DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Élő cikkek

Így zajlott a Monacói Nagydíj időmérője

Szerezhet pole-pozíciót a szabadedzéseken szárnyaló Ferrari? Hol végez egymás relációjában Max Verstappen és Lewis Hamilton? Kövessétek velünk a kvalifikációt Monacóból!

15 órakor startol a Monacói Nagydíj időmérője, amit ezen a pályán - tudva, hogy vasárnap a futam képes vonatozássá válni - egyesek a hétvége főattrakciójának is tekintenek. A Ferrari szabadedzéseken látott meglepően erős formája miatt a vörösök rajongói is bizakodhatnak, ugyanis ha sikerül átmenteni a formát, akkor ebből akár egy első soros rajthely is kisülhet Carlos Sainznak és/vagy Charles Leclerc-nek.

Az már biztos, hogy Mick Schumacher nem fog tudni részt venni élete első monacói F1-es időmérőjén. A Haast a mai szabadedzés hajrájában annyira összetörte a német, hogy azt már nem volt idő helyrehozni. 

1:10,166 volt Hamilton pole-pozíciós ideje két éve, amikor legutóbb itt járt az F1. Eddig 1:11,294 a hétvége legjobbja, az autók idénre történt lassítása miatt nem biztos, hogy megdől a rekord.

30% valószínűséggel jósolják az esőt az időmérő előttünk álló egy órájára. A szabadedzésen ez 40% volt, és ott sem esett. De persze tudjuk, a valószínűségek nem úgy működnek, hogy ebből tutibiztosan száraz időmérő következzen!

Bár Schumacher kimarad, a mai edzés másik balesetezője, Nicholas Latifi ott lesz az időmérőn, a Williams szerelői ugyanis pár perccel a start előtt sikeresen helyrehozták az autót.

Közben a Haasnál korábbi versenyzőjüket, Romain Grosjeant nézik a tévén, aki a francia Canal+ számára szakért éppen.

Indul az idei legkiszámíthatatlanabb időmérő, amelyen őszintén lehetetlen megjósolni, a Red Bull, a Ferrari vagy a Mercedes szerez-e pole-t! (Esetleg valaki más?)

Vettel vár a legtovább a pályára hajtással, miközben az első mért körök már be is futottak Raikkönen és a Williamsek vezetésével.

A Mercedesek két felvezető kört futnak, és előttük Russell is azt jelezte, hogy egy kör alatt "nem készültek fel" rendesen az abroncsok.

A Ferrarik is lassú körrel kezdenek, az élen Norris, mögötte Raikkönen. Utolsóként Vettel is kihajtott a bokszból.

De máris hatalmas átrendeződés az élen, most Sainz vezet Verstappen, Bottas és Stroll előtt. Vannak, akik több gyorskört is lepakolnak a pályára egymás után.

Raikkönen tett egy füstös látogatást az 1-es kanyar bukóterében.

Norris visszavette a vezetést egy pillanatra, majd Verstappen állt az élre. A Ferrarik most a 3-4. helyen, mögöttük Hamilton és Perez.

És Bottas az első, aki a hétvége során bement 1:11 alá: 1:10,938. A többség még nem is hajtott a bokszba a kezdés óta, egyhuzamban a pályán vannak, nagy a forgatag.

Leclerc a sisakján Louis Chiron, a Monacói Nagydíj 1931-es győztese előtt tiszteleg. Máig ő az egyetlen monacói állampolgár, akinek sikerült megnyernie a versenyt, Leclerc pedig arra hajt, hogy a nyomdokaiba lépjen.

Egész hétvégén gyengélkednek viszont az elmúlt futamokon nagy javulásuknak örülök Alpine-ok. Alonso és Ocon jelenleg egyaránt kiesőhelyen állnak, pedig Schumacher hiánya miatt a Q1-ben csak négy hely kiadó.

Két perc van hátra, az élmezőny zöme végzett is már a körözéssel a Q1-re. Hamliton azonban a 7., helyen, közel 7 tizedes hátrányban nem érzi magát biztonságban. Vagy a csapat őt.

Alonso hiába futott egyéni legjobb szektoridőket a végén, ezzel is a 17. helyen ragadt! Kiesett a Q1-ben Tsunoda, Alonso, Latifi, Mazepin és a ki sem álló Schumacher.

A legjobb idő Bottas 1:10,9-e maradt.

