DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
08:31

30 perc elteltével így áll a szabadedzés:

Köszönjük a figyelmet, természetesen a nap folyamán az oldalon elolvashatjátok, melyik versenyző hogyan nyilatkozott!

Ericsson a végén még megpördült a vizes pályán.

Ezzel az eredménnyel ért véget a második szabadedzés.

Most már valóban véget ért az edzés, kockás zászlóval leintették. Ocon intermediate abronccsal 18 másodperccel lassabb kört teljesített Hamilton első idejénél.

Azt lehetett várni, hogy az eső véget vet az edzésnek, de valaki mindig a pályán van: Stroll visszatért, Alonso és a két Force India azonban köztes abroncson elhagyta a bokszot az utolsó pár percre.

Verstappen is visszatért a bokszba, Stroll magányosan körözget a nyálkás pályán.

 Mindenki tér vissza a bokszba, a kevésbé tapadó pályán Ericsson elfékezte magát.

Időközben elkezdett esni az eső a sanghaji pályán, nedvesedik az aszfalt.

Charlie Whiting épp a hétvége előtt jegyezte meg, hogy feltűnő, mennyi a bokszutcai probléma idén: Bahreinben a Ferrari balesete, Melbourne-ben a két Haas kiesése rosszul rögzített kerék miatt.

Vandoorne félreállt a McLarennel a pálya elején: a csapatrádió alapján rosszul rögzíthették a kereket…

„A mikrofonod nagyon rosszul működik, nehéz megérteni” – válaszolt a Renault Hülkenberg recsegő-ropogó hangjára, amiből semmit nem lehetett érteni.

Az ultralágy után más keverékeket is kipróbálnak a pilóták, szimulálva a versenykörülményeket: Hamilton és Raikkönen most lágy, Vettel és Bottas közepes keveréken halad.

A legjobb szektoridőkön elosztozik az első három versenyző.

Az előrejelzés szerint 9:15-kor el fog eredni az eső.

Így áll 60 perc elteltével a második edzés. Ez a sorrend már nem nagyon fog módosulni a végéig:

Vandoorne az egyetlen, aki lágy gumin rója a köröket. A McLaren pilótája is kipróbálta a szuperlágyat, de csupán 3 kör erejére.

Fontos kitapasztalni, mennyire tartós az ultralágy abroncs, hiszen sokkal lágyabb és gyorsabb, mint a másik két elérhető keverék, a közepes és lágy (a szuperlágy Kínában kimarad). Várhatóan számos versenyző ezen fog rajtolni a futamon.

Használt ultralágy gumin, de magas üzemanyagszinttel köröz szinte a teljes mezőny – a köridők több másodperccel lassabbak a legjobbaknál.

A pilóták közel fele visszatért a bokszba, a többiek használt ultralágy abroncson teljesítenek többkörös etapokat. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg már nem sok gyors köridőt fogunk látni.

Ricciardo ultralágyas köre csupán 9. pozíciót ért 1 másodperc hátrányban, Hülkenberg, Magnussen és Sainz is a Red Bull-os előtt.

Hamilton és Raikkönen mögött Bottas, Vettel és Verstappen áll.

A mezőnyből utolsóként Raikkönen is teljesített egy kört ultralágy gumin: második helyen a finn, mindössze 0,007 másodpercre Hamiltontól.

Grosjean szintén elszenvedett egy megpördülést, a 11-es kanyarban.

Verstappen, aztán Vettel is befejezte ultralágyas gyorskörét, mindketten a harmadik helyre jöttek fel. A német 0,108 másodperccel marad le Hamiltontól.

Gondok a Williamsnél: Stroll megpördült, Szirotkin tükréből kiesett az üveg.

Bottas csupán 33 ezreddel volt lassabb Hamiltonnál ultralágyon. A Ferrarik és Red Bullok még nem használták a legpuhább keveréket.

1:33,482 a hétvége új legjobb ideje Hamiltontól.

Felkerülnek az ultralágyak: 1:34,2-vel Hülkenberg a harmadik, de Hamilton is feltette a legpuhább keveréket, és épp egy óriási kört teljesít.

Raikkönen most a vezetést is átvette, 1:34,063 az edzés új legjobb köre.

Raikkönen gyorsul a lágy abronccsal, második helyen, csupán 0,132 másodpercre Hamiltontól.

Hamilton ezzel a kisebb hibával futotta meg továbbra is legjobb körét. Az első szabadedzésen 1:33,999-et futott.

Most már Vettel a harmadik pozícióban, csupán 0,231 másodpercre Hamiltontól, ráadásul nem lágy, hanem közepes abroncson.

A finn is feliratkozott, harmadik helyre jött fel a két Mercedes mögé.

Hamilton 1:34,179-cel az élen, mögötte Bottas és Verstappen. Már csak Raikkönennek nincs mért köre, habár a finn is elhagyta a bokszot.

Probléma a Ferrarinál: „Gond van, Kimi, boksz” – hangzott a sürgető üzenet a csapatrádióban, aminek a finn rögtön eleget tett.

Záporoznak a legjobb körök, most 1:36,014-gyel Hülkenberg a leggyorsabb. Rajta kívül a két Haas, két Sauber és két Toro Rosso rendelkezik mért idővel.

Most nem kellett sokáig várni az első gyorskörre, Grosjean 1:36,927-et teljesített.

Néhány információ az időjárásról: 40 % az esélye, hogy esni fog az eső a szabadedzés végéig.

Kezdetét vette a 90 perces edzés, az első autók – a két Haas – már a pályán.

Az első szabadedzésen Lewis Hamilton futotta a legjobb kört Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas előtt. A Mercedes azonban lágy, a Ferrari ultralágy gumikat használt, ami a németek egyértelmű fölényére utal. Részletesebben az első szabadedzésről itt.

Jó reggelt kívánunk az olvasóknak – az első szabadedzésről nem készítettünk élő közvetítést, mivel hajnali 4 órakor kezdődött, a 8 órakor startoló második tréningről (ez Sanghajban 14 órának felel meg) azonban szokásos módon folyamatosan közvetítjük a történéseket és információkat.