyen óriási izgalmak döntöttek, az F1-es rajt előtt ezt is érdemes átolvasni: https://formula.hu/f2-3/2022/09/11/piros-zaszlos-vegjatek-martins-az-f3-bajnoka 

Érdemes alaposan átböngészni a rajtrácsot, hiszen rengeteg minden változott az időmérő eredményéhez képest, íme: https://formula.hu/f1/2022/09/11/igy-allt-ossze-a-felkavart-monzai-rajtracs 

Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Olasz Nagydíj!