A csütörtökihez képest hűvösebb körülmények fogadták az F1-es mezőnyt, amikor egy nap pihenőt követően visszatért Monaco utcáira a harmadik szabadedzésre. Az éjszakai esőt követően a Formula-2 reggeli versenye még nedves pályán zajlott, ám 12 órakor a királykategória autói már slickeken körözhettek. Bár az előrejelzés 40% esélyt adott az eső visszatérésére ebben az órában, ez végül nem történt meg.
Ám hiába csökkent a levegő hőmérséklete 18, az aszfaltén pedig 28 °C-ra, a Ferrarit ez nem szorította ki a legszűkebb élbolyból, ahova csütörtökön váratlanul berobbant. Carlos Sainz és Charles Leclerc ezúttal is hamar a tabella élére álltak, s bár Max Verstappennek időlegesen sikerült az élre kerülnie az első fél órában, a Mercedesek csak mögéjük soroltak be a tabellán. A vörös autókat olyan apróbb zűrök sem zavarták meg, mint Leclerc látogatása a Ste. Devote bukóterében, vagy Sainz és korábbi csapattársa, Lando Norris majdnem koccanása az utolsó kanyarban.
Sainz állt a tabella élén, amikor 17 és fél perccel az edzés vége előtt előkerültek a piros zászlók, miután Nicholas Latifi összetörte a Williamst az Uszoda korlátjánál. A kanadai a bejáratnál érintette enyhén a szalagkorlátot jobb első kerekével, ami elég volt ahhoz, hogy a magasított kerékvetőre terelje az autót, aminek ott megugorva egyenes és kivédhetetlen útja vezetett a falba.
Öt perc alatt lezajlott a takarítás és visszatérhetett az élet a pályára, ahol az élen a legfőbb mozgást Verstappen hajtotta végre, aki átvette a vezetést, a 2-3. helyre szorítva a két Ferrarit.
Két perccel a vége előtt aztán újabb piros zászlóra volt szükség, amikor Mick Schumacher törte össze a Haast a Casino-térnél olyannyira, hogy annak az időmérőre való megjavítása is kérdésessé vált. A német gyorsan kipattant az autóból, ám ekkor már nem volt idő újraindítani a körözést.
Hamiltonnak több körét is törölték a 10-es kanyar, az algút utáni sikán levágása miatt, s végül csak a 7. helyen zárt Bottas, Perez és Norris mögött. Önmagukhoz képest erősen szerepeltek az Alfa Romeók is Raikkönen 8. és Giovinazzi 11. helyével.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1'11.294 | 19 | |
2 | Carlos Sainz | Ferrari | 1'11.341 | 0.047 | 28 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 1'11.552 | 0.258 | 27 |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1'11.765 | 0.471 | 21 |
5 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda | 1'11.817 | 0.523 | 18 |
6 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1'11.988 | 0.694 | 20 |
7 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'12.020 | 0.726 | 20 |
8 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1'12.298 | 1.004 | 25 |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1'12.357 | 1.063 | 28 |
10 | Sebastian Vettel | Aston Martin/Mercedes | 1'12.537 | 1.243 | 24 |
11 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1'12.539 | 1.245 | 21 |
12 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1'12.700 | 1.406 | 22 |
13 | Daniel Ricciardo | McLaren/Mercedes | 1'12.959 | 1.665 | 25 |
14 | Mick Schumacher | Haas/Ferrari | 1'13.139 | 1.845 | 21 |
15 | Fernando Alonso | Alpine/Renault | 1'13.329 | 2.035 | 19 |
16 | Nikita Mazepin | Haas/Ferrari | 1'13.390 | 2.096 | 20 |
17 | George Russell | Williams/Mercedes | 1'13.447 | 2.153 | 29 |
18 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1'13.475 | 2.181 | 22 |
19 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda | 1'13.522 | 2.228 | 30 |
20 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1'13.614 | 2.320 | 18 |