A pénteki programmal végre hivatalosan is elkezdődött a 2022-es F1-es szezon, a némileg átszervezett menetrend alapján kora délután gördültek először pályára az autók, az első szabadedzés pedig Pierre Gasly elsőségét hozta, nyomában a két Ferrarival. A gyakorlást azonban még napnyugta előtt futották, így a körülmények kevésbé hasonlítottak arra, ami az időmérőn és a futamon vár majd a pilótákra.
A villanyfényes második edzés elején a mezőny többsége ki is sietett a pályára, és az első körök után ismét a Ferrarik álltak az élre, Charles Leclerc-Carlos Sainz sorrendben; a monacói bő héttizedes előnnyel indított a közepes keverékeken. A tavalyi évad két főszereplője, Max Verstappen és Lewis Hamilton is csak Leclerc mögé sorolt be, a britet ráadásul Sainz és Fernando Alonso is megelőzte. A hétszeres világbajnoknak ennél nagyobb gondot okozott a delfinezés, ami a Mercedesnél volt az egyik legjelentősebb, olyannyira, hogy Hamilton fizikailag is megérezte.
Az első tizenöt perc után a többség visszatért egy szusszanásnyi szünetre, ám például Valtteri Bottas, aki technikai problémák miatt a teljes első szabadedzést elveszítette, szorgalmasan rótta a köröket, és a közepeseken a negyedik helyre sikerült besorolnia. A félidőhöz közeledve aztán egymás után tértek vissza a pilóták a pályára, már a piros oldalfalú Pirelliken. Fernando Alonso rögtön az élre is állt velük, de Leclerc hamar visszakérte az első helyet.
Nem sokáig maradt az élen, Verstappen a lágyakon már összerakott egy olyan kört, amellyel mindenki elé került. Az egyik Mercedes is közelebb férkőzött, George Russell az időmérős szimulációk kezdetekor a harmadik helyre kapaszkodott fel, csapattársa azonban tovább küzdött az Ezüst Nyíl vezethetőségével. Kicsivel később Sainz is futott egy gyorsabb kört, amivel Leclerc mögé, Russell elé jegyezte magát a listán.
Az utolsó negyedórára lecsendesedtek az események, mindenki a hosszabb etapokra kezdett koncentrálni, így a címvédőé lett az idei második edzéselsőség. A Ferrari továbbra is ütőképesnek tűnik, talán mégsem volt légből kapott állítás, miszerint előrébb járhatnak, mint a többiek. Mindenképpen érdemes megemlíteni a két Haast, akik a legjobb tízben végeztek, Mick Schumacher alig egy tizeddel gyorsabb volt, mint rutinos csapattársa, Kevin Magnussen. Valtteri Bottas is a top 10-ben maradt annak ellenére, hogy mennyi pályaidőt veszített, Hamilton problémái pedig egyelőre nem oldódtak meg. A nagycsapatok közül a McLaren szabadedzése alakult a legfelejthetőbben, az ausztrált technikai hiba sújtotta, így a bokszból is csak a gyakorlás kezdetén tudott kihajtani néhány körre.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Körök | Idő | Hátrány | |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 20 | 1'31.936 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 20 | 1'32.023 | 0.087 |
3 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 22 | 1'32.520 | 0.584 |
4 | George Russell | Mercedes | 25 | 1'32.529 | 0.593 |
5 | Fernando Alonso | Alpine | 24 | 1'32.877 | 0.941 |
6 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 30 | 1'32.951 | 1.015 |
7 | Sergio Perez | Red Bull | 20 | 1'32.958 | 1.022 |
8 | Mick Schumacher | Haas | 24 | 1'33.085 | 1.149 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 23 | 1'33.144 | 1.208 |
10 | Kevin Magnussen | Haas | 23 | 1'33.183 | 1.247 |
11 | Lando Norris | McLaren | 27 | 1'33.280 | 1.344 |
12 | Esteban Ocon | Alpine | 25 | 1'33.360 | 1.424 |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 24 | 1'33.621 | 1.685 |
14 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 26 | 1'33.789 | 1.853 |
15 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 27 | 1'33.953 | 2.017 |
16 | Lance Stroll | Aston Martin | 25 | 1'33.958 | 2.022 |
17 | Nico Hulkenberg | Aston Martin | 28 | 1'34.061 | 2.125 |
18 | Daniel Ricciardo | McLaren | 12 | 1'34.166 | 2.230 |
19 | Nicholas Latifi | Williams | 28 | 1'34.486 | 2.550 |
20 | Alex Albon | Williams | 22 | 1'34.735 | 2.799 |