DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Visszatért az élre Verstappen a második edzésen

Kisbika után a nagycsapat pilótája állt az élre, a címvédő maga mögé utasította a továbbra is remek formában lévő Ferrarikat, miközben Hamilton az autójával szenvedett.

A pénteki programmal végre hivatalosan is elkezdődött a 2022-es F1-es szezon, a némileg átszervezett menetrend alapján kora délután gördültek először pályára az autók, az első szabadedzés pedig Pierre Gasly elsőségét hozta, nyomában a két Ferrarival. A gyakorlást azonban még napnyugta előtt futották, így a körülmények kevésbé hasonlítottak arra, ami az időmérőn és a futamon vár majd a pilótákra.

A villanyfényes második edzés elején a mezőny többsége ki is sietett a pályára, és az első körök után ismét a Ferrarik álltak az élre, Charles Leclerc-Carlos Sainz sorrendben; a monacói bő héttizedes előnnyel indított a közepes keverékeken. A tavalyi évad két főszereplője, Max Verstappen és Lewis Hamilton is csak Leclerc mögé sorolt be, a britet ráadásul Sainz és Fernando Alonso is megelőzte. A hétszeres világbajnoknak ennél nagyobb gondot okozott a delfinezés, ami a Mercedesnél volt az egyik legjelentősebb, olyannyira, hogy Hamilton fizikailag is megérezte.



Az első tizenöt perc után a többség visszatért egy szusszanásnyi szünetre, ám például Valtteri Bottas, aki technikai problémák miatt a teljes első szabadedzést elveszítette, szorgalmasan rótta a köröket, és a közepeseken a negyedik helyre sikerült besorolnia. A félidőhöz közeledve aztán egymás után tértek vissza a pilóták a pályára, már a piros oldalfalú Pirelliken. Fernando Alonso rögtön az élre is állt velük, de Leclerc hamar visszakérte az első helyet.

Nem sokáig maradt az élen, Verstappen a lágyakon már összerakott egy olyan kört, amellyel mindenki elé került. Az egyik Mercedes is közelebb férkőzött, George Russell az időmérős szimulációk kezdetekor a harmadik helyre kapaszkodott fel, csapattársa azonban tovább küzdött az Ezüst Nyíl vezethetőségével. Kicsivel később Sainz is futott egy gyorsabb kört, amivel Leclerc mögé, Russell elé jegyezte magát a listán.

Az utolsó negyedórára lecsendesedtek az események, mindenki a hosszabb etapokra kezdett koncentrálni, így a címvédőé lett az idei második edzéselsőség. A Ferrari továbbra is ütőképesnek tűnik, talán mégsem volt légből kapott állítás, miszerint előrébb járhatnak, mint a többiek. Mindenképpen érdemes megemlíteni a két Haast, akik a legjobb tízben végeztek, Mick Schumacher alig egy tizeddel gyorsabb volt, mint rutinos csapattársa, Kevin Magnussen. Valtteri Bottas is a top 10-ben maradt annak ellenére, hogy mennyi pályaidőt veszített, Hamilton problémái pedig egyelőre nem oldódtak meg. A nagycsapatok közül a McLaren szabadedzése alakult a legfelejthetőbben, az ausztrált technikai hiba sújtotta, így a bokszból is csak a gyakorlás kezdetén tudott kihajtani néhány körre.

A második szabadedzés végeredménye:

  Versenyző Csapat Körök Idő Hátrány
1 Max Verstappen Red Bull 20 1'31.936  
2 Charles Leclerc Ferrari 20 1'32.023 0.087
3 Carlos Sainz Jr. Ferrari 22 1'32.520 0.584
4 George Russell Mercedes 25 1'32.529 0.593
5 Fernando Alonso Alpine 24 1'32.877 0.941
6 Valtteri Bottas Alfa Romeo 30 1'32.951 1.015
7 Sergio Perez Red Bull 20 1'32.958 1.022
8 Mick Schumacher Haas 24 1'33.085 1.149
9 Lewis Hamilton Mercedes 23 1'33.144 1.208
10 Kevin Magnussen Haas 23 1'33.183 1.247
11 Lando Norris McLaren 27 1'33.280 1.344
12 Esteban Ocon Alpine 25 1'33.360 1.424
13 Pierre Gasly AlphaTauri 24 1'33.621 1.685
14 Yuki Tsunoda AlphaTauri 26 1'33.789 1.853
15 Guanyu Zhou Alfa Romeo 27 1'33.953 2.017
16 Lance Stroll Aston Martin 25 1'33.958 2.022
17 Nico Hulkenberg Aston Martin 28 1'34.061 2.125
18 Daniel Ricciardo McLaren 12 1'34.166 2.230
19 Nicholas Latifi Williams 28 1'34.486 2.550
20 Alex Albon Williams 22 1'34.735 2.799

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: