Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. december 1. csütörtök
Élő cikkek

Így zajlott a harmadik monzai edzés

Jön az F1-es Olasz Nagydíj utolsó tét nélküli tréningje: marad-e élen a Ferrari vagy előz a Red Bull az időmérő előtt? Kövessétek velünk a legfontosabb történéseket!

Köszöntjük az olvasókat, néhány percen belül kezdetét veszi a harmadik szabadedzés Monzában, az Olasz Nagydíjon - tartsatok velünk a következő bő egy órában!

Kezdjük is a legfrissebb és legfontosabb fejleménnyel: Alexander Albont vakbélgyulladással kórházban kezelik, így Nyck de Vries veszi át a helyét a hétvége hátralévő részére a Williamsnél.

Szerencsére úgy fest, Albon legalább a humorát megőrizte a helyzet ellenére: „Vakbélgyulladás, műtét versenyzés helyett – nem erre számítottam ezen a hétvégén! Negatívumok: kihagyok egy erősnek ígérkező hétvégét és fájdalmak. Pozitívumok: súlycsökkenés Szingapúrra és menő sebek” - írta a Twitteren.

De Vries nem először ül autóba a hétvégén, hiszen tegnap még az Aston Martint vezethette az FP1-en. Most viszont élesben is bemutatkozhat az F1-ben, miközben épp azok a legfrissebb pletykák, hogy az Alpine-nak is a célkeresztjébe került a holland.

Zöldre váltott a bokszvégi lámpa, 60 perc áll a csapatok rendelkezésére. Bottas, Vettel és Perez többek között egyből ki is gurult a pályára.

Ami az eddigieket illeti: mindkét pénteki edzésen a Ferrari volt a leggyorsabb, ami némileg Sainzt és Leclerc-t is meglepte, Verstappen viszont nem aggódja túl a rivális biztató tempóját. Ami pedig még szintén lényeges: a két nagycsapat négy versenyzője közül csak Leclerc nem kap motorcserés rajtbüntetést a hétvégén - ráadásul a pletykák szerint a középcsapatok közül még további hátrasorolások jöhetnek...

Mick Schumachernél kuplungproblémákat észlelt a Haas az autó beindításakor, így erősen kérdéses, hogy a német részt tud-e venni az edzésen, de igyekeznek elérni, hogy legalább a tréning végén megtehessen néhány kört.

Közben pedig az Alpine megerősítette, hogy Ocon autójába új belsőégésű motor került, így a francia is csatlakozott a szankcionáltak sorához: ő öt hellyel sorolódik majd hátra a rajtrácson.

Tíz perc elteltével mindössze három pilótának van köre, Perez 1:22,611-es eredménnyel vezet Bottas és Tsunoda előtt.

Fekete rajtszámok a Mercedesnél a hétvégén II. Erzsébet királynő tiszteletére:

Verstappen panaszkodott egy sort Russellre a rádión, aki kicsit feltartotta őt az Ascari-sikánnál.

Viszont nem sokkal utána már az élen a holland, még a közepes keveréket használva fut 1:21,872-es kört.

Leclerc az első próbálkozásával a harmadik helyre jött fel, a ferraris hátránya hat tizedmásodperc Verstappennel szemben. Mögötte Alonso a negyedik, de még konkrétan a mezőny fele nem futott mért időt.

Bottasnak volt egy necces pillanata: Sainz kóválygott előtte lassú tempóban az 1-es kanyarban. A finn elfékezte emiatt a célegyenes végét.

Sainz akcióját vizsgálják, miközben Leclerc két lila szektor után feljön másodiknak 72 ezreddel Verstappen mögé.

Verstappen és Leclerc mögött Perez a harmadi, Sainz a negyedik. Közben pedig kijött a pályára De Vries is, akinek sok szerencsét kívánt a csapata a rádióban.

Verstappen megint belefutott egy feltartásba, és megint Russell volt a kiváltó, akit épp egy Alpine előzött.

De Vries átesett a tűzkeresztségen: a Lesmo 1-ben sokallt be és látogatta meg a sóderágyat.

Félidőben járunk, mutatunk egy teljes állást - Schumacher még mindig a bokszban:

Még egy motorcserés büntetés: Magnussen Haasába került be friss belsőégésű motor, turbófeltöltő és MGU-K, így a dá 15 hellyel sorolódik hátra. Megint komolyabb matematikai tudás kell majd a rajtsorrend összeállításához...

Kicsit elcsendesült a pálya, a mezőny nagy része az utolsó etapra készülődik. Verstappen, Leclerc, Perez, Sainz, Alonso, Gasly, Hamilton, Norris, Ocon, Tsunoda a top 10-ben.

Jönnek is rövidesen a lágy gumis próbálkozások - na lássuk, kinek sikerül legjobban az időmérős szimuláció!

Sainz a lágy gumi ellenére sem veszi át a vezetést, 25 ezreddel elmarad Verstappentől. Miközben Latifi lila első szektort villantott és ezzel nyolcadik - tényleg rágyúrt a Williams a végsebességre...

Verstappen odapörköl, 1:21,252 az új etalon! Leclerc bejön másodiknak, de három és fél tizedmásodpercre a Red Bull-ostól.

Perez a harmadik, bejön Sainz elé. Közben pedig De Vries a 13. helyen, közvetlenül Latifi mögött. Erős hétvégéje lehet a Williamsnek.

A végsebesség terén a Williams viszi a prímet:

Leclerc javít néhány ezredet, de marad második. A Verstappen, Leclerc, Perez, Sainz négyes mögött amúgy Alonso, Norris és Russell következik, vagyis az Alpine és a McLaren kemény csatára késztetheti majd a Mercedest, legalábbis az időmérőn. Schumacher pedig a pályán, sikerült megjavítani az autóját.

Már pöppet kezdjük unni, de a rend kedvéért: Schumacher új belsőégésű motort kap, ez öt rajthely hátra, meg új váltót is, amaz meg plusz tíz rajthely. Ha jól számoljuk, akkor már kilenc pilótát büntetnek Monzában...

Közben pedig lepörögtek az utolsó percek, véget ért a harmadik szabadedzés. Verstappen az élen Leclerc, Perez és Sainz előtt, válaszolt tehát a Red Bull a Ferrari pénteki elsőségére.

Mutatjuk a teljes végeredményt:

Ezzel itt köszönjük a figyelmet, de kevesebb mint két óra múlva már jön is az időmérő, tartsatok akkor is velünk!