DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
21:39

Norris megkapja az utolsó figyelmeztetést a pályaelhagyások miatt!

Ez volt az austini USA Nagydíj élő közvetítése, de ne menjetek messzire, ugyanis rövidesen jövünk a nyilatkozatokkal!

Hamilton az utolsó körben négy másodpercet bukott, de megőrizte a helyét Piastrival szemben.

MAX VERSTAPPEN NYER AUSTINBAN!

Verstappen már az utolsó körét kezdi.

Az Alpine szólt Colapintónak, hogy ne előzze meg Gaslyt. Ő meg gondolt egyet, és megelőzte.

Tsunoda dicséretet érdemel. Vagy valami olyasmit. A hetedik helyével hat pontot szerez, amivel beéri a 15. helyezett Ocont pontszámban.

De Norris elhúz, így nem lehet nyomást tenni rá...

Rádióznak Leclerc-nek, hogy tartsa Norrist nyomás alatt, hiszen a brit egyetlen pályaelhagyásra van a büntetéstől.

Megvan! Az 51. körben Norris megelőzi Leclerc-t! Ezzel nyolc pontot hoz Piastrin, marad 14 egység előnye az ausztrálnak, Norris pedig 26-tal előzi Verstappent. 

Megcsúszott a Ferrari, Norris bevetődött a célegyenes végén, de túl messze volt, így Leclerc visszatámadott. Ezt visszaverte a monacói.

Na, most nekidurálja magát, valószínűleg a hátsó egyenesben készül a támadásra!

Visszatért az állóháború, Norris megpróbál újra megérkezni Leclerc-re, de az eddig látottak nem sok jóval kecsegtetnek.

A McLarennél még nem adták fel, hogy elkapják Leclerc-t. Bő két másodperc Norris hátránya.

Bő tíz körrel a vége előtt így állunk. Lawson és Stroll próbálja megfosztani a 10. helytől Alonsót.

A Mercedesnek nincs valami nagy napja, így a Ferrari és a Red Bull felzárkózhat rájuk a konstruktőri összetettben.

Verstappen csúszkálásra panaszkodik.

Norris leszakad Leclerc-ről, aki most levegőhöz jut. De vajon megpróbál Verstappen után eredni?

Helyezzük kontextusba Piastri ötödik helyét: a szezon során csak kétszer nem volt a top4-ben, Ausztráliában, amikor megpördült, és Bakuban, amikor kiesett. Egyébként Baku előtt csak kétszer nem volt dobogón, most zsinórban harmadszor nem lesz.

Antonellié a következő ebony & ivory: ő is megkapja az utolsó figyelmeztetést.

Norris abroncsai oda. Legalábbis állítása szerint.

Piastrinak a kerékcsere után sincs esélye még csak Hamiltonnal szemben sem. Hat másodperc a különbség.

Röpködnek az utolsó figyelmeztetések, igaz a 17. Albon és a 19. Bortoleto esetében ez kevéssé bír nagy súllyal.

Ne feledjük, Norris egyetlen pályaelhagyásra van a büntetéstől. Hamilton messze van tőle, de a második hely elmehet ezen.

Norris bitang tempóban érkezett meg Leclerc-re, de mikor lesz ebből támadás? És könnyebben sikerül-e, mint elsőre. Gumielőny az van, nem is kicsi.

Bearman! Megpróbálta megelőzni Tsunodát, aki rárántja az autót, a brit meg félrehúzta, megpördült, visszajött, de veszített egy helyet Hülkenberggel szemben.

Mindenki letudja a cserét az élmezőnyben, ezzel visszáll a sorrend. Albon feljött tizediknek, de neki lesz még egy...

Norris jön a bokszba, a csere sem volt a leggyorsabb, bőven Leclerc mögé érkezik ezzel. És most hívják Verstappent.

Jönnek sorban a bokszba, Hamilton is cserélt, jön Antonelli, hamarosan Norrisnak is kellene majd.

Jön lágyért az ausztrál, 26 kört kell megtennie rajtuk. Russell így nem tud elévágni. Viszont valamivel frissebb papucsok lesznek az autón (hogy egy ordenáré közhelyt használjunk).

Piastrit is a bokszba várják, hogy levédekezzék Russellt. Ez most jogos félelem, ellentétben a menetrendszerű Leclerc-parával.

Lágyat kap 27 körre!

Tsunoda jön az élmezőnyből (de fura ezt kimondani) másodikként. Mit kap?

Piastritól kérdezik, hogy mit gondol a lágyakról. Azt mondja, most felrakni őket necces...

Leclerc Norris előtt lesz, ha a brit cserél, viszont Norris frissebb (és jó eséllyel lágyabb) gumikon érkezhet majd a nyakára.

Leclerc már a hetedik, Bearmant is elfogyasztotta. Tsunoda következik!

Így áll most az első 12 helyezett, csak Leclerc járt bokszban közülük.

Az a jó ebben a pályában, hogy lehet rajta csatázni. Ezt most épp Albon és Colapinto bizonyítja.

Közeledünk a féltávhoz, Verstappen győzelmét csak valami váratlan esemény fenyegetheti.

Leclerc most a leggyorsabb a pályán, persze ez nem is meglepő a csere után. De nem diktál elmebeteg tempót, hiszen jó eséllyel 33 kört kell teljesíteni ezeken a közepeseken.

Antonelli szépen jön előre a baleset után, már a 14. helyen van, egy-két pont még le is eshet neki.

Hamilton támadja Leclerc-t, a monacói nem engedi, de a bokszba rendeli a csapat, és az élmezőnyből elsőként cserél. Közepeset kap!

