DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 21. kedd
Élő cikkek

Így telt a Kínai Nagydíj második szabadedzése

Vettel a Mercedest, Hamilton a Ferrarit tartja esélyesnek Kínában: mit hoz a szezon harmadik versenye? A második szabadedzésen talán okosabbak leszünk – folyamatosan frissülő közvetítés.

Jó reggelt kívánunk az olvasóknak – az első szabadedzésről nem készítettünk élő közvetítést, mivel hajnali 4 órakor kezdődött, a 8 órakor startoló második tréningről (ez Sanghajban 14 órának felel meg) azonban szokásos módon folyamatosan közvetítjük a történéseket és információkat.

Az első szabadedzésen Lewis Hamilton futotta a legjobb kört Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas előtt. A Mercedes azonban lágy, a Ferrari ultralágy gumikat használt, ami a németek egyértelmű fölényére utal. Részletesebben az első szabadedzésről itt.

Kezdetét vette a 90 perces edzés, az első autók – a két Haas – már a pályán.

Néhány információ az időjárásról: 40 % az esélye, hogy esni fog az eső a szabadedzés végéig.

Most nem kellett sokáig várni az első gyorskörre, Grosjean 1:36,927-et teljesített.

Záporoznak a legjobb körök, most 1:36,014-gyel Hülkenberg a leggyorsabb. Rajta kívül a két Haas, két Sauber és két Toro Rosso rendelkezik mért idővel.

Probléma a Ferrarinál: „Gond van, Kimi, boksz” – hangzott a sürgető üzenet a csapatrádióban, aminek a finn rögtön eleget tett.

Hamilton 1:34,179-cel az élen, mögötte Bottas és Verstappen. Már csak Raikkönennek nincs mért köre, habár a finn is elhagyta a bokszot.

A finn is feliratkozott, harmadik helyre jött fel a két Mercedes mögé.

Most már Vettel a harmadik pozícióban, csupán 0,231 másodpercre Hamiltontól, ráadásul nem lágy, hanem közepes abroncson.

Hamilton ezzel a kisebb hibával futotta meg továbbra is legjobb körét. Az első szabadedzésen 1:33,999-et futott.

Raikkönen gyorsul a lágy abronccsal, második helyen, csupán 0,132 másodpercre Hamiltontól.

Raikkönen most a vezetést is átvette, 1:34,063 az edzés új legjobb köre.

Felkerülnek az ultralágyak: 1:34,2-vel Hülkenberg a harmadik, de Hamilton is feltette a legpuhább keveréket, és épp egy óriási kört teljesít.

1:33,482 a hétvége új legjobb ideje Hamiltontól.

30 perc elteltével így áll a szabadedzés:

Bottas csupán 33 ezreddel volt lassabb Hamiltonnál ultralágyon. A Ferrarik és Red Bullok még nem használták a legpuhább keveréket.

Gondok a Williamsnél: Stroll megpördült, Szirotkin tükréből kiesett az üveg.

Verstappen, aztán Vettel is befejezte ultralágyas gyorskörét, mindketten a harmadik helyre jöttek fel. A német 0,108 másodperccel marad le Hamiltontól.

Grosjean szintén elszenvedett egy megpördülést, a 11-es kanyarban.

A mezőnyből utolsóként Raikkönen is teljesített egy kört ultralágy gumin: második helyen a finn, mindössze 0,007 másodpercre Hamiltontól.

Hamilton és Raikkönen mögött Bottas, Vettel és Verstappen áll.

Ricciardo ultralágyas köre csupán 9. pozíciót ért 1 másodperc hátrányban, Hülkenberg, Magnussen és Sainz is a Red Bull-os előtt.

A pilóták közel fele visszatért a bokszba, a többiek használt ultralágy abroncson teljesítenek többkörös etapokat. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg már nem sok gyors köridőt fogunk látni.

Használt ultralágy gumin, de magas üzemanyagszinttel köröz szinte a teljes mezőny – a köridők több másodperccel lassabbak a legjobbaknál.

Fontos kitapasztalni, mennyire tartós az ultralágy abroncs, hiszen sokkal lágyabb és gyorsabb, mint a másik két elérhető keverék, a közepes és lágy (a szuperlágy Kínában kimarad). Várhatóan számos versenyző ezen fog rajtolni a futamon.

Vandoorne az egyetlen, aki lágy gumin rója a köröket. A McLaren pilótája is kipróbálta a szuperlágyat, de csupán 3 kör erejére.

Így áll 60 perc elteltével a második edzés. Ez a sorrend már nem nagyon fog módosulni a végéig:

Az előrejelzés szerint 9:15-kor el fog eredni az eső.

A legjobb szektoridőkön elosztozik az első három versenyző.

Az ultralágy után más keverékeket is kipróbálnak a pilóták, szimulálva a versenykörülményeket: Hamilton és Raikkönen most lágy, Vettel és Bottas közepes keveréken halad.

„A mikrofonod nagyon rosszul működik, nehéz megérteni” – válaszolt a Renault Hülkenberg recsegő-ropogó hangjára, amiből semmit nem lehetett érteni.

Vandoorne félreállt a McLarennel a pálya elején: a csapatrádió alapján rosszul rögzíthették a kereket…

Charlie Whiting épp a hétvége előtt jegyezte meg, hogy feltűnő, mennyi a bokszutcai probléma idén: Bahreinben a Ferrari balesete, Melbourne-ben a két Haas kiesése rosszul rögzített kerék miatt.

Időközben elkezdett esni az eső a sanghaji pályán, nedvesedik az aszfalt.

 Mindenki tér vissza a bokszba, a kevésbé tapadó pályán Ericsson elfékezte magát.

Verstappen is visszatért a bokszba, Stroll magányosan körözget a nyálkás pályán.

Azt lehetett várni, hogy az eső véget vet az edzésnek, de valaki mindig a pályán van: Stroll visszatért, Alonso és a két Force India azonban köztes abroncson elhagyta a bokszot az utolsó pár percre.

Most már valóban véget ért az edzés, kockás zászlóval leintették. Ocon intermediate abronccsal 18 másodperccel lassabb kört teljesített Hamilton első idejénél.

Ezzel az eredménnyel ért véget a második szabadedzés.

Ericsson a végén még megpördült a vizes pályán.

Köszönjük a figyelmet, természetesen a nap folyamán az oldalon elolvashatjátok, melyik versenyző hogyan nyilatkozott!