A 15. helyezett Vettel csak hajszállal úszta meg a kiesést, Russell pedig úgy is 14. lett, hogy a leggyorsabb körét pályaelhagyás miatt törölték.

Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren, Ferrari, AlphaTauri, Mercedes, Red Bull - ez a sorminta az első nyolc helyen, amiből még mindig nem kerültünk közelebb a válaszhoz, hogy kié lehet a pole 35 perc múlva.

És máris pályán a maradék 15 autó zöme a Q2-re.

Most már még többen kezdenek két felvezető körrel. Az Alfa Romeók azonban nem tartoznak közéjük, Raikkönen és Giovinazzi be is fészkeli magát az élre, amíg át nem ugorja őket Stroll.

Megjöttek a "nagyok", és Sainz átvette a vezetést Leclerc, Verstappen és Hamilton előtt. Megdőlt a hétvége legjobb ideje is, a spanyol 1:10,806-ot jegyzett.

Verstappen már 1:10,650-nel az élen, közben Norris is előreegerészte magát a 3. helyig.

A városállamnak hátteret adó egyik hegyen már gyülekeznek a sötét felhők, azon lamentálva, vajon beleszóljanak-e az F1-es időmérő végjátékába. 

A Mercedesek 4 és 5 tizedes hátránnyal az 5. és a 6. helyen. 

Bottas és Hamilton is századokban mérhetően tudott most javulni. Leclerc közben az élre ugrott 1:10,597-tel. Ez itt már a Q2 hajrája.

Leclerc, Verstappen, Bottas, Sainz, Perez, Norris, Hamilton, Gasly, Vettel, Giovinazzi lett a továbbjutók sorrendje a Q2 végén. Bottas azért végül feljött egy tizeden belülre a legjobb időhöz képest, igazolva, hogy a Mercedesben ott a tempó, legfeljebb Hamiltonban nincs.

Búcsúzott a 11. helytől lefelé Ocon, Ricciardo, Stroll, Raikkönen, Russell.

A Ferrari 2017-ben volt utoljára a monacói pole-ban Raikkönennel, és másnap a futamot is megnyerte Vettellel. Hozhat számukra hasonló sikert ez a hétvége? 

Itt a mindent eldöntő Q3! Két Ferrari, két Red Bull, két Mercedes, egy McLaren, az Alfa Romeo, egy Aston Martin és egy AlphaTauri a pályán.

Verstappen be is kezdett egy 1:10,576-os körrel, amit Bottas hat századdal követ. 

Szűz Mária Jézus anyja, Leclerc 1:10,346-tal átvette a vezetést! Sainz a 3. helyre jön be, a Verstappen és Bottas közötti szűk mezsgyébe. 

Mindez az élen zajló nagy forgolódás mellett Hamilton 7 tizedes hátránnyal egyelőre a 7. 

Na szóval, lezajlottak az első menetek. A sorrend most: Leclerc, Verstappen, Bottas, Sainz, Norris, Gasly, Hamilton, Vettel, Perez, Giovinazzi.

Pár perc múlva jön a végjáték!

Ismét pályán az autók, több mért körre is lehet idejük.

Norris a bokszban egy perccel az időmérő vége előtt, ő már nem lehet jobb az 5. helynél.

Leclerc hibázott és összetörte a Ferrarit az Uszodánál! 18 másodperccel a leintés előtt piros zászlóval ért véget az edzés - és ez azt jelenti, hogy Leclerc nem csak a falban, hanem a pole-ban is találta magát a holnapi futamra!

Pedig Verstappen leggyorsabb első szektornál járt, de már sohasem derül ki, meg tudta-e volna fogni a monacóit.

A visszajátszásból látszik, Leclerc hasonló módon hibázott, mint Latifi a mai edzésen - a bejárati korláttal való enyhe találkozás a kerévetőre, majd az a korlátba kényszerítette.

Az időmérő végeredménye tehát nem is változott a Q3-as első körök óta: Leclerc, Verstappen, Bottas, Sainz, Norris, Gasly, Hamilton az első hét helyezett sorrendje.

És mint Nico Rosberg felhívja rá a figyelmet a Sky közvetítésében, várjunk még azzal a Leclerc-pole-lal, mert a balesetben akár a Ferrari váltója is sérülhetett, ami pedig csere esetén rajthelyvesztéssel járna.

Köszönjük a figyelmet, tartsatok a formula.hu-val a továbbiakban is.