DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Élő cikkek

Így zajlott a Kanadai Nagydíj második edzése

Az első tréninget a Mercedesek uralták, de vajon péntek délután is kitart a fölényük Montrealban? Tartsatok velünk a szezon hetedik nagydíjhétvégéjének második gyakorlása során is!

Köszöntjük ismét Olvasóinkat, perceken belül kezdődik a Formula-1-es Kanadai Nagydíj második szabadedzése - mivel itthon ezt nem adja a tv, hatványozottan érdemes lesz velünk tartani a következő másfél órában, ha nem akartok semmiről lemaradni!

Mivel ez lesz a második edzés, józan paraszti ésszel kilogikázható, hogy egyet már teljesített a mezőny: ott bizony a Mercedesek óriási, csaknem egy másodperces fölényben voltak a Ferrarikkal és Max Verstappennel szemben. Aki szeretné, ide kattintva még gyorsan átfuthatja, mi is történt két és fél órája.

Továbbra is napsütéses az idő Montrealban, a hivatalos adatok szerint több mint húsz fokot melegedett az aszfalt az FP1 óta:

 

Elindult a második edzés, de egyelőre nem iszkoltak ki a versenyzők a pályára. 90 perc tehát az edzés, általában nagyjából féltávnál szokták futni az időmérős próbákat, aztán pedig a versenyszimulációkat.

Az első fecske Robert Kubica, ami nem is meglepő, hiszen az első edzésen még Nicholas Latifi ült az autójában, így ő még csak az első köröket fogja megtenni a hétvégén.

1:21,712 - ez az első kör, amit feljegyezhetünk ezen az edzésen. Lesz ez még gyorsabb is, Lewis Hamilton ennél kilenc másodperccel ment jobbat délelőtt.

Ha már Hamilton: az ötszörös világbajnok, címvédő, vb-éllovas és még jó pár jelzővel ellátható brit még javában osztogatta az imént az autogramokat a paddockban, szóval nem mostanában fog kihajtani a pályára. Tényleg nem kapkodják el, bár most már legalább Carlos Sainz szolidarizál Kubicával.

Vizuális bizonyíték Hamilton jófejségére:

 

Most már azért kezdenek ráeszmélni a versenyzők, hogy már tart az edzés, ráadásul elég szoros a csata az élen: Sainz 15 ezreddel vezet Alexander Albon előtt.

A Toro Rosso pilótája gyorsabb is lehetett volna, ha nem követi el a képen látható hibát:

Pályán a Ferrarik, élen a Ferrarik: 1:14,009-es idővel Charles Leclerc vezet Sebastian Vettel előtt. Más kérdés, hogy a Mercedesek egyelőre még várnak a kijövetellel.

Sebastian Vettel válaszolt: 27 ezredes hátrányból 43 ezredes előnyt varázsolt. Mögöttük jelenleg Sergio Perez a harmadik, de ennél érdekesebb, hogy az imént Kevin Magnussen abszolút legjobb első szektort is tudott villantani a Haasszal.

Úgy tűnik, a Red Bull-vállalat versenyzői szeretik átvágni a 7-8-as kanyart: Albon lentebb látható hibáját az anyaistállót képviselő Pierre Gasly is lemásolta.

Pályán a Mercedesek, s annak rendje és módja szerint az élre is ugrottak: Hamilton 1:12,938-cal vezet, Valtteri Bottas 284 ezredre tőle - viszont a finn a legkeményebb keveréken van, míg a brit a Ferrarikhoz hasonlatosan a közepesen.

Közben a Haas közlése szerint valamiféle gond volt Romain Grosjean orrkúpjával, de már orvosolták ezt, és pályára is gurult a francia.

 

Így most már csak Antonio Giovinazzi nem jött még ki a bokszból: létezik, hogy az Alfa Romeo még nem készült el az olasz által összetört autóval?

Hát így válaszolják meg minden kérdésemet! Az Alfa ebben a pillanatban rakta ki Twitterre, hogy még pár perc el fog telni, mire Giovinazzi kihajthat, elővigyázatosságból ugyanis váltót cserélnek az autójában.

 

Hopp, Hamilton eltalálta a falat! Jobb hátsó defekt a jutalma!

A 8-9-es kombinációban úszott el a Mercedes hátulja, és úgy tűnik, ott Kanadában néhány nappal előbbre hozták a pünkösdöt és a Szentlélek eljövetelét, mert nagyjából csak az tartotta az autón a jobb hátsó kereket.

Képen a kocc momentuma:

Közben már túljutottunk az edzés harmadán, szóval a rend kedvéért megmutatjuk az állást, úgyis rövidesen jönnek a lágy gumis időmérős felfutások:

És fel is kerültek a lágy gumik - na nézzük!

