DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
19:53

Köszöntjük ismét Olvasóinkat, perceken belül kezdődik a Formula-1-es Kanadai Nagydíj második szabadedzése - mivel itthon ezt nem adja a tv, hatványozottan érdemes lesz velünk tartani a következő másfél órában, ha nem akartok semmiről lemaradni!

Mi ezzel meg is köszönjük mostanra a figyelmeteket, folytatás szombaton 17 órától a harmadik, egyben utolsó szabadedzéssel, tartsatok akkor és addig is velünk!

Kettős Ferrari-vezetéssel zárult tehát a péntek - íme, a teljes végeredmény:

És valóban, ezzel lett vége a második montreali edzésnek. Leclerc, Vettel, Bottas a sorrend az élen bő egy tizeden belül, Sainz toronymagasan a középmezőny legjobbja, Hamilton hatodik a falkocc után, a Red Bullok nem kerültek be a top 10-be.

Vettel megnézte magának az utolsó sikánnál lévő bukóteret - lehet, hogy ez volt az edzés utolsó érdemi mozzanata, ugyanis lassan jön az utolsó perc is.

Bottas valamiféle törmelékre hajtott rá a hátsó egyenesben, amelyet aztán Leclerc autója elé "vetett", így a monacói is áthajtott rajta.

Két fontos információ gyors egymásutánban: egyfelől a felügyelők vizsgálni fogják a Stroll-Grosjean randevút, másfelől a Mercedes közölte, hogy hiába próbáltak meg mindent, nem tudják időre megszerelni Hamilton autóját, így a brit számára idejekorán véget ért az FP2.

Mindez képen - voltak ennél közelebb is egymáshoz...

Uh, Grosjean és Stroll került a kelleténél közelebb egymáshoz az utolsó sikán előtt - a francia nem is felejtett el panaszkodni a valóban kissé kevés helyet hagyó hazai hősre.

Korrigálnom kell néhánnyal ezelőtti bejegyzésemet: csak Leclerc van a közepes keveréken, Vettel a lágyat nyüstöli. Már amennyire bírja még nyüstölni, ugyanis főként az 1:20-as tartományban mozognak a körei.

Necces pillanatok a bokszban:

Hmm, a Sky Sports közvetítésében elhangzó információk szerint a ferrarisok is panaszkodnak a hátsó gumikra, pedig Vettel és Leclerc ráadásul közepes keveréken rója a köröket.

Miközben a mezőny versenyszimuláció gyanánt hosszabb etapokat teljesít, érdemes megjegyezni, hogy a top 10-be befér jelenleg mindkét Racing Point és Renault is.

Kevin Magnussen is panaszkodik az autó hátuljára - érdekes lesz ezt figyelni a hétvége további részében, mivel állítólag a futamon még a mainál is melegebb lehet.

Nico Hülkenberg panaszkodott a rádión, hogy gyorsan elkopott a lágy hátsó gumi, és már veszélyes vezetni az autót. Lehet, hogy a legpuhább keverék nem fogja sokáig bírni a versenyen sem...

Az első szektorban Bottas, a másodikban és a harmadikban viszont Leclerc eddig a leggyorsabb:

 

Mostanra vélhetően leteltek az időmérős szimulációk, ahogy az edzés második harmada is, szóval itt az állás:

És akkor utolsóként Giovinazzi is megjelent a pályán. A legfrissebb infók szerint nem a versenyre szánt váltó volt az autójában a délelőtti baleset alkalmával, így a csere nem jár majd szankcióval.

Gasly fékezte el magát csúnyán az 1-es kanyar előtt - a francia egyelőre nem érzi a pályát, úgy is épp csak megelőzi Verstappent, hogy ő futott lágy gumis kört, míg csapattársa nem.

 

Közben Sainz feljött negyediknek a Ferrarik és Bottas mögé: a McLaren hátránya csak 376 ezred, ez igencsak ütős kör lehetett a spanyoltól!

GIF-esítve a Verstappen-kocc:

 

Egyelőre olybá tűnik, Verstappen nagyobb nyomot hagyott a fal Pirellijén, mint a fal Verstappenén:

 

Jött is Verstappen, de nem gyorskör lett belőle, hanem egy puszi a Bajnokok Falának: épp utolérte Gaslyt az utolsó kanyarban, és finoman megsimította a montreali pálya talán legismertebb pontját.

Az élmezőnyből még Verstappen adós Hamilton mellett egy igazán erős körrel, de talán most érkezik majd a holland.

Csak összehasonlításképp: Vettel pályacsúcsa tavalyról 1:10,764. Leclerc 1:12,177-es köre azért még 1,4 szekundumra van ettől. Közben Hamilton Mercedesét még jócskán szerelgetni kell a bokszban.

