Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 18. hétfő
Élő cikkek

Így lett bajnok a Mercedes Japánban

Reggel 7-kor a versennyel folytatódik a rendhagyó suzukai program. A ferrarisok magukat is meglepték az első rajtsor megszerzésével. Folyamatosan frissülő közvetítésünkkel követjük az eseményeket.

Jó reggelt olvasóinknak! Azoknak, akik 7-re állították ébresztőiket, hogy biztosan lássák a futamot, van egy rossz hírünk: a Japán Nagydíj vasárnapra halasztott időméről edzéséről lemaradtak. A magyar idő szerint 3-kor kezdődő kvalifikáción Sebastian Vettel visszatért az első rajtkockába, Leclerc-t, Bottast és Hamiltont előzte meg. Bővebben itt lehet olvasni róla.

A Williamsre és Haasra is kemény munka vár a Q1-es balesetek után. Kubica autóján teljes karosszériát cserél csapata, Magnussenében váltót. A lengyel pilóta a bokszutcából indul, a dán az utolsó helyről.

Elkezdődött a felvezető kör. Gyors információ: Vettel és Hamilton egyaránt 4 alkalommal győzött Suzukában. (A brit Fujiban is nyert egyszer Japán Nagydíjat.)

Fantasztikus rajt Bottastól, a harmadik helyről az elsőre jött ugrott! Verstappen és Leclerc összeért, a holland kicsúszott a fűre az első kanyarban.

A visszajátszásból kiderül, hogy Leclerc lesodródott ívéről, az ő hibája volt az ütközés. Első szárnyának bal fele lóg és szikrázik.

Leclerc a 4. körig várt a szárnycserére, Hamilton a pályán nem tudta megelőzni. A sérült véglap az előző körben leszakadt, Hamilton eltalálta, a Mercedes egyik tükrét le is törte.

A stewardok nem vizsgálják Leclerc és Verstappen balesetét – a hollandot meghökkentette a hír, ő egyértelműen a ferrarist hibáztatja.

Újabb kontakt, Albon és Norris ütközött, a McLaren a bokszba kényszerült.

Bottas, Vettel, Hamilton, Sainz, Albon és Gasly az első hat helyen. Verstappan a 16., Leclerc a 17. helyen tart. A monacói autójáról a bal tükör is leszakadt.

Ritkán látunk ilyet: a versenybírák úgy döntöttek, mégis vizsgálják Leclerc és Verstappen ütközését. A monacói eközben túljutott a hollandon, aki szenved a megrongált Red Bull-lal.

Közben Vettelt is vizsgálják, aki a gyanú szerint kiugrott a rajtnál. Ha büntetést kap, ennyi a Ferrari ígéretes versenyéről az első sorból, és jó esély lesz a Mercedes újabb kettős sikerére.

Bottas 4 másodperc előnnyel vezet, de ő sem hibátlan, a hajtűben egy elfékezést mutatott be.

Megjött a felügyelők álláspontja: Vettel nem ugrott ki, nincs büntetés.

A visszajátszásból úgy tűnik, hogy Vettel valóban bemozdult, de olyan kis mértékben, hogy még a rajtkockán és szenzorok érzékelési pontján belül maradt. Emiatt nem kapott szankciót, de büntette saját magát, hiszen a lámpák kialvását rosszul kapta el, így előzte meg egy sorral hátrébbról Bottas.

Forgalom a Red Bull bokszában: a 15. körben Verstappen feladta versenyét, a következőben Albon a pontszerzők közül elsőként teljesítette menetrend szerinti kiállását.

A 17. és 18. körben az első két helyezett is kiállt. Vettel lágyra lágyat kapott, tehát két kiállást tervez a csapat, Bottas közepes keveréket. A finn hatalmas, 8 másodperc feletti előnnyel tért vissza a némethez képest.

Újabb fejlemény Leclerc és Verstappen ügyében, a vizsgálatot csak a futam után folytatják. A monacói már a hetedik helyen tart.

Hamilton helyzete nem könnyű: Bottasszal és Vettellel ellentétben egy kiállást terveztek számára, de kérdéses, kihúzzák-e közepes abroncsai közel 30 körön át. A harmadik helyen 9 másodperccel halad Vettel mögött.

A 26. körben Leclerc teljesítette második kiállását. Lágy keveréket kapott a futam hátralevő felére, a 12. helyre esett vissza.

Egyetlen versenyző nem állt ki eddig: a közepesen rajtoló Ricciardo, aki az ötödik helyen halad.

Az ausztrál is kiállt, mindenki járt a bokszban. Így áll most, a 31. körben a pontszerzők sorrendje:

Vettel teljesítette második kiállását, közepes keveréket kapott, visszaesett a harmadik helyre. A két Mercedes most az első két pozícióban.

Leclerc bevállalósan tette belülre autóját Gasly mellé a Spoonban, a franciának is észnél kellett lennie – a hatodik helyért ment a csata.

Hamilton vezet, miután Bottas teljesítette második kiállását. Virtuálisan a brit a második helyért van harcban Vettellel, ő azonban azt kérdezte csapatrádión, hogyan szállhat harcba a győzelemért.

Bár úgy tűnt, az élen álló Hamilton kihúzza a végéig egy kiállással, 10 körrel a vége előtt bejött második kiállására. Így visszaesett a harmadik helyre, lágy abroncsokon azonban sokkal gyorsabb lesz az előtte haladó Vettelnél.

Kissé merész javaslatot tett a Ferrari Leclerc-nek: álljon ki friss gumikért, hogy rámehessen a leggyorsabb körre. Ebben az esetben azonban hat autót kellene megelőznie, miközben jelenleg a hetedik Gasly 20 másodperccel van mögötte, biztosan nem fenyegeti leintésig.

Hamilton kétszer egymás után megfutotta a leggyorsabb kört, második nekifutásra 1:30,983-mal. Gyakorlatilag már utol is érte Vettelt.

Leclerc-t végül kihívták, 6 körrel a leintés előtt. A pár plusz kör tempója mellett azt jelentette, hogy visszajött a 6. pozícióba, így kényelmesen koncentrálhat a leggyorsabb körre.

Az 53-ból 49. körben Hamilton továbbra is Vettel mögött DRS-távolságon belül. Nagy forgalomban kell lavírozniuk, fogy az idő Hamilton számára.

Az 51. körben újra összecsap a két versenyző a célegyenesben: mivel az előtte haladó lekörözött Toro Rosso miatt Vettel is nyitotta a DRS-t, Hamilton újból kudarcot vallott.

Gyors számolgatás után kiderül, hogy ha Hamilton nem előz, a Mercedes konstruktőri ünneplése azon múlik, hogy Leclerc megfutja-e a leggyorsabb kört. Jelenleg az időeredmény Hamilton neve mellett szerepel…

Ha lehet hinni a grafikonnak, Hamilton egészen elkoptatta az abroncsait. Az utolsó kör maradt hátra…

Az utolsó körben, a 2-es kanyarban Perez a falba csúszott a Racing Pointtal. Vettel és Hamilton elment mellette, így nem zavarja meg csatájukat.

Bottas megnyeri a Japán Nagydíjat, Vettel kivédekezte a második pozíciót!

A finn szezonjának harmadik győzelmét szerezte, majdnem fél évvel a bakui siker után.

A leggyorsabb kör Hamiltonnál maradt, így a Mercedes konstruktőri világbajnok 2019-ben!

A Japán Nagydíj végeredménye:

Olvastad már?