Mutatjuk a teljes végeredményt:
Ezzel itt köszönjük a figyelmet, de kevesebb mint két óra múlva már jön is az időmérő, tartsatok akkor is velünk!
Közben pedig lepörögtek az utolsó percek, véget ért a harmadik szabadedzés. Verstappen az élen Leclerc, Perez és Sainz előtt, válaszolt tehát a Red Bull a Ferrari pénteki elsőségére.
Már pöppet kezdjük unni, de a rend kedvéért: Schumacher új belsőégésű motort kap, ez öt rajthely hátra, meg új váltót is, amaz meg plusz tíz rajthely. Ha jól számoljuk, akkor már kilenc pilótát büntetnek Monzában...
Leclerc javít néhány ezredet, de marad második. A Verstappen, Leclerc, Perez, Sainz négyes mögött amúgy Alonso, Norris és Russell következik, vagyis az Alpine és a McLaren kemény csatára késztetheti majd a Mercedest, legalábbis az időmérőn. Schumacher pedig a pályán, sikerült megjavítani az autóját.
A végsebesség terén a Williams viszi a prímet:
Who's going fastest at the Temple of Speed so far? #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/Ozqt8J2b67
— Formula 1 (@F1) September 10, 2022
Perez a harmadik, bejön Sainz elé. Közben pedig De Vries a 13. helyen, közvetlenül Latifi mögött. Erős hétvégéje lehet a Williamsnek.
Verstappen odapörköl, 1:21,252 az új etalon! Leclerc bejön másodiknak, de három és fél tizedmásodpercre a Red Bull-ostól.
Sainz a lágy gumi ellenére sem veszi át a vezetést, 25 ezreddel elmarad Verstappentől. Miközben Latifi lila első szektort villantott és ezzel nyolcadik - tényleg rágyúrt a Williams a végsebességre...
Jönnek is rövidesen a lágy gumis próbálkozások - na lássuk, kinek sikerül legjobban az időmérős szimuláció!
Kicsit elcsendesült a pálya, a mezőny nagy része az utolsó etapra készülődik. Verstappen, Leclerc, Perez, Sainz, Alonso, Gasly, Hamilton, Norris, Ocon, Tsunoda a top 10-ben.
Még egy motorcserés büntetés: Magnussen Haasába került be friss belsőégésű motor, turbófeltöltő és MGU-K, így a dá 15 hellyel sorolódik hátra. Megint komolyabb matematikai tudás kell majd a rajtsorrend összeállításához...
Félidőben járunk, mutatunk egy teljes állást - Schumacher még mindig a bokszban:
De Vries átesett a tűzkeresztségen: a Lesmo 1-ben sokallt be és látogatta meg a sóderágyat.
Verstappen megint belefutott egy feltartásba, és megint Russell volt a kiváltó, akit épp egy Alpine előzött.
Verstappen és Leclerc mögött Perez a harmadi, Sainz a negyedik. Közben pedig kijött a pályára De Vries is, akinek sok szerencsét kívánt a csapata a rádióban.
Sainz akcióját vizsgálják, miközben Leclerc két lila szektor után feljön másodiknak 72 ezreddel Verstappen mögé.
Bottasnak volt egy necces pillanata: Sainz kóválygott előtte lassú tempóban az 1-es kanyarban. A finn elfékezte emiatt a célegyenes végét.
Leclerc az első próbálkozásával a harmadik helyre jött fel, a ferraris hátránya hat tizedmásodperc Verstappennel szemben. Mögötte Alonso a negyedik, de még konkrétan a mezőny fele nem futott mért időt.
Viszont nem sokkal utána már az élen a holland, még a közepes keveréket használva fut 1:21,872-es kört.
Verstappen panaszkodott egy sort Russellre a rádión, aki kicsit feltartotta őt az Ascari-sikánnál.
Fekete rajtszámok a Mercedesnél a hétvégén II. Erzsébet királynő tiszteletére:
Both Lewis and George will be running black numbers on their cars this weekend as a mark of respect to Queen Elizabeth II pic.twitter.com/b9WIN1n1cA
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 10, 2022
Tíz perc elteltével mindössze három pilótának van köre, Perez 1:22,611-es eredménnyel vezet Bottas és Tsunoda előtt.
Közben pedig az Alpine megerősítette, hogy Ocon autójába új belsőégésű motor került, így a francia is csatlakozott a szankcionáltak sorához: ő öt hellyel sorolódik majd hátra a rajtrácson.
We can confirm Esteban will take a new Internal Combustion Engine (ICE) for this weekend’s Italian Grand Prix and therefore he will incur a five-place grid penalty for tomorrow’s race.#ItalianGP
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) September 10, 2022
Mick Schumachernél kuplungproblémákat észlelt a Haas az autó beindításakor, így erősen kérdéses, hogy a német részt tud-e venni az edzésen, de igyekeznek elérni, hogy legalább a tréning végén megtehessen néhány kört.
Due to a clutch issue discovered during the fire-up on Mick's car - participation in FP3 will be a challenge but team working to attempt some late laps if possible.#HaasF1 #ItalianGP pic.twitter.com/GdlDfbJ8lM
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 10, 2022
Ami az eddigieket illeti: mindkét pénteki edzésen a Ferrari volt a leggyorsabb, ami némileg Sainzt és Leclerc-t is meglepte, Verstappen viszont nem aggódja túl a rivális biztató tempóját. Ami pedig még szintén lényeges: a két nagycsapat négy versenyzője közül csak Leclerc nem kap motorcserés rajtbüntetést a hétvégén - ráadásul a pletykák szerint a középcsapatok közül még további hátrasorolások jöhetnek...
Zöldre váltott a bokszvégi lámpa, 60 perc áll a csapatok rendelkezésére. Bottas, Vettel és Perez többek között egyből ki is gurult a pályára.
De Vries nem először ül autóba a hétvégén, hiszen tegnap még az Aston Martint vezethette az FP1-en. Most viszont élesben is bemutatkozhat az F1-ben, miközben épp azok a legfrissebb pletykák, hogy az Alpine-nak is a célkeresztjébe került a holland.
Szerencsére úgy fest, Albon legalább a humorát megőrizte a helyzet ellenére: „Vakbélgyulladás, műtét versenyzés helyett – nem erre számítottam ezen a hétvégén! Negatívumok: kihagyok egy erősnek ígérkező hétvégét és fájdalmak. Pozitívumok: súlycsökkenés Szingapúrra és menő sebek” - írta a Twitteren.
Appendicitis, surgery and no racing isn’t what I was expecting this weekend!
— Alex Albon (@alex_albon) September 10, 2022
Negatives:
- Missing out on what looks like a strong weekend for us
- Pain
Positives
- Weight reduction for Singapore
- Cool scars pic.twitter.com/HOfA18eF5W
Kezdjük is a legfrissebb és legfontosabb fejleménnyel: Alexander Albont vakbélgyulladással kórházban kezelik, így Nyck de Vries veszi át a helyét a hétvége hátralévő részére a Williamsnél.
Köszöntjük az olvasókat, néhány percen belül kezdetét veszi a harmadik szabadedzés Monzában, az Olasz Nagydíjon - tartsatok velünk a következő bő egy órában!