Így zajlott a Malajziai Nagydíj harmadik szabadedzése
Napsütéses F1-es reggelt mindenkinek, hamarosan kezdődik a Malajziai Nagydíj harmadik szabadedzése, melyet élőben követhettek figyelemmel a Formula.hu-n!
A nap eddigi legnagyobb eseménye a Red Bullnál zajló ünneplés volt, Max Verstappen ugyanis ma töltötte be 20. életévét - Isten Éltesse!
Némi infó az időjárásról:
Jelenleg elszórtan felhős az ég a sepangi pálya felett, de a pálya száraz. A levegő hőmérséklete 31,8, a pályáé 47,3 fok, amely sepangi viszonyokhoz képest alacsonynak számít.
Romain Grosjean örül, hiszen a Haas szerelői megfeszített munkával újjá varázsolták pénteken összetört VF-17-est, így készen áll arra, hogy behozza a lemaradást.
Hi, @RGrosjean
— Formula 1 (@F1) 2017. szeptember 30.
His crew have got his car prepped and ready for #FP3 #MalaysiaGP #F1 pic.twitter.com/yb1T0qsDCS
És íme a Haas autója - Grosjean szavaival fogalmazva: "Reméljük, ma a csatornafedelek a helyükön maradnak."
Let’s hear it for @RGrosjean’s crew!
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2017. szeptember 30.
His @Haas_Automation #VF17 prepped and ready for #FP3.
#HaasF1 pic.twitter.com/FN8bETmLtk
Helyi idő szerint 14 óra, elkezdődött a harmadik edzés!
A pályán már az első pillanatokban nagy a forgalom, a két Haas, a Sauberek, a McLarenek és Pierre Gasly zúg ki a bokszból.
Az Auto Motor und Sport kémfotóin jól látszik, hogy a Mercedes péntekhez képest eltérő kialakítású első szárnnyal próbálkozik a harmadik edzésen.
Mercedes back to back test in FP3 gave us a chance to nicely capture the slightly different shaped main plane on the frontwing. #AMuS #F1 pic.twitter.com/hy2kSis4qk
— Tobi Grüner (@tgruener) 2017. szeptember 30.
Raikkönen vibrációra panaszkodik csapatrádión, miközben az újonc Pierre Gasly elvéti az utolsó kanyar féktváját, de vissza tud jönni.
Romain Grosjeantól megkérdezi csapata, hogy helyén van-e az a bizonyos csatornafedél a 14-es kanyarban, a francia pedig jelez, hogy minden rendben.
Közben jönnek az első köridők: Raikkönen vezet, 1:32,665-tel, mögötte Valtteri Bottas hét tizedes hátrányban.
"Valamilyen műanyag ragadt a jobb első kerékre" - mondja Vettel, mérnöke szerint a bokszban szedett össze valamit.
"A stabilitással vannak problémáim" - panaszkodik Gasly, a Toro Rossónál viszont tudják a baj okát, és bokszba hívják a franciát.
Raikkönen a bokszban, Vettel két tizedre megközelíti őt a tabella élén.
Bottas is közeledett a finnhez, de még mindig több mint négy tized a hátránya - az élboly tagjai a szuperlágy abroncsokon köröznek/köröztek eddig.
Csaknem negyed óra után Lewis Hamilton az élre ugrik, 15 ezreddel Raikkönen előtt.
A mezőnyből eddig csak 13 pilóta futott mért kört, a két-két Sauber, Haas, McLaren és Felipe Massa egyelőre idő nélkül áll a tabella végén.
Lewis Hamilton újabb gyorskörével egy tizeddel elmarad saját legjobbjától.
Bottas újra a pályán, a Mercedes szerint a finn egy röpke teaszünetre állt meg a garázsban.
After a tiny stop for tea (trust us, Finns love tea) #VB77 rejoins the #FP3 party!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2017. szeptember 30.
Red shoes on, Silver Arrows shining!#MalaysiaGP #FP3 pic.twitter.com/OeMLwOnobY
A pilóták nem ódzkodnak a rázókövektől: az edzés elején Pierre Gasly, most Felipe Massa rongyolt át úgy a kerékvetőn, hogy egy elem lerepült az autójukról.
Sebastian Vettel kissé dühösen szállt ki az autójából, és vonult vissza a garázs kulisszái mögé - probléma a Ferrarinál?
A több mint 300 km/h-val hasító autók mellett mindig meglepő látvány egy hatalmas szappanbuborék...
Sárga zászló a pályán.
Fernando Alonso pördült meg az utolsó kanyarban.
Ködös update a Ferraritól: dolgoznak Vettel autóján.
Working on it #MalaysiaGP #FP3 pic.twitter.com/tdBX8ASHo5
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2017. szeptember 30.
