Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. június 29. szerda
Élő cikkek

Spanyol Nagydíj, a második edzés

A szezon hatodik versenyére az első komoly fejlesztési csomaggal érkeztek a mezőny csapatai. Az erőviszonyok változásáról árnyaltabb képünk lesz a péntek délutáni szabadedzés alapján.

17:00-kor indul a nap második szabadedzése. Az első, barcelonai tesztelésnek is beillő tréningen a két Ferrari végzett első két pozícióban, Charles Leclerc-rel az élen.

Nagy balhé van kibontakozóban, a Red Bull ugyanis megvádolta az Aston Martint, hogy a hétvégén bemutatott B autóját nem csupán másolta az RB18-ról, de adatokat is letöltött. Az FIA előzetesen szabályosnak minősítette az AMR22 fejlesztését, de valószínűleg nincs itt vége ennek a történetnek…

Három pilóta ma először ül autóba: Sergio Perez, Alex Albon és Guanyu Zhou – a helyükön Jüri Vips, Nyck de Vries és Robert Kubica kapott lehetőséget délelőtt, előbbi kettő F1-es edzésdebütálásán esett át.

Forróság Barcelonában: a hőmérséklet 31 Celsius-fok, így az aszfalt 45 fokosra hevült.

Elindult az edzés, az FP1-ről hiányzó Albon elsőként hajtott ki. Ennyire telt meg a főlelátó a szabadedzésre:

Az első köridők alapján Max Verstappen vezet 1:20,932-vel, mögötte Sainz és Hamilton.

Alonsónak a felügyelők kiosztottak egy megrovást: az első szabadedzésen, a 12-13-as kanyarban tartotta fel Hamiltont, akinek a kavicságyat is érintenie kellett, hogy kikerülje a lassan haladó Alpine-t.

A kavicságyban most Norris tett egy látogatást, a 7-es kanyarba ment be túl nagy tempóval.

Valtteri Bottas áll félre az Alfa Romeóval, miután megfutotta első (hatodik helyre elég) gyorskörét. Valami elromlott az autóban, jelentette a finn. A célegyenes végén egy rövid, de nagy füstfelhőt adott ki magából az autó.

Virtuális biztonsági autó alatt zajlik a mentés. Az ilyen szempontból gördülékeny első szabadedzés után ez a hétvége első komolyabb incidense.

Az élen Verstappen továbbra is korábbi körével vezet, mögötte Sainz és Leclerc, majd Hamilton és Russell. Mindannyian az edzést kezdő közepes abroncsot használják.

A stewardok az edzés után vizsgálják Albont és Sainzt – a páros majdnem összeütközött közvetlenül Bottas félrehúzódása után a 2-es kanyarban.

Lágy gumin rövid időre Vettel tűnt fel az élen, Verstappen azonban három lila szektorral hét tizeddel megelőzi. 1:20,006 a köridő.

Az első edzéshez hasonlóan a Ferrari 1:20-on belül: Sainz 1:19,990-et teljesített.

Leclerc veszi át a vezetést, nem kis különbséggel: 1:19,670 a hétvége eddigi legjobbja.

A második szabadedzés állása 30 perc után:

Ahogy posztoltuk a sorrendet, történt is egy változás: Russell beugrott a két Ferrari közé, a második helyre, 117 ezred lemaradásba.

Még jobban áll a Mercedes, Hamilton jött fel a harmadik helyre, az ő lemaradása is csak 0,204 másodperc. Ennél is fontosabb, hogy a W13 nem delfinezik az egyenesben.

Úgy néz ki, Norris padlója megsérült, mikor kiszaladt a kavicságyba, a McLaren garázsában leszerelték az alkatrészt. A brit az utolsó helyen áll, csupán 6 kört tett meg.

Az egyetlen csapat, amely semmiféle fejlesztést nem hozott Barcelonába, a Haas az első tízben van – Mick Schumacher a 10. helyen áll. Kevin Magnussen két pozícióval mögötte.

Találat: közelképen, ahogy Leclerc érint egy bóját.

Az F1 saját adatelemzése szerint az egyenesekben a két Mercedes teljesítménye a legerősebb, Leclerc Ferrarija és Vettel Aston Martinja előtt.

Az edzés végén Perez ront egyet, átszánkázik a sóderágyon az utolsó kanyarkombinációban.

Véget ért a második szabadedzés, ezzel az eredménnyel: