Előbb úgy tűnt, hogy Sebastian Vettel csak helyet akar csinálni magának egy újabb gyors körre, ám versenymérnöke arra szólította fel, hogy lassítson le - a német visszacsorgott a garázsba.
Az edzés végeredményével búcsúzunk, a Ferrari és a Red Bull erős tempójából kiindulva nagyon izgalmas időmérő vár ránk, melyben újabb ismeretlen faktort jelent Sebastian Vettel rejtélyes problémája - tartsatok velünk 11 órától is!
Ezzel véget is ért a harmadik szabadedzés.
Szokatlan incidens: Max Verstappen és Jolyon Palmer összeütközött az utolsó kanyarban. A brit pilóta első szárnyának jobb elejét hagyta el, a holland pedig bal hátsó defekttel kényszerült bokszba.
Az utolsó percekben mindenki a pályán, Stoffel Vandoorne remek idővel nyolcadiknak lövi be McLarenjét.
A Mercedes pilótái eltérő aerodinamikai csomaggal futnak a harmadik edzésen, íme az eltérés:
A look at one of the differences between the Mercedes aero packages
— Sky Sports F1
SSF1: https://t.co/BNikV8W5jq
Blog: https://t.co/W4Jk8Z66xd #SkyF1 #F1 pic.twitter.com/lvZfVQAPQW
Daniel Ricciardo több szempontból is esélyesnek tűnik ezen a hétvégén: a hosszú etapokon nagyon alacsony volt nála az abroncselhasználódás nála, ráadásul a pénteki esőben is gyorsnak bizonyult.
RIC had very low degradation on long runs yesterday, so he's a strong podium contender this weekend, also RBR quick in wet #F1
— James Allen (@Jamesallenonf1) 2017. szeptember 30.
A Pirelli mérései szerint a lágy abroncsok 8 tizeddel lassabbak a szuperlágyaknál - nyilvánvaló, hogy ez lesz az optimális választás az időmérőre, de lesz-e valaki, aki be fogja vállalni a mezőnyből őket?
Supersofts are around 0.8s quicker than the soft tyre, so should be the default choice for qualifying: unless anyone is feeling brave?
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 2017. szeptember 30.
Rendben, azt tudtuk, hogy a Mercedes tempó tekintetében verhetetlen lesz a hétvégén, ám a Sepangi pálya nem csak hosszú egyenesekből, és gyors kanyarokból áll...
Az élmezőnyből nem a Mercedesek, hanem Max Verstappen lemaradása a meglepő: a holland 1,2 másodperccel marad el Raikkönen legjobbjától.
Még negyed óra van hátra az edzésből, jelenleg csak hat autó köröz a pályán.
A Haas szerint elektronikai probléma lépett fel a bokszban rostokoló Magnussen autójában.
Electrical problem still being investigated on @KevinMagnussen’s car - remains in the garage. #FP3
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2017. szeptember 30.
Romain Grosjean nem fogja szívébe zárni a 14-es kanyart: tegnapi balesete helyszínén újból megpördült, de most vissza tudott térni.
Lewis Hamiltonnak nem akar összeállni egy jó kör, többször is belehibázott legutóbbi próbálkozásába, és hét tizeddel maradt el Raikkönentől.
"A fékpedál beesett a padlóig" - jön a következő rádióüzenet, immáron Jolyon Palmertől, aki az utolsó kanyarban csúszott ki, és azzal a lendülettel vissza is tért a bokszba.
"A különbség szörnyű volt" - panaszkodik Vettel, de vajon a kiengedésre utal?
Vettel visszatért, és az élre is állt, de Raikkönen pillanatokkal később újfent átvette a vezetést, 162 ezreddel csapattársa előtt. A német előnye öt tized Ricciardóval szemben.
A születésnapos Verstappen kirándul egyet a pálya szélén - meglepő, mennyire összeszedett lett a mezőny a tegnap esés-kelés után.
A német második etapját kezdi meg szuperlágyakon - jelenleg csak Carlos Sainz használja a sárga jelzésű lágy abroncsokat.
Sebastian Vettel ismét a pályán.
Valtteri Bottas legutóbbi, 1:32.329-es köre csak a második helyre elég Daniel Ricciardo mögött, több mint két tizedes lemaradásban.
Íme a mezőny sorrendje az edzés felénél:
Daniel Ricciardo az élen! A Red Bull-pilóta három lila szektort futott, és 448 ezredet pakolt oda Lewis Hamiltonnak.
Kevin Magnussen pánikszerűen panaszkodik az autójára, a Haas versenymérnöke pedig arra kérte a dánt, hogy lassítson le - a pilóta visszatért a bokszba.
