Így zajlott a Kanadai Nagydíj második edzése
Köszöntjük ismét Olvasóinkat, perceken belül kezdődik a Formula-1-es Kanadai Nagydíj második szabadedzése - mivel itthon ezt nem adja a tv, hatványozottan érdemes lesz velünk tartani a következő másfél órában, ha nem akartok semmiről lemaradni!
Mivel ez lesz a második edzés, józan paraszti ésszel kilogikázható, hogy egyet már teljesített a mezőny: ott bizony a Mercedesek óriási, csaknem egy másodperces fölényben voltak a Ferrarikkal és Max Verstappennel szemben. Aki szeretné, ide kattintva még gyorsan átfuthatja, mi is történt két és fél órája.
Továbbra is napsütéses az idő Montrealban, a hivatalos adatok szerint több mint húsz fokot melegedett az aszfalt az FP1 óta:
FP2 WEATHER
— Formula 1 (@F1) 2019. június 7.
The track is more than 20 degrees up on the morning session#CanadianGP#F1 pic.twitter.com/XyLrJbLFDe
Elindult a második edzés, de egyelőre nem iszkoltak ki a versenyzők a pályára. 90 perc tehát az edzés, általában nagyjából féltávnál szokták futni az időmérős próbákat, aztán pedig a versenyszimulációkat.
Az első fecske Robert Kubica, ami nem is meglepő, hiszen az első edzésen még Nicholas Latifi ült az autójában, így ő még csak az első köröket fogja megtenni a hétvégén.
1:21,712 - ez az első kör, amit feljegyezhetünk ezen az edzésen. Lesz ez még gyorsabb is, Lewis Hamilton ennél kilenc másodperccel ment jobbat délelőtt.
Ha már Hamilton: az ötszörös világbajnok, címvédő, vb-éllovas és még jó pár jelzővel ellátható brit még javában osztogatta az imént az autogramokat a paddockban, szóval nem mostanában fog kihajtani a pályára. Tényleg nem kapkodják el, bár most már legalább Carlos Sainz szolidarizál Kubicával.
Vizuális bizonyíték Hamilton jófejségére:
Semáforo verde, pero tiempo para los últimos autógrafos https://t.co/hox3ih0ett #F1 #CanadianGPpic.twitter.com/KWjA493QfW
— SoyMotor.com (@SoyMotor) 2019. június 7.
Most már azért kezdenek ráeszmélni a versenyzők, hogy már tart az edzés, ráadásul elég szoros a csata az élen: Sainz 15 ezreddel vezet Alexander Albon előtt.
A Toro Rosso pilótája gyorsabb is lehetett volna, ha nem követi el a képen látható hibát:
Pályán a Ferrarik, élen a Ferrarik: 1:14,009-es idővel Charles Leclerc vezet Sebastian Vettel előtt. Más kérdés, hogy a Mercedesek egyelőre még várnak a kijövetellel.
Sebastian Vettel válaszolt: 27 ezredes hátrányból 43 ezredes előnyt varázsolt. Mögöttük jelenleg Sergio Perez a harmadik, de ennél érdekesebb, hogy az imént Kevin Magnussen abszolút legjobb első szektort is tudott villantani a Haasszal.
Úgy tűnik, a Red Bull-vállalat versenyzői szeretik átvágni a 7-8-as kanyart: Albon lentebb látható hibáját az anyaistállót képviselő Pierre Gasly is lemásolta.
Pályán a Mercedesek, s annak rendje és módja szerint az élre is ugrottak: Hamilton 1:12,938-cal vezet, Valtteri Bottas 284 ezredre tőle - viszont a finn a legkeményebb keveréken van, míg a brit a Ferrarikhoz hasonlatosan a közepesen.
Közben a Haas közlése szerint valamiféle gond volt Romain Grosjean orrkúpjával, de már orvosolták ezt, és pályára is gurult a francia.
The issues with Romain’s front nose cone are sorted - he’s out now on a fresh set of yellow mediums. #HaasF1 #CanadianGP #FP2 pic.twitter.com/PwlBBnCiVF
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2019. június 7.
Így most már csak Antonio Giovinazzi nem jött még ki a bokszból: létezik, hogy az Alfa Romeo még nem készült el az olasz által összetört autóval?
Hát így válaszolják meg minden kérdésemet! Az Alfa ebben a pillanatban rakta ki Twitterre, hogy még pár perc el fog telni, mire Giovinazzi kihajthat, elővigyázatosságból ugyanis váltót cserélnek az autójában.
Put the kettle on - it will be a few minutes before we see @Anto_Giovinazzi out on track.
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) 2019. június 7.
We're changing the gearbox on his car as a precaution#CanadianGP pic.twitter.com/RMQkoUauVM
Hopp, Hamilton eltalálta a falat! Jobb hátsó defekt a jutalma!
A 8-9-es kombinációban úszott el a Mercedes hátulja, és úgy tűnik, ott Kanadában néhány nappal előbbre hozták a pünkösdöt és a Szentlélek eljövetelét, mert nagyjából csak az tartotta az autón a jobb hátsó kereket.
Képen a kocc momentuma:
Közben már túljutottunk az edzés harmadán, szóval a rend kedvéért megmutatjuk az állást, úgyis rövidesen jönnek a lágy gumis időmérős felfutások:
És fel is kerültek a lágy gumik - na nézzük!
