Nem került sor a vészforgatókönyv vészforgatókönyvére, azaz nem kellett a második szabadedzés eredménye alapján kihirdetni a rajtrácsot. Vasárnap reggelre a Hagibis tájfunnak már nyoma sem maradt Suzuka környékén (a vihar legcsúnyább része el is kerülte a régiót, Japán északibb részein azonban komoly pusztítást végzett), így minden további nélkül megrendezhették az időmérőt az elcsúsztatott időpontban, helyi idő szerint délelőtt 10 órakor. A pálya teljesen felszáradt, a felhők eltűntek, csak az erős szél maradt, ami az F1-es autók viselkedése szempontjából azért elég sokat számít.
A Q1 meglehetősen döcögősen kezdődött, a többségnek csak harmadik nekifutásra sikerült mért kört teljesítenie, mivel kétszer is piros zászló szakította meg az első perceket. Két baleset is történt a célegyenes bejáratánál: először Robert Kubica sodródott le a pályáról és törte össze a Williamst a külső ívhez nagyon közel elhelyezkedő korlátban, majd Kevin Magnussen csúszott ki ugyanott, de más módon, ő ugyanis egyszerűen megpördült, alighanem a szél hatására. Bár két kiesőhely ezzel elkelt, a Williams sorsát elkerülni nem tudó George Russell mellett két komoly tényező búcsúzott a középmezőnyből: Daniel Ricciardo és Sergio Perez.
Az első szakaszban még Charles Leclerc-é volt a legjobb köridő, a másodikra aztán már a Mercedesek magukhoz ragadták az irányítást Lewis Hamiltonnal és Valtteri Bottasszal. Itt, a Q2-ben Antonio Giovinazzi, Lance Stroll, Kimi Raikkönen, Danyiil Kvjat és a komoly műszaki hibával a bokszba sebességváltások nélkül visszahívott Nico Hülkenberg ragadt benn.
Ahogy az előző hónapban is láttuk már néhányszor, a Q3-ra aztán a Ferrari tudott új szintet lépni: az első gyorskörök során Vettel ugrott az élre Leclerc előtt, Bottasszal a legjobb Mercedes pedig fél másodperces hátrányban találta magát. A második körökre az első négyesből mindenki javítani tudott, ám a sorrend közöttük nem változott. Vettel Montreal után idei második pole-pozícióját szerezte, ami azt is jelenti, hogy folytatódik a Ferrari remek sorozta, amely a nyári szünet óta legyőzhetetlen az időmérőkön. Leclerc garantálta a teljes első sort a Scuderiának, a 2014 óta a suzukai szombatokat mindig uraló Mercedesek pedig a második sorba kényszerültek Bottas, Hamilton sorrendben. A Red Bulloké a harmadik sor, méghozzá különös koreográfiával, hiszen Max Verstappen és Alexander Albon ezredre azonos kört futottak. A páros sormintát a McLarenek folytatják a 7-8. helyen.
Mire leintették az időmérőt, a piros zászlók miatti csúszás okán már csak kevesebb mint három óra volt hátra a Japán Nagydíj rajtjáig. A csapatok menetrendje ezúttal alaposan eltér a megszokottól, nincs idő egy napon át elemezgetni az adatokat és a stratégiai variációkat, sőt egy óra múlva a versenyzőknek már a pilótaparádéra kell készülniük.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:27.064 | - |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:27.253 | 0.189 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:27.293 | 0.229 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:27.302 | 0.238 |
5 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:27.851 | 0.787 |
6 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:27.851 | 0.787 |
7 | Carlos Sainz Jr. | McLaren-Renault | 1:28.304 | 1.240 |
8 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:28.464 | 1.400 |
9 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:28.836 | 1.772 |
10 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:29.341 | 2.277 |
Q2 | ||||
11 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.254 | 2.190 |
12 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:29.345 | 2.281 |
13 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.358 | 2.294 |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Honda | 1:29.563 | 2.499 |
15 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:30.112 | 3.048 |
Q1 | ||||
16 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:29.822 | 2.758 |
17 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:30.344 | 3.280 |
18 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:30.364 | 3.300 |
19 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | - | - |
20 | Robert Kubica | Williams-Mercedes | - | - |