Virtuális biztonsági autó alatt zajlik a mentés. Az ilyen szempontból gördülékeny első szabadedzés után ez a hétvége első komolyabb incidense.
Véget ért a második szabadedzés, ezzel az eredménnyel:
Az edzés végén Perez ront egyet, átszánkázik a sóderágyon az utolsó kanyarkombinációban.
Az F1 saját adatelemzése szerint az egyenesekben a két Mercedes teljesítménye a legerősebb, Leclerc Ferrarija és Vettel Aston Martinja előtt.
Találat: közelképen, ahogy Leclerc érint egy bóját.
Az egyetlen csapat, amely semmiféle fejlesztést nem hozott Barcelonába, a Haas az első tízben van – Mick Schumacher a 10. helyen áll. Kevin Magnussen két pozícióval mögötte.
Úgy néz ki, Norris padlója megsérült, mikor kiszaladt a kavicságyba, a McLaren garázsában leszerelték az alkatrészt. A brit az utolsó helyen áll, csupán 6 kört tett meg.
Még jobban áll a Mercedes, Hamilton jött fel a harmadik helyre, az ő lemaradása is csak 0,204 másodperc. Ennél is fontosabb, hogy a W13 nem delfinezik az egyenesben.
Ahogy posztoltuk a sorrendet, történt is egy változás: Russell beugrott a két Ferrari közé, a második helyre, 117 ezred lemaradásba.
A második szabadedzés állása 30 perc után:
Leclerc veszi át a vezetést, nem kis különbséggel: 1:19,670 a hétvége eddigi legjobbja.
Az első edzéshez hasonlóan a Ferrari 1:20-on belül: Sainz 1:19,990-et teljesített.
Lágy gumin rövid időre Vettel tűnt fel az élen, Verstappen azonban három lila szektorral hét tizeddel megelőzi. 1:20,006 a köridő.
A stewardok az edzés után vizsgálják Albont és Sainzt – a páros majdnem összeütközött közvetlenül Bottas félrehúzódása után a 2-es kanyarban.
Az élen Verstappen továbbra is korábbi körével vezet, mögötte Sainz és Leclerc, majd Hamilton és Russell. Mindannyian az edzést kezdő közepes abroncsot használják.
Valtteri Bottas áll félre az Alfa Romeóval, miután megfutotta első (hatodik helyre elég) gyorskörét. Valami elromlott az autóban, jelentette a finn. A célegyenes végén egy rövid, de nagy füstfelhőt adott ki magából az autó.
A kavicságyban most Norris tett egy látogatást, a 7-es kanyarba ment be túl nagy tempóval.
Alonsónak a felügyelők kiosztottak egy megrovást: az első szabadedzésen, a 12-13-as kanyarban tartotta fel Hamiltont, akinek a kavicságyat is érintenie kellett, hogy kikerülje a lassan haladó Alpine-t.
Az első köridők alapján Max Verstappen vezet 1:20,932-vel, mögötte Sainz és Hamilton.
Elindult az edzés, az FP1-ről hiányzó Albon elsőként hajtott ki. Ennyire telt meg a főlelátó a szabadedzésre:
Forróság Barcelonában: a hőmérséklet 31 Celsius-fok, így az aszfalt 45 fokosra hevült.
Három pilóta ma először ül autóba: Sergio Perez, Alex Albon és Guanyu Zhou – a helyükön Jüri Vips, Nyck de Vries és Robert Kubica kapott lehetőséget délelőtt, előbbi kettő F1-es edzésdebütálásán esett át.
Nagy balhé van kibontakozóban, a Red Bull ugyanis megvádolta az Aston Martint, hogy a hétvégén bemutatott B autóját nem csupán másolta az RB18-ról, de adatokat is letöltött. Az FIA előzetesen szabályosnak minősítette az AMR22 fejlesztését, de valószínűleg nincs itt vége ennek a történetnek…
17:00-kor indul a nap második szabadedzése. Az első, barcelonai tesztelésnek is beillő tréningen a két Ferrari végzett első két pozícióban, Charles Leclerc-rel az élen.