Leclerc tovább gyorsul, most 74 ezreddel ő vezet Vettel előtt. Ferrari 1-2: ezt az állást most biztosan leprintscreenelik Maranellóban!

Az első próbálkozások után NEM a Mercedes vezet: Vettel 1:12,251-nél állította meg a stoppert, ezzel hat századdal megelőzte Bottast. Leclerc 122 ezredre a német csapattárstól - ha ez így maradna, még akár szoros is lehetne a dolog.

És fel is kerültek a lágy gumik - na nézzük!

Közben már túljutottunk az edzés harmadán, szóval a rend kedvéért megmutatjuk az állást, úgyis rövidesen jönnek a lágy gumis időmérős felfutások:

Képen a kocc momentuma:

A 8-9-es kombinációban úszott el a Mercedes hátulja, és úgy tűnik, ott Kanadában néhány nappal előbbre hozták a pünkösdöt és a Szentlélek eljövetelét, mert nagyjából csak az tartotta az autón a jobb hátsó kereket.

Hopp, Hamilton eltalálta a falat! Jobb hátsó defekt a jutalma!

Hát így válaszolják meg minden kérdésemet! Az Alfa ebben a pillanatban rakta ki Twitterre, hogy még pár perc el fog telni, mire Giovinazzi kihajthat, elővigyázatosságból ugyanis váltót cserélnek az autójában.

 

Így most már csak Antonio Giovinazzi nem jött még ki a bokszból: létezik, hogy az Alfa Romeo még nem készült el az olasz által összetört autóval?

Közben a Haas közlése szerint valamiféle gond volt Romain Grosjean orrkúpjával, de már orvosolták ezt, és pályára is gurult a francia.

 

Pályán a Mercedesek, s annak rendje és módja szerint az élre is ugrottak: Hamilton 1:12,938-cal vezet, Valtteri Bottas 284 ezredre tőle - viszont a finn a legkeményebb keveréken van, míg a brit a Ferrarikhoz hasonlatosan a közepesen.

Úgy tűnik, a Red Bull-vállalat versenyzői szeretik átvágni a 7-8-as kanyart: Albon lentebb látható hibáját az anyaistállót képviselő Pierre Gasly is lemásolta.

Sebastian Vettel válaszolt: 27 ezredes hátrányból 43 ezredes előnyt varázsolt. Mögöttük jelenleg Sergio Perez a harmadik, de ennél érdekesebb, hogy az imént Kevin Magnussen abszolút legjobb első szektort is tudott villantani a Haasszal.

Pályán a Ferrarik, élen a Ferrarik: 1:14,009-es idővel Charles Leclerc vezet Sebastian Vettel előtt. Más kérdés, hogy a Mercedesek egyelőre még várnak a kijövetellel.

A Toro Rosso pilótája gyorsabb is lehetett volna, ha nem követi el a képen látható hibát:

Most már azért kezdenek ráeszmélni a versenyzők, hogy már tart az edzés, ráadásul elég szoros a csata az élen: Sainz 15 ezreddel vezet Alexander Albon előtt.

Vizuális bizonyíték Hamilton jófejségére:

 

Ha már Hamilton: az ötszörös világbajnok, címvédő, vb-éllovas és még jó pár jelzővel ellátható brit még javában osztogatta az imént az autogramokat a paddockban, szóval nem mostanában fog kihajtani a pályára. Tényleg nem kapkodják el, bár most már legalább Carlos Sainz szolidarizál Kubicával.

1:21,712 - ez az első kör, amit feljegyezhetünk ezen az edzésen. Lesz ez még gyorsabb is, Lewis Hamilton ennél kilenc másodperccel ment jobbat délelőtt.

Az első fecske Robert Kubica, ami nem is meglepő, hiszen az első edzésen még Nicholas Latifi ült az autójában, így ő még csak az első köröket fogja megtenni a hétvégén.

Elindult a második edzés, de egyelőre nem iszkoltak ki a versenyzők a pályára. 90 perc tehát az edzés, általában nagyjából féltávnál szokták futni az időmérős próbákat, aztán pedig a versenyszimulációkat.

Továbbra is napsütéses az idő Montrealban, a hivatalos adatok szerint több mint húsz fokot melegedett az aszfalt az FP1 óta:

 

Mivel ez lesz a második edzés, józan paraszti ésszel kilogikázható, hogy egyet már teljesített a mezőny: ott bizony a Mercedesek óriási, csaknem egy másodperces fölényben voltak a Ferrarikkal és Max Verstappennel szemben. Aki szeretné, ide kattintva még gyorsan átfuthatja, mi is történt két és fél órája.