DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 12. csütörtök
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzése

Hat (és fél) szokatlan névvel a mezőnyben veszi kezdetét az évadzáró hétvége az F1-ben: kövessétek velünk a nyitó gyakorlás történéseit!

Köszöntünk mindenkit és egyúttal boldog Mikulás-napot is kívánunk - rövidesen indul az első szabadedzés az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon, tartsatok velünk!

Kezdjük rögtön azzal, hogy lesznek szokatlan nevek a mezőnyben a mostani FP1-en. Jack Doohan kilóg a sorból közülük, hiszen ő az egész hétvégére átvette már Esteban Ocon helyét az Alpine-nál, megejtve F1-es versenydebütálását. Viszont rajta kívül is lesz még hat fiatal újonc, aki autóba ül, hogy a csapatok eleget tegyenek az előírásoknak:

- a Red Bullnál Isack Hadjar vezet Max Verstappen helyett,

- a Ferrarinál Arthur Leclerc ül be Carlos Sainz autójába,

- a McLarennél Ryo Hirakawa kap lehetőséget Oscar Piastri helyén,

- az Aston Martinnál Felipe Drugovich vezet Lance Stroll helyett,

- a Williamsnél Luke Browning kap lehetőséget Alexander Albon autójában,

- a Visa RB-nél pedig Ayumu Iwasa vezet honfitársa, Yuki Tsunoda helyén.

Leclerc-ék egyébként történelmet fognak írni, hiszen ők lesznek az első testvérpár, akik csapattársakként vesznek részt egy F1-es nagydíjhétvége bármely eseményén.

Ha esetleg valaki lemaradt volna: tegnap este ismét együtt vacsorázott a mezőny nagy része. Norris a posztjában tudatta: Verstappen és Russell a lehető legmesszebb foglalt helyet egymástól...

Elindult az első edzés, 60 perc áll a csapatok rendelkezésére, hogy megkezdjék a felkészülést.

Drugovich, Hirakawa, Iwasa, Doohan, Hadjar is már egyből a pályán a (fél)újoncok közül.

Csatlakozott hozzájuk Arthur Leclerc is közben: kíváncsian várjuk, hogyan oldják meg a hárombetűs rövidítéseket a bátyjával - mivel a live timingon egyelőre mindkettejük szimplán Leclerc-ként szerepel...

És itt a válasz: Arthur Leclerc LEL lett. Nem teljesen világos, milyen logika alapján, de aligha kell ezen a szabadedzésen túl ezen gondolkodnunk...

Ennél fontosabb, hogy Hadjar máris produkált egy megforgást a Red Bull-lal, emiatt volt rövid ideig sárga zászlós jelzés is érvényben. Hadjar amúgy a hétvégén az F2-es bajnoki címért is harcol.

Közben egy érdekesen időzített bejelentés az F1 részéről: 2030-ig szerződést hosszabbítottak Sanghajjal és a Kínai Nagydíjjal.

Több autót is teleaggattak szenzorokkal, de azért érkeznek a köridők is lassan: tíz perc elteltével Russell vezet Magnussen és Hülkenberg előtt.

Hadjarnak egyelőre szenvedős ez az FP1, kétszer is panaszkodott már a rádión. De volt egy kisebb blokkolása Browningnak is a Williamsben.

Russell-Hamilton az első két helyen az első negyed óra után. Norris pedig kis híján felöklelte utóbbit az utolsó kanyarban.

Norris azzal a lendülettel utána átveszi a vezetést a Mercedesektől: 1:25,710-es kör egyelőre a legjobb a mclarenestől.

Russell válaszolt honfitársa idejére: 1:25,5-re javít a mercedeses brit.

Doohan a hetedik helyen pillanatnyilag, a szabadedzéses beugrók közül pedig Browning a legjobb a 12. helyen.

Öt versenyzőnek nincs még mért ideje, de közülük is Charles Leclerc-t kell megemlíteni, aki még ki sem jött a pályára: valamiféle gond lehet a Ferrarinál, gőzerővel dolgoznak a monacói autóján.

Hamilton néhány ezreddel átveszi a vezetést Russelltől: jól kezd egyelőre a Mercedes, de korán is van még, és a rivális nagycsapatoknál az egyik autóból hiányzik az "igazi" versenyző.

A bokszban veszteglő Leclerc-t leszámítva az utolsó hat helyen a beugrók, Browning egyelőre közülük a legjobb a Williamsben, de neki is közel két másodperc a hátránya Hamiltonnal szemben.

Az edzés felénél járunk, eddig jórészt a közepes gumik voltak használatban, de most néhányaknál már felkerültek a lágyaj: Hadjar bejön velük ötödiknek Perez elé például.

Russell megelőzi Hamiltont, de nem vezetett sokáig, Norris bő nyolc tizeddel megelőzi őt.

"Ember, a Williams tönkretett a sikánban!" - panaszkodott Hadjar a rádión.

És közben Charles Leclerc is megérkezett a pályára a Ferrarival!

Jönnek a gyorskörök többektől: Norris mögé bejött Hamilton, őt Hülkenberg és Colapinto követi.

Hadjar most az utolsó kanyarban panaszkodott feltartásra. Parádés párosítást alkotnának Tsunodával, az egyszer biztos!

Közeledünk az utolsó negyed órához, mutatunk egy állást:

Hadjar az egyetlen a beugrósok közül, aki nem a sor végén tanyázik pillanatnyilag. Az immár állandó pilótának tekinthető Doohan pedig a 14. helyen az Alpine-nal.

Leclerc azok után, hogy az edzés első felét kihagyta, most az élre állt: bő két tizeddel átveszi a vezetést Norristól!

Öt percen belül vagyunk már: Leclerc, Norris, Hamilton, Russell - azaz Ferrari, McLaren, Mercedes sorrend az élen. A Red Bullt egyelőre hagyjuk, mert csak Perez és Hadjar vezeti a két autót, majd délután Verstappennel jobb képet kapunk róluk.

Hirakawa jön egy 14. időt a McLarennel, de ezzel sem ő, hanem az astonos Drugovich a legjobb a beugró versenyzők közül a 9. helyen.

És közben letelt az egy óra: Charles Leclerc tehát az első fél óra kihagyása ellenére is a leggyorsabb a Ferrarival Norris McLarenje és a Mercedesek előtt!

Itt a végeredmény, a leintésig azért mindenki nagyjából két másodperces belülre került az elsőhöz képest:

Ezzel itt megköszönjük a figyelmet, de egy gyors ebéd (és F2-es kvali) után már jön is majd 14 órától a második szabadedzés, tartsatok akkor és addig is velünk!