DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Élő cikkek

Ez volt a Bahreini Nagydíj második edzése

Villanyfényben, a futammal megegyező körülmények közt folytatódik a szezonnyitó hétvége, így reálisabb képet kaphatunk az erőviszonyokról. Kövessétek szöveges-képes közvetítésünket!

Helyi idő szerint 18:00-kor startol a Bahreini Nagydíj második szabadedzése – ez a szombati időmérő és vasárnapi futam kezdésével megegyező időpont, ennélfogva a legrelevánsabb edzés a három közül.

Az első szabadedzésen Pierre Gasly diktálta a tempót az AlphaTaurival lágy keveréken, de közel volt hozzá közepesen a két Ferrari. Úgy tűnt, a Mercedes valóban problémákkal küzd: Russell csak lágy gumin tudott nüansznyival gyorsabb lenni Verstappennél, akinek Red Bullján közepes volt.

Mick Schumacher sisakja: kifejezetten a villanyfényhez igazítva. A két Haas az első edzés alapján a sor legvégén volt.

Mick Schumacher sisakja: kifejezetten a villanyfényhez igazítva. A két Haas az első edzés alapján a sor legvégén volt.

Villany fel: a sötétbe boruló bahreini pálya az Alpine garázsából.

Elkezdődött a szabadedzés, a mezőny több mint fele már az első percben kihajtott.

Két autó, amelyet még szerelnek ezekben a pillanatokban: Verstappen Red Bullja és Hamilton Mercedese.

Az első körök alapján Leclerc az élen, 1:33,121-gyel – rögvest egy másodperccel gyorsabb, mint Gasly vezető köre az előző edzésen!

A Ferrari második-harmadik időt ért el az első tréningen, ráadásul a lágy abroncsot akkor nem használták. Érdemes lesz figyelni a Leclerc–Sainz párosra, akik első-második helyen állnak, egyelőre közepesen.

A két Ferrari mögött Alonso és Ocon a két Alpine-nal, valamint Zhou az Alfa Romeóval. Albon és Hamilton még nem rendelkezik mért körrel, a két Red Bull egyelőre a bokszban.

Verstappen a második helyen, kereken 0,500 másodperccel Leclerc mögött – közben Hamilton ötödik pozícióban. A teljes mezőny a közepest használja, a két McLarenen van eltérő keverék, a kemény.

A delfinezés mértékére panaszkodott Ocon és Hamilton is – a visszajátszásokból látszik, hogy a pattogás mértéke hatalmas a Mercedes W13-nál, Hamilton sisakja fel-alá ugrál, az autó padlója pedig az aszfaltnak verődik.

Perez az utolsó helyen állt, de első igazi gyorskörével a második Red Bull az ötödik helyre férkőzött. A mezőnyt most Latifi és Hülkenberg zárja a 20. és 19. helyen.

Említésre méltó a 4. helyen álló Valtteri Bottas, akinek az első edzést szinte egészében ki kellett hagynia motorgond miatt. A finn pótolja a kiesett időt: 11 körével ő eddig a legproduktívabb.

Jönnek az első lágy gumis próbálkozások: Hülkenberg az ötödik, Stroll negyedik helyre ugrott fel.

Még gyorsabb az Astonnál az Alpine és a Haas: Ocon második helyre jött fel, majd letaszította onnan Magnussen: a dán 62 ezreddel lassabb csak Leclerc-nél.

Alonso Magnussennél is három tizeddel gyorsabb, 1:32,877-tel a spanyol az új éllovas! Még Sainz is lassabb volt a honfitársnál.

Leclerc viszont összerakott egy rettentő jó kört: 0,614 másodperccel gyorsabb Alonsónál! 1:32,263 az új legjobb köridő.

A sorrend az élen Leclerc, Alonso, Bottas, Sainz, Magnussen és Schumacher – mindenki lágy keveréken, amelyen hamarosan Verstappen és Hamilton is érkezik.

Verstappen legjobb első és utolsó szektorral az élre ugrik, nem is kevéssel: az első 1:32 alatti idő, 1:31,936 három tizeddel jobb Leclerc-énél.

Ehhez képest Hamilton a Mercedesszel csak nyolcadik helyre jön lágyon – Russell három tizeddel jobb a csapattársnál, ami a harmadik pozícióra elég.

Röviddel féltáv után, lágy gumis körök után így áll a második szabadedzés:

Hamilton az első fékekre panaszkodott, ami magyarázza a lemaradást Russellhez képest.

Sainz hetedikről a harmadik helyre kapaszkodott fel egy késői időmérő-szimulációs körrel – a két Ferrari ismét top 3-as pozícióban, akárcsak délelőtt. A spanyol azonban így is fél másodpercre saját csapattársától.

Az első szabadedzés leggyorsabbja, Pierre Gasly csupán a 13. pozícióban: 1,7 másodperccel lassabb Verstappennél.

Jelenleg használt lágy és közepes abroncsokon folyik a körözés, a kemény az egész edzés során csak a McLareneknél kapott szerepet – minden jel szerint ez lesz a két versenygumi.

A körszámlálót még mindig Bottas vezeti, 24 fordulóval – ráadásul az előkelő hatodik helyen áll. A következő Latifi és Hülkenberg 22-nél jár, a németnek szintén fontos a minél több tanulókör.

Ricciardónak viszont csak 12 köre van, a legkevesebb, és hosszú ideje a bokszban vesztegel. A koronavírus miatt kihagyott teszt után a hétvége is problémásan alakul…

Tsunoda csúnyán feltartotta Leclerc-t a 8-as kanyarban – az akadályozás olyan mértékű volt, hogy a stewardok is vizsgálni fogják.

Letelt a szabadedzésre szánt idő. Az első tízben Red Bull, Ferrari és Mercedes mellett, Alpine, Alfa Romeo és Haas is található.

Holnap folytatódik a program: 13:00-kor a harmadik szabadedzéssel, 16:00-kor az év első időmérőjével! Ma este pedig számos friss hírt és nyilatkozatot hozunk a pilótáktól, csapatoktól.