DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Élő cikkek

A szaúdi futam szikrázó történései

Pályafutása során először Sergio Perezzel a pole-pozícióban rajtol a 2022-es szezon második versenye. Kövessétek velünk élő közvetítésünket Dzsiddából!

Rövidesen rajtol a második Szaúd-arábiai Nagydíj! Úgy néz ki, csupán 18 autóval, mivel Yuki Tsunoda – aki időmérős problémája miatt csak az utolsó rajtkockában sorakozhatott volna fel – már kivezető körén megállt a pályán, majd kiszállt az autóból, az AlphaTauri pedig azóta megerősítette, nem is rajtol el. Kár a Bahreinben jól szereplő japánért!

Carlos Sainznak ugyancsak problémái voltak, fél órán át nagy volt a nyüzsgés az 55-ös Ferrari körül, de a gondot elhárították, így a spanyol felállhat a harmadik rajtkockába.

A rajtsorrend Perez és Leclerc, Sainz és Verstappen, Ocon és Russell az első három sorban. Ricciardót három hellyel hátrasorolták feltartás miatt. A teljes rajtsorrend itt található.

Tsunoda mellett a másik hiányzó Schumacher időmérős balesete után. A német nem sérült meg ijesztő Q2-es bukásában, amelyről azóta kiderült, hogy 33G erejű volt, a csapat azonban úgy döntött, nem építi újjá az autót, mert azzal az Ausztrál Nagydíjra túl kevés pótalkatrészük maradt volna.

Schumacher ma feltűnt a paddockban, ahol elmondta, teljesen készen állna a versenyzésre, de az alkatrészek menedzselése az elsődleges.

Egy számunkra fontos jubileumról is meg kell emlékezni. Dzsiddában tartózkodik a Formula.hu újságírója, Mészáros Sándor, aki pontosan 100. nagydíján vesz részt Szaúd-Arábiában, ahonnan elsőkézből szolgáltatja az infókat a szerkesztőségnek.

Az egyik legnehezebb napja Kevin Magnussennek lesz, akinek a tegnapi időmérőt nagyon megsínylették nyakizmai. Még mindig csak 3 hét telt el azóta, hogy a dán megtudta, visszatér az F1-be, nem volt ideje az extra nyakedzésekre, ami elengedhetetlen a királykategóriában.

Szinte mindenki közepes keveréken rajtol: Magnussen, Hamilton és Hülkenberg egyedül keményen.

A rajt után Perez vezet, Verstappen átvett egy helyet, már harmadik!

Relatív nyugodt volt az első kör, Gasly viszont két helyet is bukott, előbb Magnussen, majd Norris előzte az egyedüli AlphaTaurit.

Zhou esett vissza rengeteg pozíciót a 12. rajthelyről, lassan indult el, majd az 1-es kanyarban fokozatban ragadt. Ugyanaz a hiba, mint Bahreinben, jelentette a csapatrádióban.

Az 5. kör kezdetén Perez, Leclerc, Verstappen, Sainz és Russell az első öt helyen – a brit megelőzte Ocont.

A rajtról már meg is érkezett az első fotó: 

A hatodiknak visszaeső Ocont Alonso is utolérte, a francia azonban nagyon vehemensen zárta az ajtót a célegyenesben, nagy ütközés is lehetett volna belőle.

Egy körrel később Ocon szintén védekezik az egyenes végén. Ez a csatározás az Alpine-nak tesz rosszat – Russell könnyebben le tudja szakítani őket.

Három körön át figyelhettük a háza csatát, végül Alonso sikerrel járt az 1-es kanyarban.

Ocon visszatámadt és az 1-es kanyart átvágva előzte meg Alonsót. Egy kör után visszaengedte a csapattársat, de ezzel csaknem Bottasszal szemben is bukott egy helyet, aki utolérte őket.

Hamilton első előzése a futamon: a 12. pozíciót átvette Sainztól. Korábban Zhou bakija miatt nyert egy helyet, Ricciardo pedig kiállt előle kerékcserére.

Az Alpine-ok korábbi csatája Alonso szemszögéből. Miután Bottast kicsit lerázták, Ocon megint megtámadta a spanyolt és újra elrontotta az 1-es kanyart…

Büntetés Zhounak. A rajtincidens után a kínai öt helyet javítva máris felkapaszkodott a 13. helyig, de Albonnal csatázva előnyt szerzett az 1-es kanyar levágásával, ami 5 másodperc időbüntetést ér.

Hamilton Gaslyt megelőzve átvette a már pontot érő 10. helyet, Bottas pedig Ocont megelőzte, így (legalábbis egy darabig) nem látunk több Alpine-kakaskodást.

A 15. kör végén Perez az élmezőnyből elsőként a bokszban, keményet kapott. Úgy néz ki, a Ferrari beugrasztotta a Red Bullt, hiszen Leclerc-nek az imént elévágást emlegettek és a bokszban is készülődtek, de monacói végül nem állt ki.

A tegnapi eset után Latifi ma is falnak csapta a Williamst! Biztonsági autó, ami Pereznek jön rosszul, miután a két Ferrari és Verstappen is kiállt.