Ködös update a Ferraritól: dolgoznak Vettel autóján.
Working on it #MalaysiaGP #FP3 pic.twitter.com/tdBX8ASHo5
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2017. szeptember 30.
Fernando Alonso pördült meg az utolsó kanyarban.
Sárga zászló a pályán.
A több mint 300 km/h-val hasító autók mellett mindig meglepő látvány egy hatalmas szappanbuborék...
Sebastian Vettel kissé dühösen szállt ki az autójából, és vonult vissza a garázs kulisszái mögé - probléma a Ferrarinál?
A pilóták nem ódzkodnak a rázókövektől: az edzés elején Pierre Gasly, most Felipe Massa rongyolt át úgy a kerékvetőn, hogy egy elem lerepült az autójukról.
Bottas újra a pályán, a Mercedes szerint a finn egy röpke teaszünetre állt meg a garázsban.
After a tiny stop for tea (trust us, Finns love tea) #VB77 rejoins the #FP3 party!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2017. szeptember 30.
Red shoes on, Silver Arrows shining!#MalaysiaGP #FP3 pic.twitter.com/OeMLwOnobY
Lewis Hamilton újabb gyorskörével egy tizeddel elmarad saját legjobbjától.
A mezőnyből eddig csak 13 pilóta futott mért kört, a két-két Sauber, Haas, McLaren és Felipe Massa egyelőre idő nélkül áll a tabella végén.
Csaknem negyed óra után Lewis Hamilton az élre ugrik, 15 ezreddel Raikkönen előtt.
Bottas is közeledett a finnhez, de még mindig több mint négy tized a hátránya - az élboly tagjai a szuperlágy abroncsokon köröznek/köröztek eddig.
Raikkönen a bokszban, Vettel két tizedre megközelíti őt a tabella élén.
"A stabilitással vannak problémáim" - panaszkodik Gasly, a Toro Rossónál viszont tudják a baj okát, és bokszba hívják a franciát.
"Valamilyen műanyag ragadt a jobb első kerékre" - mondja Vettel, mérnöke szerint a bokszban szedett össze valamit.
Közben jönnek az első köridők: Raikkönen vezet, 1:32,665-tel, mögötte Valtteri Bottas hét tizedes hátrányban.
Romain Grosjeantól megkérdezi csapata, hogy helyén van-e az a bizonyos csatornafedél a 14-es kanyarban, a francia pedig jelez, hogy minden rendben.
Raikkönen vibrációra panaszkodik csapatrádión, miközben az újonc Pierre Gasly elvéti az utolsó kanyar féktváját, de vissza tud jönni.
Az Auto Motor und Sport kémfotóin jól látszik, hogy a Mercedes péntekhez képest eltérő kialakítású első szárnnyal próbálkozik a harmadik edzésen.
Mercedes back to back test in FP3 gave us a chance to nicely capture the slightly different shaped main plane on the frontwing. #AMuS #F1 pic.twitter.com/hy2kSis4qk
— Tobi Grüner (@tgruener) 2017. szeptember 30.
A pályán már az első pillanatokban nagy a forgalom, a két Haas, a Sauberek, a McLarenek és Pierre Gasly zúg ki a bokszból.
Helyi idő szerint 14 óra, elkezdődött a harmadik edzés!
És íme a Haas autója - Grosjean szavaival fogalmazva: "Reméljük, ma a csatornafedelek a helyükön maradnak."
Let’s hear it for @RGrosjean’s crew!
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2017. szeptember 30.
His @Haas_Automation #VF17 prepped and ready for #FP3.
#HaasF1 pic.twitter.com/FN8bETmLtk
Romain Grosjean örül, hiszen a Haas szerelői megfeszített munkával újjá varázsolták pénteken összetört VF-17-est, így készen áll arra, hogy behozza a lemaradást.
Hi, @RGrosjean
— Formula 1 (@F1) 2017. szeptember 30.
His crew have got his car prepped and ready for #FP3 #MalaysiaGP #F1 pic.twitter.com/yb1T0qsDCS
Némi infó az időjárásról:
Jelenleg elszórtan felhős az ég a sepangi pálya felett, de a pálya száraz. A levegő hőmérséklete 31,8, a pályáé 47,3 fok, amely sepangi viszonyokhoz képest alacsonynak számít.
A nap eddigi legnagyobb eseménye a Red Bullnál zajló ünneplés volt, Max Verstappen ugyanis ma töltötte be 20. életévét - Isten Éltesse!
Napsütéses F1-es reggelt mindenkinek, hamarosan kezdődik a Malajziai Nagydíj harmadik szabadedzése, melyet élőben követhettek figyelemmel a Formula.hu-n!