DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Élő cikkek

Ez volt az F1-es USA Nagydíj

Verstappen és Norris küzdhet meg a vezetésért az 1-es kanyarban, miközben a bajnoki éllovas csak a hatodik helyről indul – kövesd velünk élőben az F1-es USA Nagydíjat!

Csodálatos vasárnap estét kívánunk mindenkinek, 10 perc múlva kezdődik a 2025-ös USA Nagydíj!

A kettős McLaren-kiesést hozó sprinten Max Verstappen 33, illetve 55 pontra csökkentette a hátrányát Lando Norrisszal, illetve Oscar Piastrival szemben, ráadásul a rajtelsőséget is megszerezte, így minden adott ahhoz, hogy tovább közeledjen a McLarenekre.

A legutóbbi hét itteni versenyből csak egyszer, 2019-ben tudta megtartani a vezetést az első kör végéig a pole-ból induló versenyző. Nem számítva természetesen a sprinteket, ahol például tegnap történt ilyesmi.

A Pirelli szerint egy és két kiállás is elképzelhető ma, és azt se feledjük, hogy a szokottnál nagyobb a különbség a kemény és a közepes abroncs között.

Itt pedig az látható, kinek milyen abroncsa van még mára...

Pillanatokon belül kezdődik a felvezető kör! A harmadik helyről induló Leclerc az első 15 egyetlen tagja, aki lágyakon rajtol, méghozzá használtakon – a többiek közepesen! Az utolsó ötös viszont mind alternatív stratégiát választott: Bortoleto és Stroll lágyakon, Ocon, Albon és Hadjar keményeken.

A felvezető körön a mezőny, miközben a helyszínről Mészáros Sándor kollégánk arról számolt be, hogy az utolsó pillanatban is dolgoztak még Hamilton autóján.

Elrajtolt az USA Nagydíj!

Leclerc a lágyon megelőzi Norrist, második a monacói, Piastri is feljött egy helyet Russell megelőpzésével. Ezúttal szép tiszta a rajt!

A folytatás már nem olyan szép tiszta, Albon esik vissza a mezőny végére.

Russell kergeti Piastrit az ötödik helyért, egyelőre az ausztrálnak védekeznie kell ahelyett, hogy támadná Hamiltont.

Verstappen vezet Leclerc, Norris, Hamilton, Piastri és a két Mercedes előtt. Sainz feljön a nyolcadik helyre, miután ugyanúgy csapta be Bearmant, ahogy tegnap Antonelli tette. Tsunoda még pontszerző helyen, most is javított a rajtnál, ezúttal csak három helyet, nem tizenegyet, mint tegnap.

Leclerc egyelőre védekezik Norrisszal szemben, így Hamilton is megérkezik rájuk. Verstappen pedig köszöni szépen, és kezd elnyúlni.

Hármas csata bontakpzik ki a második helyért, Piastri viszont nem tudja velük tartani a lépést.

Tsunoda Bearmant is megelőzi, már a kilencedik. Vérszemet kapott a japán!

Antonelli a bukótérben! Visszaesik a mezőny végére!

Sainz pedig a pálya szélén! Valószínűleg ütköztek.

VSC jön! Vajon Leclerc kihasználja ezt egy kerékcserére, hogy olcsón megszabaduljon a lágyaktól? Bár korán van, az tény...

Sainz túl optimista előzési manővere vezetett az ütközéshez.

Nem, Leclerc nem jött ki, tényleg korán lett volna.

Sainz kiesett, és Albon viszont bevállalja a korai cserét! Nem rossz ötlet, kevés idejébe kerül, és légüres térbe térhet vissza.

Véget ér a VSC fázis, folytatódik a verseny.

A csata átmenetileg véget ért, de Hamilton máris közelít Norrisra!

Norris benézhette ezt a VSC-t, két másodpercre nőtt a hátránya Leclerc-rel szemben. A balesetnek köszönhetően egyébként most Tsunoda, Bearman, Hülkenberg, Alonso a pontszerzők hátsó fertályának sorrendje. Vagy hogy kéne ezt mondani.

Piastri aggódik a bal első abroncsa miatt. És ezt megerősítendő fut egy kimondottan gyenge kört, Bearmannél is lassabb.

Oscar Piastri jelen állás szerint újabb tizenöt pontot veszít Verstappennel szemben és 40 pont marad az előnyéből öt hétvégével a vége előtt. Norrisszal szemben 17 pont fórja marad, ha minden így marad.

Nagyszerű! Stroll megelőzi Colapintót, és közben nem megy neki. Bravó!

Russell arról beszél a rádión, hogy Piastri lassú. Bizony, valóban az.

Norris visszazárkózik másodpercen belülre, újra megtámadja Leclerc-t!

Inspector Leclerc azonnal jelenti a csapatnak, hogy Norris elhagyta a pályát az előző körén.

Szép csata, Leclerc egyelőre megvédi a helyét Norrisszal szemben!

Verstappen előnye már hat másodperc felett, Hamilton is visszaér szép lassan erre a kettősre. Piastri teljesen leszakad a britről.

Messze van Norris, egy újabb kört kivédekezett Leclerc!

Így áll a verseny ebben a szent pillanatban:

Norris behúzza a második pályaelhagyást is, és még a verseny harmadánál sem tartunk.

A 17. körben sem tud támadni Norris a hátsó egyenesben. Leclerc autóján jól működnek a lágyak. És egyelőre nincs is miért kiállnia.

Egy újabb kör telt el, állóháború a pályán.

19. kör, Norris most közelebbről támad... De nem sikerül, Leclerc kivédekezi!

Verstappen előnye 9 másodperc már Leclerc előtt, a Ferrarik szendvicsbe fogják Norrist.