Az első próbálkozások után NEM a Mercedes vezet: Vettel 1:12,251-nél állította meg a stoppert, ezzel hat századdal megelőzte Bottast. Leclerc 122 ezredre a német csapattárstól - ha ez így maradna, még akár szoros is lehetne a dolog.
Leclerc tovább gyorsul, most 74 ezreddel ő vezet Vettel előtt. Ferrari 1-2: ezt az állást most biztosan leprintscreenelik Maranellóban!
Csak összehasonlításképp: Vettel pályacsúcsa tavalyról 1:10,764. Leclerc 1:12,177-es köre azért még 1,4 szekundumra van ettől. Közben Hamilton Mercedesét még jócskán szerelgetni kell a bokszban.
Az élmezőnyből még Verstappen adós Hamilton mellett egy igazán erős körrel, de talán most érkezik majd a holland.
Jött is Verstappen, de nem gyorskör lett belőle, hanem egy puszi a Bajnokok Falának: épp utolérte Gaslyt az utolsó kanyarban, és finoman megsimította a montreali pálya talán legismertebb pontját.
Egyelőre olybá tűnik, Verstappen nagyobb nyomot hagyott a fal Pirellijén, mint a fal Verstappenén:
Verstappen: "He golpeado el muro". Así ha quedado: https://t.co/hox3ih0ett #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/bcaxKg1DnV
— SoyMotor.com (@SoyMotor) 2019. június 7.
GIF-esítve a Verstappen-kocc:
Mi primera colonia, Chispas. #CANmovistarF1 pic.twitter.com/ljuXYfyWap
— F1 en Movistar+ (@movistar_F1) 2019. június 7.
Közben Sainz feljött negyediknek a Ferrarik és Bottas mögé: a McLaren hátránya csak 376 ezred, ez igencsak ütős kör lehetett a spanyoltól!
Gasly fékezte el magát csúnyán az 1-es kanyar előtt - a francia egyelőre nem érzi a pályát, úgy is épp csak megelőzi Verstappent, hogy ő futott lágy gumis kört, míg csapattársa nem.
¡Nuevo bloqueo de Gasly! https://t.co/hox3ih0ett #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/9FdM3v7Ii5
— SoyMotor.com (@SoyMotor) 2019. június 7.
És akkor utolsóként Giovinazzi is megjelent a pályán. A legfrissebb infók szerint nem a versenyre szánt váltó volt az autójában a délelőtti baleset alkalmával, így a csere nem jár majd szankcióval.
Mostanra vélhetően leteltek az időmérős szimulációk, ahogy az edzés második harmada is, szóval itt az állás:
Az első szektorban Bottas, a másodikban és a harmadikban viszont Leclerc eddig a leggyorsabb:
FASTEST SECTORS (60/90 MINS)
— Formula 1 (@F1) 2019. június 7.
One silver, two red, as we enter the final half hour of FP2#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/oxVu0ec8Z7
Nico Hülkenberg panaszkodott a rádión, hogy gyorsan elkopott a lágy hátsó gumi, és már veszélyes vezetni az autót. Lehet, hogy a legpuhább keverék nem fogja sokáig bírni a versenyen sem...
Kevin Magnussen is panaszkodik az autó hátuljára - érdekes lesz ezt figyelni a hétvége további részében, mivel állítólag a futamon még a mainál is melegebb lehet.
Miközben a mezőny versenyszimuláció gyanánt hosszabb etapokat teljesít, érdemes megjegyezni, hogy a top 10-be befér jelenleg mindkét Racing Point és Renault is.
Hmm, a Sky Sports közvetítésében elhangzó információk szerint a ferrarisok is panaszkodnak a hátsó gumikra, pedig Vettel és Leclerc ráadásul közepes keveréken rója a köröket.
Necces pillanatok a bokszban:
Korrigálnom kell néhánnyal ezelőtti bejegyzésemet: csak Leclerc van a közepes keveréken, Vettel a lágyat nyüstöli. Már amennyire bírja még nyüstölni, ugyanis főként az 1:20-as tartományban mozognak a körei.
Uh, Grosjean és Stroll került a kelleténél közelebb egymáshoz az utolsó sikán előtt - a francia nem is felejtett el panaszkodni a valóban kissé kevés helyet hagyó hazai hősre.
Mindez képen - voltak ennél közelebb is egymáshoz...
Két fontos információ gyors egymásutánban: egyfelől a felügyelők vizsgálni fogják a Stroll-Grosjean randevút, másfelől a Mercedes közölte, hogy hiába próbáltak meg mindent, nem tudják időre megszerelni Hamilton autóját, így a brit számára idejekorán véget ért az FP2.
Bottas valamiféle törmelékre hajtott rá a hátsó egyenesben, amelyet aztán Leclerc autója elé "vetett", így a monacói is áthajtott rajta.
Vettel megnézte magának az utolsó sikánnál lévő bukóteret - lehet, hogy ez volt az edzés utolsó érdemi mozzanata, ugyanis lassan jön az utolsó perc is.
És valóban, ezzel lett vége a második montreali edzésnek. Leclerc, Vettel, Bottas a sorrend az élen bő egy tizeden belül, Sainz toronymagasan a középmezőny legjobbja, Hamilton hatodik a falkocc után, a Red Bullok nem kerültek be a top 10-be.
Kettős Ferrari-vezetéssel zárult tehát a péntek - íme, a teljes végeredmény:
Mi ezzel meg is köszönjük mostanra a figyelmeteket, folytatás szombaton 17 órától a harmadik, egyben utolsó szabadedzéssel, tartsatok akkor és addig is velünk!