De hogy jó hírt is mondjunk a Norris-szurkolóknak: a 21. körben végre megelőzi Leclerc-t. Közel 11 másodperc a hátránya Verstappen mögött...

Verstappen előnye 9 másodperc már Leclerc előtt, a Ferrarik szendvicsbe fogják Norrist.

19. kör, Norris most közelebbről támad... De nem sikerül, Leclerc kivédekezi!

Egy újabb kör telt el, állóháború a pályán.

A 17. körben sem tud támadni Norris a hátsó egyenesben. Leclerc autóján jól működnek a lágyak. És egyelőre nincs is miért kiállnia.

Norris behúzza a második pályaelhagyást is, és még a verseny harmadánál sem tartunk.

Így áll a verseny ebben a szent pillanatban:

Messze van Norris, egy újabb kört kivédekezett Leclerc!

Verstappen előnye már hat másodperc felett, Hamilton is visszaér szép lassan erre a kettősre. Piastri teljesen leszakad a britről.

Szép csata, Leclerc egyelőre megvédi a helyét Norrisszal szemben!

Inspector Leclerc azonnal jelenti a csapatnak, hogy Norris elhagyta a pályát az előző körén.

Norris visszazárkózik másodpercen belülre, újra megtámadja Leclerc-t!

Russell arról beszél a rádión, hogy Piastri lassú. Bizony, valóban az.

Nagyszerű! Stroll megelőzi Colapintót, és közben nem megy neki. Bravó!

Oscar Piastri jelen állás szerint újabb tizenöt pontot veszít Verstappennel szemben és 40 pont marad az előnyéből öt hétvégével a vége előtt. Norrisszal szemben 17 pont fórja marad, ha minden így marad.

Piastri aggódik a bal első abroncsa miatt. És ezt megerősítendő fut egy kimondottan gyenge kört, Bearmannél is lassabb.

Norris benézhette ezt a VSC-t, két másodpercre nőtt a hátránya Leclerc-rel szemben. A balesetnek köszönhetően egyébként most Tsunoda, Bearman, Hülkenberg, Alonso a pontszerzők hátsó fertályának sorrendje. Vagy hogy kéne ezt mondani.

A csata átmenetileg véget ért, de Hamilton máris közelít Norrisra!

Véget ér a VSC fázis, folytatódik a verseny.

Sainz kiesett, és Albon viszont bevállalja a korai cserét! Nem rossz ötlet, kevés idejébe kerül, és légüres térbe térhet vissza.

Nem, Leclerc nem jött ki, tényleg korán lett volna.

Sainz túl optimista előzési manővere vezetett az ütközéshez.

VSC jön! Vajon Leclerc kihasználja ezt egy kerékcserére, hogy olcsón megszabaduljon a lágyaktól? Bár korán van, az tény...

Sainz pedig a pálya szélén! Valószínűleg ütköztek.

Antonelli a bukótérben! Visszaesik a mezőny végére!

Tsunoda Bearmant is megelőzi, már a kilencedik. Vérszemet kapott a japán!

Hármas csata bontakpzik ki a második helyért, Piastri viszont nem tudja velük tartani a lépést.

Leclerc egyelőre védekezik Norrisszal szemben, így Hamilton is megérkezik rájuk. Verstappen pedig köszöni szépen, és kezd elnyúlni.

Verstappen vezet Leclerc, Norris, Hamilton, Piastri és a két Mercedes előtt. Sainz feljön a nyolcadik helyre, miután ugyanúgy csapta be Bearmant, ahogy tegnap Antonelli tette. Tsunoda még pontszerző helyen, most is javított a rajtnál, ezúttal csak három helyet, nem tizenegyet, mint tegnap.

Russell kergeti Piastrit az ötödik helyért, egyelőre az ausztrálnak védekeznie kell ahelyett, hogy támadná Hamiltont.

A folytatás már nem olyan szép tiszta, Albon esik vissza a mezőny végére.

Leclerc a lágyon megelőzi Norrist, második a monacói, Piastri is feljött egy helyet Russell megelőpzésével. Ezúttal szép tiszta a rajt!

Elrajtolt az USA Nagydíj!

A felvezető körön a mezőny, miközben a helyszínről Mészáros Sándor kollégánk arról számolt be, hogy az utolsó pillanatban is dolgoztak még Hamilton autóján.

Pillanatokon belül kezdődik a felvezető kör! A harmadik helyről induló Leclerc az első 15 egyetlen tagja, aki lágyakon rajtol, méghozzá használtakon – a többiek közepesen! Az utolsó ötös viszont mind alternatív stratégiát választott: Bortoleto és Stroll lágyakon, Ocon, Albon és Hadjar keményeken.

Itt pedig az látható, kinek milyen abroncsa van még mára...

A Pirelli szerint egy és két kiállás is elképzelhető ma, és azt se feledjük, hogy a szokottnál nagyobb a különbség a kemény és a közepes abroncs között.

A legutóbbi hét itteni versenyből csak egyszer, 2019-ben tudta megtartani a vezetést az első kör végéig a pole-ból induló versenyző. Nem számítva természetesen a sprinteket, ahol például tegnap történt ilyesmi.

A kettős McLaren-kiesést hozó sprinten Max Verstappen 33, illetve 55 pontra csökkentette a hátrányát Lando Norrisszal, illetve Oscar Piastrival szemben, ráadásul a rajtelsőséget is megszerezte, így minden adott ahhoz, hogy tovább közeledjen a McLarenekre.

Csodálatos vasárnap estét kívánunk mindenkinek, 10 perc múlva kezdődik a 2025-ös USA Nagydíj!