Kevin Magnussen pánikszerűen panaszkodik az autójára, a Haas versenymérnöke pedig arra kérte a dánt, hogy lassítson le - a pilóta visszatért a bokszba.
Daniel Ricciardo az élen! A Red Bull-pilóta három lila szektort futott, és 448 ezredet pakolt oda Lewis Hamiltonnak.
Íme a mezőny sorrendje az edzés felénél:
Valtteri Bottas legutóbbi, 1:32.329-es köre csak a második helyre elég Daniel Ricciardo mögött, több mint két tizedes lemaradásban.
Sebastian Vettel ismét a pályán.
A német második etapját kezdi meg szuperlágyakon - jelenleg csak Carlos Sainz használja a sárga jelzésű lágy abroncsokat.
A születésnapos Verstappen kirándul egyet a pálya szélén - meglepő, mennyire összeszedett lett a mezőny a tegnap esés-kelés után.
Vettel visszatért, és az élre is állt, de Raikkönen pillanatokkal később újfent átvette a vezetést, 162 ezreddel csapattársa előtt. A német előnye öt tized Ricciardóval szemben.
"A különbség szörnyű volt" - panaszkodik Vettel, de vajon a kiengedésre utal?
"A fékpedál beesett a padlóig" - jön a következő rádióüzenet, immáron Jolyon Palmertől, aki az utolsó kanyarban csúszott ki, és azzal a lendülettel vissza is tért a bokszba.
Lewis Hamiltonnak nem akar összeállni egy jó kör, többször is belehibázott legutóbbi próbálkozásába, és hét tizeddel maradt el Raikkönentől.
Romain Grosjean nem fogja szívébe zárni a 14-es kanyart: tegnapi balesete helyszínén újból megpördült, de most vissza tudott térni.
A Haas szerint elektronikai probléma lépett fel a bokszban rostokoló Magnussen autójában.
Electrical problem still being investigated on @KevinMagnussen’s car - remains in the garage. #FP3
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2017. szeptember 30.
Még negyed óra van hátra az edzésből, jelenleg csak hat autó köröz a pályán.
Az élmezőnyből nem a Mercedesek, hanem Max Verstappen lemaradása a meglepő: a holland 1,2 másodperccel marad el Raikkönen legjobbjától.
Rendben, azt tudtuk, hogy a Mercedes tempó tekintetében verhetetlen lesz a hétvégén, ám a Sepangi pálya nem csak hosszú egyenesekből, és gyors kanyarokból áll...
A Pirelli mérései szerint a lágy abroncsok 8 tizeddel lassabbak a szuperlágyaknál - nyilvánvaló, hogy ez lesz az optimális választás az időmérőre, de lesz-e valaki, aki be fogja vállalni a mezőnyből őket?
Supersofts are around 0.8s quicker than the soft tyre, so should be the default choice for qualifying: unless anyone is feeling brave?
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 2017. szeptember 30.
Daniel Ricciardo több szempontból is esélyesnek tűnik ezen a hétvégén: a hosszú etapokon nagyon alacsony volt nála az abroncselhasználódás nála, ráadásul a pénteki esőben is gyorsnak bizonyult.
RIC had very low degradation on long runs yesterday, so he's a strong podium contender this weekend, also RBR quick in wet #F1
— James Allen (@Jamesallenonf1) 2017. szeptember 30.
A Mercedes pilótái eltérő aerodinamikai csomaggal futnak a harmadik edzésen, íme az eltérés:
A look at one of the differences between the Mercedes aero packages
— Sky Sports F1
SSF1: https://t.co/BNikV8W5jq
Blog: https://t.co/W4Jk8Z66xd #SkyF1 #F1 pic.twitter.com/lvZfVQAPQW
Az utolsó percekben mindenki a pályán, Stoffel Vandoorne remek idővel nyolcadiknak lövi be McLarenjét.
Előbb úgy tűnt, hogy Sebastian Vettel csak helyet akar csinálni magának egy újabb gyors körre, ám versenymérnöke arra szólította fel, hogy lassítson le - a német visszacsorgott a garázsba.
Szokatlan incidens: Max Verstappen és Jolyon Palmer összeütközött az utolsó kanyarban. A brit pilóta első szárnyának jobb elejét hagyta el, a holland pedig bal hátsó defekttel kényszerült bokszba.
Ezzel véget is ért a harmadik szabadedzés.
Az edzés végeredményével búcsúzunk, a Ferrari és a Red Bull erős tempójából kiindulva nagyon izgalmas időmérő vár ránk, melyben újabb ismeretlen faktort jelent Sebastian Vettel rejtélyes problémája - tartsatok velünk 11 órától is!