Az első próbálkozások után NEM a Mercedes vezet: Vettel 1:12,251-nél állította meg a stoppert, ezzel hat századdal megelőzte Bottast. Leclerc 122 ezredre a német csapattárstól - ha ez így maradna, még akár szoros is lehetne a dolog.

Leclerc tovább gyorsul, most 74 ezreddel ő vezet Vettel előtt. Ferrari 1-2: ezt az állást most biztosan leprintscreenelik Maranellóban!

Csak összehasonlításképp: Vettel pályacsúcsa tavalyról 1:10,764. Leclerc 1:12,177-es köre azért még 1,4 szekundumra van ettől. Közben Hamilton Mercedesét még jócskán szerelgetni kell a bokszban.

Az élmezőnyből még Verstappen adós Hamilton mellett egy igazán erős körrel, de talán most érkezik majd a holland.

Jött is Verstappen, de nem gyorskör lett belőle, hanem egy puszi a Bajnokok Falának: épp utolérte Gaslyt az utolsó kanyarban, és finoman megsimította a montreali pálya talán legismertebb pontját.

Egyelőre olybá tűnik, Verstappen nagyobb nyomot hagyott a fal Pirellijén, mint a fal Verstappenén:

 

GIF-esítve a Verstappen-kocc:

 

Közben Sainz feljött negyediknek a Ferrarik és Bottas mögé: a McLaren hátránya csak 376 ezred, ez igencsak ütős kör lehetett a spanyoltól!

Gasly fékezte el magát csúnyán az 1-es kanyar előtt - a francia egyelőre nem érzi a pályát, úgy is épp csak megelőzi Verstappent, hogy ő futott lágy gumis kört, míg csapattársa nem.

 

És akkor utolsóként Giovinazzi is megjelent a pályán. A legfrissebb infók szerint nem a versenyre szánt váltó volt az autójában a délelőtti baleset alkalmával, így a csere nem jár majd szankcióval.

Mostanra vélhetően leteltek az időmérős szimulációk, ahogy az edzés második harmada is, szóval itt az állás:

Az első szektorban Bottas, a másodikban és a harmadikban viszont Leclerc eddig a leggyorsabb:

 

Nico Hülkenberg panaszkodott a rádión, hogy gyorsan elkopott a lágy hátsó gumi, és már veszélyes vezetni az autót. Lehet, hogy a legpuhább keverék nem fogja sokáig bírni a versenyen sem...

Kevin Magnussen is panaszkodik az autó hátuljára - érdekes lesz ezt figyelni a hétvége további részében, mivel állítólag a futamon még a mainál is melegebb lehet.

Miközben a mezőny versenyszimuláció gyanánt hosszabb etapokat teljesít, érdemes megjegyezni, hogy a top 10-be befér jelenleg mindkét Racing Point és Renault is.

Hmm, a Sky Sports közvetítésében elhangzó információk szerint a ferrarisok is panaszkodnak a hátsó gumikra, pedig Vettel és Leclerc ráadásul közepes keveréken rója a köröket.

Necces pillanatok a bokszban:

Korrigálnom kell néhánnyal ezelőtti bejegyzésemet: csak Leclerc van a közepes keveréken, Vettel a lágyat nyüstöli. Már amennyire bírja még nyüstölni, ugyanis főként az 1:20-as tartományban mozognak a körei.

Uh, Grosjean és Stroll került a kelleténél közelebb egymáshoz az utolsó sikán előtt - a francia nem is felejtett el panaszkodni a valóban kissé kevés helyet hagyó hazai hősre.

Mindez képen - voltak ennél közelebb is egymáshoz...

Két fontos információ gyors egymásutánban: egyfelől a felügyelők vizsgálni fogják a Stroll-Grosjean randevút, másfelől a Mercedes közölte, hogy hiába próbáltak meg mindent, nem tudják időre megszerelni Hamilton autóját, így a brit számára idejekorán véget ért az FP2.

Bottas valamiféle törmelékre hajtott rá a hátsó egyenesben, amelyet aztán Leclerc autója elé "vetett", így a monacói is áthajtott rajta.

Vettel megnézte magának az utolsó sikánnál lévő bukóteret - lehet, hogy ez volt az edzés utolsó érdemi mozzanata, ugyanis lassan jön az utolsó perc is.

És valóban, ezzel lett vége a második montreali edzésnek. Leclerc, Vettel, Bottas a sorrend az élen bő egy tizeden belül, Sainz toronymagasan a középmezőny legjobbja, Hamilton hatodik a falkocc után, a Red Bullok nem kerültek be a top 10-be.

Kettős Ferrari-vezetéssel zárult tehát a péntek - íme, a teljes végeredmény:

Mi ezzel meg is köszönjük mostanra a figyelmeteket, folytatás szombaton 17 órától a harmadik, egyben utolsó szabadedzéssel, tartsatok akkor és addig is velünk!