DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 29. szombat
Élő cikkek

Így zajlott az F1-es Spanyol Nagydíj második edzése

A kora délutáni Norris-vezetés után jön a második pénteki barcelonai F1-es szabadedzés: kövessétek velünk az eseményeket!

Köszöntünk ismét mindenkit, tíz perc múlva kezdődik a második szabadedzés Barcelonában, a Formula-1-es Spanyol Nagydíjon - tartsatok velünk!

Ha esetleg valaki lemaradt az FP1-ről: Lando Norris volt a leggyorsabb a néhány órával ezelőtti nyitó gyakorláson, de csak 24 ezreddel előzte Max Verstappent. A képet pedig tovább bonyolította, hogy mindeközben a Ferrari és a Mercedes fel sem rakta a lágy gumikat, de így is ott voltak három tizedmásodperces hátránnyal a harmadik-negyedik helyen - az első edzés beszámolója és végeredménye ITT.

Ahogy az lenni szokott, több csapat is nagy fejlesztésekkel érkezett amúgy Barcelonába: a Ferrari, a Red Bull és a Visa RB hozta a legjelentősebb csomagot - részletek ide kattintva.

Az időjárás továbbra is tökéletes: 24 fok a levegő hőmérséklete, napos az idő, esőnek nyoma sincs - bár az előrejelzések szerint vasárnapra ez majd változhat...

Elindult a második edzés, szokás szerint 60 perc áll a csapatok rendelkezésére.

Érdekes jelenetek a Visa RB bokszában: a már az autóban ülő Ricciardót lefedték, amíg a halóra felfestette a csapat az áramlásjelző folyadékot. Nem meglepő amúgy a lépés, hiszen ahogy említettük, a faenzai istálló alakította át az egyik legjobb az autóját erre a hétvégére.

Érkeznek az első köridők: Norris vezet ismét 1:14,197-es idővel a Mercedesek előtt. Egyelőre még a közepes abroncsok használatában.

Megjöttek a Ferrarik is: Sainz a 3., Leclerc a 4. helyen, bejöttek Russell és Hamilton közé. De mire ezt leírtuk, Verstappen megelőzi a két vörös autót, így most ő a harmadik a Red Bull-lal.

Hamilton jön fel a harmadik helyre, mindkét Mercedes egy tizeden belül Norris idejéhez képest.

Verstappentől kérdezik, milyen az autó egyensúlya: a holland szerint a kijáratokon elmegy az autó, a kanyarok közepén pedig "nem igazán harap" az RB20-as.

Közben Russell pedig az élre, egy tizeddel előzi Norrist.

A top 10-ben megint az Alpine a meglepetés: Ocon a hetedik, Gasly a tizedik. Bár azért Bottas kilencedik helye is figyelemreméltó a Sauberrel.

A mezőny amúgy szinte kivétel nélkül a közepes abroncsokat használja eddig, csak néhányan tették fel a keményet - a lágyat még senki. Pedig a Pirelli eleve a három legkeményebb keverékét hozta Barcelonába, de maga a nyomvonal, az aszfalt és a nyári meleg is eléggé gumigyilkossá teszi a katalán helyszínt.

Bő negyed óra elteltével a teljes mezőny a bokszban: alighanem most következnek majd rövidesen az időmérős próbálkozások a lágy gumikon.

Sargeant az első fecske: az amerikai a hetedik helyre ugrott fel a Williamsszel a lágy abroncson.

Albon követi a csapattárs példáját, a hetedik helyen a brit-thai pilóta. De lassan érkeznek majd az igazi nagyágyúk is - igaz, Perez még mindig a közepes gumit nyüstöli a Red Bull-lal.

És Sainz az élre is áll: 1:13,286 - ez nyolc tizeddel jobb, mint Russell a közepes gumikon.

Leclerc is megérkezett, három tizeddel marad el Sainztól, viszont bejött a Ferrarik közé Norris: ő 33 ezredre van csak a spanyoltól a McLarennel.

Verstappennél is felkerült a lágy gumi, lila első szektor után a harmadik helyre jön be Sainz és Norris mögé, két tizedre az éllovastól.

Új éllovas: Hamilton 1:13,264-et fut, természetesen már a lágyon, 22 ezreddel előzi Sainzt.

Ocon továbbra is meglepően elöl: fél másodperces hátránnyal az ötödik az Alpine-nal.

Piastri ugrik be a hatodik helyre, három és fél tizedmásodperc a hátránya, Russell tőle kereken egy tizedre a hetedik - így a négy nagycsapat versenyzői közül már csak a jelenleg tökutolsó Perez adós a lágy gumis körrel.

Hoppá, Gasly! Bejön nageyediknek az Alpine-nal, két tizeden belül Hamiltonhoz képest!

Így állunk tehát bő fél óra elteltével:

Perez kivezető körön a lágy gumikon, ő adós már csak az időmérős szimulációval.

Hát, nem váltotta meg a világot a mexikóit: nyolctizedes hátránnyal csak a 13. helyen. A teljes mezőny egyébként 1,8 másodpercen belül, a sor végén a Williamsek.

Akik amúgy még gyengén szerepelnek egyelőre, azok az Aston Martinok: Alonso és Stroll csak a 14. és 18. helyeken...

Következnek közben a versenyszimulációk, a többségnél újra a közepes abroncsok a főszerepben.

Fotóválogatás az F1-től:

Annyit le lehet szűrni eddig, hogy nagyon szoros az eleje, néhány tizeden belül egymáshoz képest a Mercedes, a Ferrari, a McLaren és a Red Bull, és egyelőre nem tűnnek kiemelkedőnek Verstappenék - de ez persze még változhat, és láthattuk az előző hétvégéken, hogy olykor ez is kevés a legyőzésükhöz.

Az Alpine-ok viszont tényleg váratlanul jól mozognak, Gasly és Ocon is a tízben. Pedig épp a napokban nyilatkozták Gaslyék, hogy nehéz néhány versenyre készülnek, mivel nem várhatók komoly fejlesztések a nyári szünetig...

Az utolsó öt percre fordultunk, nyilván változás már nemigen lesz, a csapatok a hosszabb etapjaikat teljesítik éppen.

Tsunoda panaszkodik rádión az első tengelyre - ez nem túl jó jel a Visa RB fejlesztési csomagjára nézve, ahogy amúgy a 15. és 16. helyük sem...

Mutatják a hosszú etapokat: Norrisé a legjobb, de ő csak két kört tett meg közepesen. A lágyakon viszont Verstappen sokkal jobbnak tűnt Leclerc-nél és a Mercedeseknél, de nagyok a különbségek abban, hogy ki hány kört tett meg az adott szetten.

És közben lepörgött az óra - íme, a végeredmény:

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, szombaton 12:30-kor jövünk a harmadik szabadedzéssel - de addig is hozzuk természetesen a legfontosabb híreket és nyilatkozatokat majd!