Leclerc vezet Verstappen előtt, a szörnyen peches Perez a harmadik helyre esett vissza. Sainz és Russell követi őket, majd Magnussen és Hamilton párosa, akik nem álltak ki – mivel ők keményen rajtoltak.

Sainz és Perez egyszerre érkeztek meg a SC-vonalhoz a bokszban és a pályán, a spanyol szerint neki járt volna a pozíció. A versenyirányítás is vizsgálja az esetet. A visszajátszás szerint Sainz érte el előbb a vonalat.

Újraindítás a 21. körben, Leclerc kiválóan időzített, megtartotta a vezetést.

Perez az iménti történések miatt – már az újraindítás után – visszaengedte maga elé Sainzt, így ismét két Ferrari az első háromban.

1:34,075, majd 1:33,459 – Leclerc-é kétszer is az eddigi leggyorsabb kör. Egy, majd két tizedet adott Verstappennek, lassan növeli előnyét.

Hamilton Magnussen pozíciójára pályázik, de az idei Haas nem könnyű ellenfél: előzést és visszaelőzést láthattunk.

Egy körrel később Hamilton sikerrel jár. A hatodik helyen áll, azaz az első négyest már a két Mercedes követi.

Most már az üldöző Verstappené a legjobb kör, 1:33,301, de csak tizedekkel.

„Leclerc átlépte a fehér vonalat a bokszbejáraton” – jelentette Verstappen, aki szerint ellenfele szabálytalanságot követett el.

Zhou büntetést kapott azért, mert nem töltötte le büntetését: a kerékcseréje után nem állt még 5 másodpercig, ezért bokszutca-áthajtásra ítélték a stewardok. A kínai így vissza is esett az utolsó helyre.

Hol Verstappené, hol Leclerc-é a leggyorsabb kör, most épp a monacóié 1:32,711-gyel. 1,6 másodperc a különbség a két autó közt.

Hamilton már több mint 30 kört teljesített a kemény gumikeveréken. A hétszeres bajnok a senki földjén a hatodik helyen, 6 másodperccel Russell mögött, 4-gyel Magnussen előtt, aki szintén bírja a kemény abroncsokon.

A dán azért lassabb, mint az üldözők: DRS segítségével Alonso átvette tőle a hetedik helyet. Magnussen azonban tapadt az Alpine-ra és visszaelőzte őt!

Közvetlenül az előzés után Alonso autója lelassult. Nincs motorerő, jelentette a spanyol, aki sorban veszti a pozíciókat.

Újabb autó állt le a pályán! Daniel Ricciardo autója a legrosszabb helyen állt le, a bokszbejárat előtt, ameddig már nem tudott elgurulni.

Virtuális biztonsági autót is elrendelnek, többen jönnek a bokszba, köztük Bottas és Magnussen.

Bottas a bokszban is marad, technikai hiba miatt vége a versenyének. Perceken belül három kiesés!

Alonso is a bokszbejáratnál állt le végleg, ezért bezárt a bokszutca a VSC-fázis alatt. Hamilton nem tudott kiállni a kerékcserére.

Szabad az út az utolsó 10 körre, Hamilton gyorsan teljesítette kiállását – az utolsó versenyző, aki bokszban járt. A brit viszont a bokszbezárásos mizéria miatt csak Magnussen mögé tért vissza.

Az élen Leclerc és Verstappen egy másodpercen belül, támadási közelségben a holland.

Magnussen és Hamilton a 11-12. helyre tértek vissza, de friss abroncson jó pár előzés vár rájuk, fél-egy másodperccel gyorsabbak a körülöttük levőknél.

Hatalmas csata az élen, kétszer váltottak pozíciót, továbbra is Leclerc vezet!

Verstappen, aki arra játszott, hogy a DRS-vonalnál hátrébb legyen, elfékezte abroncsait, de a következő körben máris új támadást indít.

A 47. körben Verstappen átvette és meg is tartotta a vezetést, most Leclerc az üldöző.

Az utolsó körben Leclerc-é a leggyorsabb kör, de rövid időre sárga zászló volt az 1-es kanyarban, ezért ezúttal nem próbálkozhatott.

Az utolsó két helyen levő Stroll és Albon ütköztek össze, ezért volt a sárga zászló.

Az utolsó kör kezdetén Leclerc fél másodpercre Verstappentől! Lesz lehetőség?

A célegyenesben nyílik a DRS, a különbség 0,549 másodperc, de Verstappen nyeri a Szaúd-arábiai Nagydíjat!

Sainz a dobogón, a pole-pozíciós Perez csak negyedik – más lehetett volna a verseny, ha nem jön számára olyan rosszkor a biztonsági autót. A csendes ötödik Russell mögött Ocon és Norris hatalmas harcban meccselte le a hatodik helyet, egy tized volt csak a különbség.

A futam végeredménye:

Így a végére még egy híradás a stewardoktól: Sainz, Perez és Magnussen vizsgálat alatt, mert a végén nem lassítottak eléggé a sárga zászló közben.

Élő közvetítésünk búcsúzik – de rövidesen érkeznek a hírek a pilótáktól, csapatoktól!