Norris megkapja az utolsó figyelmeztetést a pályaelhagyások miatt!

De hogy jó hírt is mondjunk a Norris-szurkolóknak: a 21. körben végre megelőzi Leclerc-t. Közel 11 másodperc a hátránya Verstappen mögött...

Hamilton támadja Leclerc-t, a monacói nem engedi, de a bokszba rendeli a csapat, és az élmezőnyből elsőként cserél. Közepeset kap!

Antonelli szépen jön előre a baleset után, már a 14. helyen van, egy-két pont még le is eshet neki.

Leclerc most a leggyorsabb a pályán, persze ez nem is meglepő a csere után. De nem diktál elmebeteg tempót, hiszen jó eséllyel 33 kört kell teljesíteni ezeken a közepeseken.

Közeledünk a féltávhoz, Verstappen győzelmét csak valami váratlan esemény fenyegetheti.

Az a jó ebben a pályában, hogy lehet rajta csatázni. Ezt most épp Albon és Colapinto bizonyítja.

Így áll most az első 12 helyezett, csak Leclerc járt bokszban közülük.

Leclerc már a hetedik, Bearmant is elfogyasztotta. Tsunoda következik!

Leclerc Norris előtt lesz, ha a brit cserél, viszont Norris frissebb (és jó eséllyel lágyabb) gumikon érkezhet majd a nyakára.

Piastritól kérdezik, hogy mit gondol a lágyakról. Azt mondja, most felrakni őket necces...

Tsunoda jön az élmezőnyből (de fura ezt kimondani) másodikként. Mit kap?

Lágyat kap 27 körre!

Piastrit is a bokszba várják, hogy levédekezzék Russellt. Ez most jogos félelem, ellentétben a menetrendszerű Leclerc-parával.

Jön lágyért az ausztrál, 26 kört kell megtennie rajtuk. Russell így nem tud elévágni. Viszont valamivel frissebb papucsok lesznek az autón (hogy egy ordenáré közhelyt használjunk).

Jönnek sorban a bokszba, Hamilton is cserélt, jön Antonelli, hamarosan Norrisnak is kellene majd.

Norris jön a bokszba, a csere sem volt a leggyorsabb, bőven Leclerc mögé érkezik ezzel. És most hívják Verstappent.

Mindenki letudja a cserét az élmezőnyben, ezzel visszáll a sorrend. Albon feljött tizediknek, de neki lesz még egy...

Bearman! Megpróbálta megelőzni Tsunodát, aki rárántja az autót, a brit meg félrehúzta, megpördült, visszajött, de veszített egy helyet Hülkenberggel szemben.

Norris bitang tempóban érkezett meg Leclerc-re, de mikor lesz ebből támadás? És könnyebben sikerül-e, mint elsőre. Gumielőny az van, nem is kicsi.

Ne feledjük, Norris egyetlen pályaelhagyásra van a büntetéstől. Hamilton messze van tőle, de a második hely elmehet ezen.

Röpködnek az utolsó figyelmeztetések, igaz a 17. Albon és a 19. Bortoleto esetében ez kevéssé bír nagy súllyal.

Piastrinak a kerékcsere után sincs esélye még csak Hamiltonnal szemben sem. Hat másodperc a különbség.

Norris abroncsai oda. Legalábbis állítása szerint.

Antonellié a következő ebony & ivory: ő is megkapja az utolsó figyelmeztetést.

Helyezzük kontextusba Piastri ötödik helyét: a szezon során csak kétszer nem volt a top4-ben, Ausztráliában, amikor megpördült, és Bakuban, amikor kiesett. Egyébként Baku előtt csak kétszer nem volt dobogón, most zsinórban harmadszor nem lesz.

Norris leszakad Leclerc-ről, aki most levegőhöz jut. De vajon megpróbál Verstappen után eredni?

Verstappen csúszkálásra panaszkodik.

A Mercedesnek nincs valami nagy napja, így a Ferrari és a Red Bull felzárkózhat rájuk a konstruktőri összetettben.

Bő tíz körrel a vége előtt így állunk. Lawson és Stroll próbálja megfosztani a 10. helytől Alonsót.

A McLarennél még nem adták fel, hogy elkapják Leclerc-t. Bő két másodperc Norris hátránya.

Visszatért az állóháború, Norris megpróbál újra megérkezni Leclerc-re, de az eddig látottak nem sok jóval kecsegtetnek.

Na, most nekidurálja magát, valószínűleg a hátsó egyenesben készül a támadásra!

Megcsúszott a Ferrari, Norris bevetődött a célegyenes végén, de túl messze volt, így Leclerc visszatámadott. Ezt visszaverte a monacói.

Megvan! Az 51. körben Norris megelőzi Leclerc-t! Ezzel nyolc pontot hoz Piastrin, marad 14 egység előnye az ausztrálnak, Norris pedig 26-tal előzi Verstappent. 

Rádióznak Leclerc-nek, hogy tartsa Norrist nyomás alatt, hiszen a brit egyetlen pályaelhagyásra van a büntetéstől.

De Norris elhúz, így nem lehet nyomást tenni rá...

Tsunoda dicséretet érdemel. Vagy valami olyasmit. A hetedik helyével hat pontot szerez, amivel beéri a 15. helyezett Ocont pontszámban.

Az Alpine szólt Colapintónak, hogy ne előzze meg Gaslyt. Ő meg gondolt egyet, és megelőzte.

Verstappen már az utolsó körét kezdi.

MAX VERSTAPPEN NYER AUSTINBAN!

Hamilton az utolsó körben négy másodpercet bukott, de megőrizte a helyét Piastrival szemben.

Ez volt az austini USA Nagydíj élő közvetítése, de ne menjetek messzire, ugyanis rövidesen jövünk a nyilatkozatokkal!