Helyi idő szerint 15 órakor – közép-európai idő szerint 13-kor – kezdődött a 2022-es szezon első szabadedzése: a Bahreini Nagydíjon már az új versenyhétvége-formátum érvényesült, azaz a versenyzők sajtótájékoztatóját nem csütörtökön, hanem péntek délelőtt tartották. Lewis Hamilton megismételte a teszten hangoztatott álláspontját: a Mercedes lemaradásban van, így Bahreinben még nem számít nyerő csapatnak. Az első szabadedzés már a teszteknél egy fokkal reálisabb képet kínált arról, mi a valódi erősorrend.
Alig nyolc percig volt szabad a körözés: Esteban Ocon Alpine-járól a célegyenesben leszakadt a jobboldali oldaldoboz borítása, egy nagy karbondarabot és sok apró törmeléket szórva szét a pályán. 12 perces szünet következett, amíg két quad érkezett a pályára, feltakarítva a hulladékot.
Az első köridők alapján – fél óra elteltével – közepes keveréken az előző heti tesztelés leggyorsabbja, Max Verstappen vezette az edzést 1:34,742-es eredményével, mögötte pedig Fernando Alonso következett az Alpine-nal, lágy keveréken. Mögöttük a másik Red Bull és másik Alpine jött, a csapattárssal megegyező gumin. A két Ferrari, két McLaren és két Mercedes volt még az első tízben – Hamilton csak a nyolcadik pozícióban állt ezen a ponton.
Amint többen feltették a lágy keveréket, átalakult a sorrend: Pierre Gasly autózta a legjobb köridőt az AlphaTaurival, 1:34,193-at teljesítve. Őt követte a két Ferrari, akik viszont csak a keményt és közepest használták: az edzés során 360 fokos forgást bemutató Charles Leclerc második, Carlos Sainz harmadik lett.
A Mercedes nehézkes edzésén némileg szépített George Russell negyedik pozíciója – de a fiatal brit lágyon érte el a kört, míg a mögötte következő Max Verstappen közepesen volt egy tizedmásodperccel lassabb nála. Lance Stroll, Lewis Hamilton és Fernando Alonso – valamennyien lágyon – végeztek az első nyolc között.
Az Alfa Romeo hétvégéje értékes pályaidő-kieséssel kezdődött: Valtteri Bottas nem teljesített mért kört a 60 perc alatt, Guanyu Zhou viszont lágy keveréken az utolsó percekben a 11. helyre ugrott fel. A Sebastian Vettel helyére beugró Nico Hülkenbergnek egyetlen tesztkör nélkül kellett megismerkednie az új generációs autóval, a 14. köridőt érte el, a visszatérő Alex Albont és mindkét McLarent megelőzve – a narancs autóknál csak a két Haas volt lassabb.
Az 1. szabadedzés eredménye:
Versenyző | Autó | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | 1:34.193 | 23 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | 1:34.557 | 0.364 | 22 |
3 | Carlos Sainz Jr | Ferrari F1-75 | 1:34.611 | 0.418 | 23 |
4 | George Russell | Mercedes W13 | 1:34.629 | 0.436 | 23 |
5 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | 1:34.742 | 0.549 | 22 |
6 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | 1:34.814 | 0.621 | 22 |
7 | Lewis Hamilton | Mercedes W13 | 1:34.943 | 0.750 | 17 |
8 | Fernando Alonso | Alpine A522 | 1:35.000 | 0.807 | 14 |
9 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | 1:35.028 | 0.835 | 20 |
10 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | 1:35.050 | 0.857 | 23 |
11 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | 1:35.053 | 0.860 | 20 |
12 | Esteban Ocon | Alpine A522 | 1:35.151 | 0.958 | 15 |
13 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | 1:35.644 | 1.451 | 15 |
14 | Nico Hulkenberg | Aston Martin AMR22 | 1:35.815 | 1.622 | 23 |
15 | Alex Albon | Williams FW44 | 1:35.923 | 1.730 | 17 |
16 | Lando Norris | McLaren MCL36 | 1:36.304 | 2.111 | 22 |
17 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | 1:36.402 | 2.209 | 20 |
18 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | 1:36.536 | 2.343 | 23 |
19 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | 1:36.804 | 2.611 | 21 |
20 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | 2 |