DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Verstappen az élen, de nem tágít a Ferrari

Piros autókról és piros zászlókról szólt elsősorban a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzése. Max Verstappen a végén a Ferrarik elé ugrott, a gyakorlást pedig Mick Schumacher balesete zárta rövidre.

A csütörtökihez képest hűvösebb körülmények fogadták az F1-es mezőnyt, amikor egy nap pihenőt követően visszatért Monaco utcáira a harmadik szabadedzésre. Az éjszakai esőt követően a Formula-2 reggeli versenye még nedves pályán zajlott, ám 12 órakor a királykategória autói már slickeken körözhettek. Bár az előrejelzés 40% esélyt adott az eső visszatérésére ebben az órában, ez végül nem történt meg.

Ám hiába csökkent a levegő hőmérséklete 18, az aszfaltén pedig 28 °C-ra, a Ferrarit ez nem szorította ki a legszűkebb élbolyból, ahova csütörtökön váratlanul berobbant. Carlos Sainz és Charles Leclerc ezúttal is hamar a tabella élére álltak, s bár Max Verstappennek időlegesen sikerült az élre kerülnie az első fél órában, a Mercedesek csak mögéjük soroltak be a tabellán. A vörös autókat olyan apróbb zűrök sem zavarták meg, mint Leclerc látogatása a Ste. Devote bukóterében, vagy Sainz és korábbi csapattársa, Lando Norris majdnem koccanása az utolsó kanyarban.

verstappen_3



Sainz állt a tabella élén, amikor 17 és fél perccel az edzés vége előtt előkerültek a piros zászlók, miután Nicholas Latifi összetörte a Williamst az Uszoda korlátjánál. A kanadai a bejáratnál érintette enyhén a szalagkorlátot jobb első kerekével, ami elég volt ahhoz, hogy a magasított kerékvetőre terelje az autót, aminek ott megugorva egyenes és kivédhetetlen útja vezetett a falba.

Öt perc alatt lezajlott a takarítás és visszatérhetett az élet a pályára, ahol az élen a legfőbb mozgást Verstappen hajtotta végre, aki átvette a vezetést, a 2-3. helyre szorítva a két Ferrarit. 

Két perccel a vége előtt aztán újabb piros zászlóra volt szükség, amikor Mick Schumacher törte össze a Haast a Casino-térnél olyannyira, hogy annak az időmérőre való megjavítása is kérdésessé vált. A német gyorsan kipattant az autóból, ám ekkor már nem volt idő újraindítani a körözést.

Hamiltonnak több körét is törölték a 10-es kanyar, az algút utáni sikán levágása miatt, s végül csak a 7. helyen zárt Bottas, Perez és Norris mögött. Önmagukhoz képest erősen szerepeltek az Alfa Romeók is Raikkönen 8. és Giovinazzi 11. helyével.

 

A harmadik szabadedzés végeredménye: 

1 Max Verstappen Red Bull/Honda 1'11.294   19
2 Carlos Sainz Ferrari 1'11.341 0.047 28
3 Charles Leclerc Ferrari 1'11.552 0.258 27
4 Valtteri Bottas Mercedes 1'11.765 0.471 21
5 Sergio Pérez Red Bull/Honda 1'11.817 0.523 18
6 Lando Norris McLaren/Mercedes 1'11.988 0.694 20
7 Lewis Hamilton Mercedes 1'12.020 0.726 20
8 Kimi Räikkönen Alfa Romeo/Ferrari 1'12.298 1.004 25
9 Pierre Gasly AlphaTauri/Honda 1'12.357 1.063 28
10 Sebastian Vettel Aston Martin/Mercedes 1'12.537 1.243 24
11 A.Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 1'12.539 1.245 21
12 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1'12.700 1.406 22
13 Daniel Ricciardo McLaren/Mercedes 1'12.959 1.665 25
14 Mick Schumacher Haas/Ferrari 1'13.139 1.845 21
15 Fernando Alonso Alpine/Renault 1'13.329 2.035 19
16 Nikita Mazepin Haas/Ferrari 1'13.390 2.096 20
17 George Russell Williams/Mercedes 1'13.447 2.153 29
18 Nicholas Latifi Williams/Mercedes 1'13.475 2.181 22
19 Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda 1'13.522 2.228 30
20 Esteban Ocon Alpine/Renault 1'13.614 2.320 18
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: