DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
15:59

Norris a bokszban egy perccel az időmérő vége előtt, ő már nem lehet jobb az 5. helynél.

Köszönjük a figyelmet, tartsatok a formula.hu-val a továbbiakban is.

Az időmérő végeredménye tehát nem is változott a Q3-as első körök óta: Leclerc, Verstappen, Bottas, Sainz, Norris, Gasly, Hamilton az első hét helyezett sorrendje.

És mint Nico Rosberg felhívja rá a figyelmet a Sky közvetítésében, várjunk még azzal a Leclerc-pole-lal, mert a balesetben akár a Ferrari váltója is sérülhetett, ami pedig csere esetén rajthelyvesztéssel járna.

A visszajátszásból látszik, Leclerc hasonló módon hibázott, mint Latifi a mai edzésen - a bejárati korláttal való enyhe találkozás a kerévetőre, majd az a korlátba kényszerítette.

Pedig Verstappen leggyorsabb első szektornál járt, de már sohasem derül ki, meg tudta-e volna fogni a monacóit.

Leclerc hibázott és összetörte a Ferrarit az Uszodánál! 18 másodperccel a leintés előtt piros zászlóval ért véget az edzés - és ez azt jelenti, hogy Leclerc nem csak a falban, hanem a pole-ban is találta magát a holnapi futamra!

Ismét pályán az autók, több mért körre is lehet idejük.

Na szóval, lezajlottak az első menetek. A sorrend most: Leclerc, Verstappen, Bottas, Sainz, Norris, Gasly, Hamilton, Vettel, Perez, Giovinazzi.

Pár perc múlva jön a végjáték!

Mindez az élen zajló nagy forgolódás mellett Hamilton 7 tizedes hátránnyal egyelőre a 7. 

Szűz Mária Jézus anyja, Leclerc 1:10,346-tal átvette a vezetést! Sainz a 3. helyre jön be, a Verstappen és Bottas közötti szűk mezsgyébe. 

Verstappen be is kezdett egy 1:10,576-os körrel, amit Bottas hat századdal követ. 

Itt a mindent eldöntő Q3! Két Ferrari, két Red Bull, két Mercedes, egy McLaren, az Alfa Romeo, egy Aston Martin és egy AlphaTauri a pályán.

A Ferrari 2017-ben volt utoljára a monacói pole-ban Raikkönennel, és másnap a futamot is megnyerte Vettellel. Hozhat számukra hasonló sikert ez a hétvége? 

Búcsúzott a 11. helytől lefelé Ocon, Ricciardo, Stroll, Raikkönen, Russell.

Leclerc, Verstappen, Bottas, Sainz, Perez, Norris, Hamilton, Gasly, Vettel, Giovinazzi lett a továbbjutók sorrendje a Q2 végén. Bottas azért végül feljött egy tizeden belülre a legjobb időhöz képest, igazolva, hogy a Mercedesben ott a tempó, legfeljebb Hamiltonban nincs.

Bottas és Hamilton is századokban mérhetően tudott most javulni. Leclerc közben az élre ugrott 1:10,597-tel. Ez itt már a Q2 hajrája.

A Mercedesek 4 és 5 tizedes hátránnyal az 5. és a 6. helyen. 

A városállamnak hátteret adó egyik hegyen már gyülekeznek a sötét felhők, azon lamentálva, vajon beleszóljanak-e az F1-es időmérő végjátékába. 

Verstappen már 1:10,650-nel az élen, közben Norris is előreegerészte magát a 3. helyig.

Megjöttek a "nagyok", és Sainz átvette a vezetést Leclerc, Verstappen és Hamilton előtt. Megdőlt a hétvége legjobb ideje is, a spanyol 1:10,806-ot jegyzett.

Most már még többen kezdenek két felvezető körrel. Az Alfa Romeók azonban nem tartoznak közéjük, Raikkönen és Giovinazzi be is fészkeli magát az élre, amíg át nem ugorja őket Stroll.

És máris pályán a maradék 15 autó zöme a Q2-re.

Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren, Ferrari, AlphaTauri, Mercedes, Red Bull - ez a sorminta az első nyolc helyen, amiből még mindig nem kerültünk közelebb a válaszhoz, hogy kié lehet a pole 35 perc múlva.

A 15. helyezett Vettel csak hajszállal úszta meg a kiesést, Russell pedig úgy is 14. lett, hogy a leggyorsabb körét pályaelhagyás miatt törölték.

Alonso hiába futott egyéni legjobb szektoridőket a végén, ezzel is a 17. helyen ragadt! Kiesett a Q1-ben Tsunoda, Alonso, Latifi, Mazepin és a ki sem álló Schumacher.

A legjobb idő Bottas 1:10,9-e maradt.

Két perc van hátra, az élmezőny zöme végzett is már a körözéssel a Q1-re. Hamliton azonban a 7., helyen, közel 7 tizedes hátrányban nem érzi magát biztonságban. Vagy a csapat őt.

Egész hétvégén gyengélkednek viszont az elmúlt futamokon nagy javulásuknak örülök Alpine-ok. Alonso és Ocon jelenleg egyaránt kiesőhelyen állnak, pedig Schumacher hiánya miatt a Q1-ben csak négy hely kiadó.

Leclerc a sisakján Louis Chiron, a Monacói Nagydíj 1931-es győztese előtt tiszteleg. Máig ő az egyetlen monacói állampolgár, akinek sikerült megnyernie a versenyt, Leclerc pedig arra hajt, hogy a nyomdokaiba lépjen.

És Bottas az első, aki a hétvége során bement 1:11 alá: 1:10,938. A többség még nem is hajtott a bokszba a kezdés óta, egyhuzamban a pályán vannak, nagy a forgatag.

Norris visszavette a vezetést egy pillanatra, majd Verstappen állt az élre. A Ferrarik most a 3-4. helyen, mögöttük Hamilton és Perez.

Raikkönen tett egy füstös látogatást az 1-es kanyar bukóterében.

De máris hatalmas átrendeződés az élen, most Sainz vezet Verstappen, Bottas és Stroll előtt. Vannak, akik több gyorskört is lepakolnak a pályára egymás után.

A Ferrarik is lassú körrel kezdenek, az élen Norris, mögötte Raikkönen. Utolsóként Vettel is kihajtott a bokszból.

A Mercedesek két felvezető kört futnak, és előttük Russell is azt jelezte, hogy egy kör alatt "nem készültek fel" rendesen az abroncsok.

Vettel vár a legtovább a pályára hajtással, miközben az első mért körök már be is futottak Raikkönen és a Williamsek vezetésével.

Indul az idei legkiszámíthatatlanabb időmérő, amelyen őszintén lehetetlen megjósolni, a Red Bull, a Ferrari vagy a Mercedes szerez-e pole-t! (Esetleg valaki más?)

Közben a Haasnál korábbi versenyzőjüket, Romain Grosjeant nézik a tévén, aki a francia Canal+ számára szakért éppen.

Bár Schumacher kimarad, a mai edzés másik balesetezője, Nicholas Latifi ott lesz az időmérőn, a Williams szerelői ugyanis pár perccel a start előtt sikeresen helyrehozták az autót.

30% valószínűséggel jósolják az esőt az időmérő előttünk álló egy órájára. A szabadedzésen ez 40% volt, és ott sem esett. De persze tudjuk, a valószínűségek nem úgy működnek, hogy ebből tutibiztosan száraz időmérő következzen!

1:10,166 volt Hamilton pole-pozíciós ideje két éve, amikor legutóbb itt járt az F1. Eddig 1:11,294 a hétvége legjobbja, az autók idénre történt lassítása miatt nem biztos, hogy megdől a rekord.

Az már biztos, hogy Mick Schumacher nem fog tudni részt venni élete első monacói F1-es időmérőjén. A Haast a mai szabadedzés hajrájában annyira összetörte a német, hogy azt már nem volt idő helyrehozni. 

15 órakor startol a Monacói Nagydíj időmérője, amit ezen a pályán - tudva, hogy vasárnap a futam képes vonatozássá válni - egyesek a hétvége főattrakciójának is tekintenek. A Ferrari szabadedzéseken látott meglepően erős formája miatt a vörösök rajongói is bizakodhatnak, ugyanis ha sikerül átmenteni a formát, akkor ebből akár egy első soros rajthely is kisülhet Carlos Sainznak és/vagy Charles Leclerc-nek.